שבוע חדש עם ברכה והצלחה וסיעתא דשמיא מרובים מן השמים


להאזנה לתוכן:

הנה בפרשת השבוע, פרשת קרח, מצאנו איך עומד קרח ומוציא לעז ולשון הרע על משה רבנו ע"ה ואחד מן הדברים הקשים אשר נאמרים כלפי משה רבנו: "ויקנאו למשה במחנה", חשדוהו באשת איש. וקשה איך אפשר להגיע למדרגה נמוכה כזאת לחשוד את ראש הנביאים, משה רבנו, אשר ראו כולם את צדקותו ויושרו והנהגותיו הנעלים, לחשוד אותו באשת איש?

הנה בפרשת השבוע, פרשת קרח, מצאנו איך עומד קרח ומוציא לעז ולשון הרע על משה רבנו ע"ה ואחד מן הדברים הקשים אשר נאמרים כלפי משה רבנו: "ויקנאו למשה במחנה", חשדוהו באשת איש. וקשה איך אפשר להגיע למדרגה נמוכה כזאת לחשוד את ראש הנביאים, משה רבנו, אשר ראו כולם את צדקותו ויושרו והנהגותיו הנעלים, לחשוד אותו באשת איש?.  אלא נראה לבאר ולאמר יסוד גדול, כאשר מוטל על האדם בעולם הזה רבב, אפילו אם דבר זה אינו נכון ושקר הוא אך הלשון הרע המוטל על האדם פוגם בו בשמים והמעלה והסיעתא דשמיא אשר הייתה יורדת לאדם עד העת ההיא פוחתת.

וכך מצאנו, אחד האמוראים פוגש את אליהו הנביא, שאל אותו האמורא את אליהו הנביא: מה עושה הקב"ה בישיבה של מעלה?, ענה ואמר אליהו: הקב"ה לומד תורה בשם כל התנאים והקדושים אשר היו בארץ חוץ מתורתו של רבי מאיר בעל הנס אותה הקב"ה לא לומד. שאל אותו אמורא את אליהו מדוע? הרי רבי מאיר הוא כאדם אשר הלך בדרך מצא רימון תוכו אכל קליפתו זרק ( מדוע לא למד תורה בשם רבי מאיר?, משום שלמד תורה מרשע מאלישע בן אבויה, אמר האמורא לאליהו רבי מאיר נמשל לאדם שמצא רימון אכל את הפנים שלו וזרק את הפסולת, רבי מאיר לקח מאלישע את החיובי שבו וזרק את השלילי).
באותו רגע אמר אליהו לאותו אמורא: כעת אני שומע שהקב"ה אומר מאיר בני אומר כך וכך.
הנה עד אותו רגע, מאות שנים מפטירתו של רבי מאיר, בישיבה של מעלה לא דברו דברי תורה בשמו ומדוע?, משום שהיה רבב על רב מאיר בעולם הזה, היו אנשים מרננים ואומרים איך רבי מאיר למד תורה מרשע ועל ידי טענה זו מנעו מנשמת רבי מאיר להגיע למחוז חפצה שלמה שיאמרו תורות בשמה בשמים, אך אחרי שבעולם הזה עומד אמורא גדול ופוסל את הלשון הרע הזה שישנם אנשים אשר מדברים באותו רגע, מיד נגאלת נשמת רבי מאיר בעל הנס ומתחילים ללמוד בשמה בשמים. 
הנה פה לומדים דבר מפחיד, הדיבור של אנשים בעולם הזה מונע מהאדם להגיע גם למקומות קדושים וגבוהים אשר הוא חייב וצריך להגיע.
וזה אשר עשה קרח ועדתו, ידעו שמשה רבנו צדיק וחסיד וקדושתו נוראה, אך רצו בכל דרך להורידו ממעלתו וכך מצאו דרך, להוציא עליו שם רע של אשת איש, ודאי שכולם ידעו שזה לא אמת אך מספיק הדיבור אשר ידברו כבר ירד משה גם בשמים ממעלתו.
וכך מצאנו על דוד המלך שבכל מקום הלכה כמותו, אך מספר דוד כשהיו יושבים בבית המדרש ומדברים בדברי הלכה היו רשעים שהיו בבית המדרש והיו אומרים לדוד באמצע ההתפלפלות בדברי הלכה מה הדין הבא על אשת איש. וקשה הרי כולם ידעו את כל המעשה של אשת אוריה החיתי מדוע באמצע לימוד הלכה שוב העלו דבר זה?. אלא אפשר לבאר כדברנו, רצו להוריד את כוחו של דוד גם בשמים שההלכות לא יהיו נפסקים כמוהו.
וזה דרך הרשעים, כשאין להם מוצא מדרכיהם הרעים, להטיל רע בצדיקים וכך שיתמודדו עם הצער הזה, אך העצה למסור נפש ולעמוד בתוקף על האמת ולהרבות בסוג של מצוות אשר מצילות מדברים כאלו כגון שמירת שבת.
ולכן זו שנה שלישית שמבקשים מכל אהובינו וחביבנו להקפיד לקבל את השבת הקדושה כשעה לפני הזמן ויודעים בנפשנו שכח וזכות גדולה יש בקבלה קדושה זאת.
ובעזרת ה' נזכה לגאולה שלמה בקרוב ממש.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה