שלושה דברים על זמן הגאולה


להאזנה לתוכן:

לכל אהובינו וחביבינו ה' עליהם יחיו
הנה השבת הבאה לקראתנו, שבת פרשת בלק, בקהילת קודש שובה ישראל קידשנו שבת זאת, זו השנה השלישית, שיהיה חזקה לקבל על עצמנו ועל כל מי שאפשר לחזק ולעודדו לסיים את ספר התהילים והקללה אשר ביקש בלעם לקלל את עם ישראל נהפכו לברכה.

 ונשתדל להתחזק ולחזק בכל כוחנו להרבות כבוד שמים ולמתק הדינים וימלא הקב"ה משאלות הכלל והפרט לטובה ולברכה. ובזכות האחדות וכאיש אחד בלב אחד נזכה לגאולה השלמה.
וישתדלו להעתיר בעדי ובעד ביתי ויתפללו מעומק הלב בעד הקהילה הקדושה שובה ישראל שנזכה להרבות כבוד שמים ולקיים ופרצת ימה וקדמה צפונה ונגבה, עוד ינובון בשיבה דשנים ורעננים יהיו.
הנה בזמן זה נראה להביא ולחזק בדברי רבנו הנועם אלימלך זצוק"ל, אשר כידוע בכל שבת בסעודה שלישית היה מחלק את דברי תורתו לשניים, חלק ראשון היה מדבר בענייני הפרשה וחלק ב' היה מדבר מענייני המשיח.
וכך אמר שלושה דברים על זמן הגאולה:
"דבר ראשון", סימן לדור שלפני הגאולה שירמסו וידרכו על החרדים לדבר ה' בצורה כזאת שאילו היו עושים כן בדור הבעל שם טוב לא היו אותו הדור מסוגלים לשאת זאת מחמת עדינות הנפש והרגש שהיתה להם, אך בדור שלפני הגאולה ירדו לעולם נשמות שיש בהם טמטום המוח והלב וחוסר רגש שלא יהיה אכפת להם כל כך ויוכלו לשאת מצב כזה של השפלה ורמיסה. 
דבר שני, אשר אמר רבנו הנועם אלימלך זצוק"ל: שבדורו של משיח ימתח הקב"ה כביכול חבל ארוך מסוף העולם ועד סופו וכל בני ישראל יאחזו בחבל זה ואז יאחז כביכול הקב"ה בקצה השני וינער ויטלטל את החבל עד שיטולטלו כולם באויר ולא כולם יוכלו להחזיק מעמד בטלטול כזה ורבים יפלו ארצה והשוטים יאמרו: אם הקב"ה מנער אותנו בודאי רצונו שנרפה מן החבל ויפלו גם הם ארצה. והחכמים המעטים יחזיקו בחבל נחלתו בכל כוחם ומאודם ולא ירפו ממנו וזה "חבלו של משיח".
והסימן השלישי יהיה, שבדורו של משיח יהיה בורות נוראה ובלבול בין טוב לרע והבירור יהיה באופן הדומה לניפוי הקמח בנפה, כי כאשר שמים את הקמח בנפה מטלטלין אותו הנה והנה וכל חלקי הקמח, הן הנקי והן הפסולת, כולם נחבטים בדפנות הנפה ואחר כך כל הקמח הנקי עובר בסדקי הנפה נופל לכלי שתחתיה ונחבט שוב בנפילתו. ואילו למעלה נשארת רק הפסולת והפסולת, כשרואה שהקמח הנקי, הוא הסולת, נפל למטה ונחבט פעם נוספת, הוא מתגאה עליו לאמר: אני רואה גודל שפלותך, שאתה נפלת למטה ונוספה לך על ידי זה עוד חבטה ואילו אני הפסולת גם נשארתי למעלה וגם לא קיבלתי עוד חבטה. אך באותה שעה אין הפסולת יודעת שנשארה למעלה רק לרגע קט, כי כעבור רגע יהפכו את הנפה וישליכו את כל הפסולת לאשפה.
כך נראה לחזק את נפשנו בדור הזה אשר רואים בחוש את התממשות דברי רבנו הנועם אלימלך.
ונזכה לישועה וגאולה בקרוב.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה