לאחי ורעי האהובים והחביבים


להאזנה לתוכן:

הנה נכנסים לשבוע חדש, שבוע אשר ודאי הקב"ה יאיר לנו בו אורה ושמחה וישועה מרובה.
הנה בארבע שנים שחלפו, בכל עת וזמן אשר קיבלנו על עצמו להכניס את השבת כשעה לפני זמנה, ראינו ישועות גדולות מאוד מעל הטבע אשר עוד יסופרו ויוחקו לזכרון עולם. הכוח של שבת קודש גדול ביותר והאור המאיר מכוח השבת מאיר את המקומות האפלים והחשוכים וכן המקומות אשר מנסים להחשיך אותם.

ולכן אחי ורעי נשתדל לקבל על עצמנו, לקראת השבת הבאה עלינו לטובה, לקבל את השבת כשעה לפני זמנה ונזכה אחרים לשמור ולעשות ולזכות אחרים לקדש את השבת ואת קבלה קדושה זאת אשר בעזרת ה' תאיר את האמת האמיתית.
זכות השבת גדולה ביותר וידוע המעשה ביוסף מוקיר שבת אשר היה עני וחי חיי דוחק, אך היה מקפיד הקפדה גדולה לענג ולכבד את השבת ובשכונתו היה גוי עשיר אשר החוזים בכוכבים אמרו לו: דע לך שכל ממונך בסוף יהיה של יוסף מוקיר שבת. פחד אותו עשיר מסוף כזה ומיד מכר את כל רכושו וקנה יהלום גדול ויקר מאוד ועל ראשו לבש כובע אשר שם החביא את היהלום היקר וכך יצא להנאתו לטייל ברחובות העיר, בטוח בעצמו שודאי כעת יוסף מוקיר שבת לא יזכה לקחת ממנו את רכושו הרב והעצום.
אך כשהגיע אותו גוי עשיר ליד הנהר, רוח חזקה היתה והכובע עם היהלום נפל לים, דג גדול בא ובלע את הכובע עם היהלום וכך אותו עשיר איבד את כל ממונו, הגיע ערב שבת וכבר בכל בתי ישראל התכוננו לכבוד שבת, כל הסעודות היו מוכנות לשבת מלכתא, אך הנה מגיעים דייגים גויים ובידם דג גדול אשר מנסים למכור את הדג, אף אדם לא רצה לקנות את הדג גם משום שיקר מאוד היה מחירו וגם כבר כולם הכינו את סעודת השבת ואינם צריכים כעת את הדג הגדול והיקר.
אך יוסף מוקיר שבת, שעני היה, הלך ורכש את הדג וכשהתחיל להכינו ולבשלו לשבת מצא בו יהלום גדול אשר ממנו התעשר עושר גדול ביותר.
ואמרו חז"ל: על מה זכה יוסף מוקיר שבת לעושר הגדול הזה?, ופירשו ואמרו: יוסף היה חסיד וצדיק וכשראה את הדייגים הגויים מגיעים עם הדג חשב ואמר: כעת שום אדם לא יקנה את הדג משום שסעודות שבת מוכנות אך הדייגים לא יבינו זאת ובנפשם יותר לא יביאו דגים לעיר למכור משום שפה לא קונים ואז יחסרו בשבתות הבאות דגים ליהודים לכבוד שבת. לכן, אף שכבר היה לו דגים מוכנים לשבת והוא היה עני גדול קנה את הדגים לשם שמים, לעתיד של בני הקהילה שיהיה להם ממי לקנות בשבתות הבאים ולא יתרחקו הדייגים מן העיר. ועל מעשה זה זכה לעושר גדול ולזכות ביהלום שכל כספו של הגוי העשיר היה בו.
הנה פה לומדים מוסר גדול מאוד, השכר של העושר הגדול לא היה על שום מצוה מעיקרי המצוות אשר אנו מחויבים בהם, אלא דאגה על בני הקהילה להקל עליהם לשבתות הבאות שיהיה להם סעודת שבת עם דגים ועל זה זכה לשפע הגדול. ומפה לומדים מוסר גדול, הדאגה והראיה לכלל עם ישראל בענייני שבת מזכים את האדם לכוחות ולזכויות מרובות ביותר.
הנה הקבלה שנשתדל לקבל על עצמנו, ברוב עם הדרת מלך ובעזרת ה' אלפים ורבבות, כאיש אחד בלב אחד, נכנס לשבת הבאה עלינו לטובה כשעה לפני זמנה, ישפיעו שפע מרגע הקבלה וכבר נראה תשועת עולמים והמאיר לארץ ולדרים יאיר את האמת והצער והיגון אשר השטן ושליחיו מנסים להחשיך את העולם יפרמו ומלכות הרשעה כעשן תכלה כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ.
וידע כל פעול כי אתה פעלתו ויבין כל יצור כי אתה יצרתו ואין עצה כנגד ה'.
ישתדלו אהובי וחביבי לחזק מצוה זאת בכל כוח ונזכה לאורה גדולה ולתשועת עולמים ברוב עם הדרת מלך. וישתדלו להעביר לנו השמות של כל מי שמקבל על עצמו.
ונזכה לאור חדש על ציון תאיר.
הצלחה וישועה מרובה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה