לדעת להסתכל על כל המהות של החיים


להאזנה לתוכן:

המחשבות זורמות בדעתו של האדם במהירות גבוהה ביותר והאדם, על פי רוב, עולה ממחשבה לחברתה וכך נכנס למרוץ של מחשבות אשר רותם את עצמו אליהם. וכך, על פי מחשבותיו, מתהפך מצב רוחו וכל מהותו נהיית על פי מה שעובר בראשו וכך הולך האדם ומאבד את חייו וממרר את חיי כל הסובבים אותו וחייו וחיי בני משפחתו נהפכים לדבר קשה מנשוא.
לכן צריך האדם לדעת להסתכל על כל המהות של חייו ולא רק לחיות ממחשבה למחשבה.

ונמשיל את הדבר לשמים כשמסתכלים על השמים רואים עננים אבל גם את השמים, אי אפשר לסכם את ראיית השמים בעננים בלבד ולראות את השמים מענן לענן, אותו ענן גדול ומפחיד אשר אתה רואה הוא יחלוף וגם חברו הקרוב אליו גם הוא יחלוף והשמים נשארים אותם שמים, אותו צורה וכך העננים מתחלפים ועוברים. כך חיי האדם, לא לחיות אותם מענן לענן אלא לראות את הכלל שיש בשמים.

נשתדל בכל הכח לרפאות את הנפש בעניין זה משום שהוא מהעניינים העיקריים והחשובים בחיי האדם, להסתכל על הכל כמקשה אחת ולא להסתכל על נקודה אחת אשר ברגע זה מעניינת אותך או מדאיגה אותך, ישנם חיים שלמים, מציאות שלמה ולא דבר אחד אשר משתק את כל הוייתך בחיים.

וחשבנו בדעתנו להמשיל את הדבר ללוח גדול מאוד הצבוע בצבע שחור ובאמצע הלוח נצייר נקודה לבנה, רוב העולם אשר יסתכלו על הלוח יאמרו הנה נקודה לבנה מה היא מסמנת, מה משמעותה. מעטים יאמרו יש לוח גדול שחור ויש עליו נקודה לבנה, מדוע, הרי זה תמונה שלמה, אך כך האדם נתפס בנקודה אחת. ושוכח ואינו שם את ליבו לכל העולם אשר בנוי סביבו.

וכך מצאנו אנשים אשר איבדו את כל עולמם,

שכחו מעולם וחיים שלמים אשר יש להם ונתנו את עיניהם על דבר אחד מסויים אשר מציק להם, מפריע להם ולא השכילו לראות את מה שיש בין העננים, אפילו שהם שחורים ונראים קשים ומפחידים וכך הפסידו את כל עולמם.

מצאנו ברבי שמעון בר יוחאי, בדורו כולם ראו את מעשה הרומאים אשר בנו גשרים, בנו בתי מרחץ וראו רק את הנקודה אשר נוחה להם לראות באותו הרגע, כמו אדם שמסתכל על ענן בהיר ויפה. ושיבחו והיללו את הרומאים על מעשיהם, אך רשב"י עמד ואמר את כל אשר הוא רואה במעשיהם לא רק ענן נאה אלא העננים הרעים והשחורים אשר נמצאים מסביבו שהם האמת והמטרה של הרומאים.

וזו היא גדולה של אדם גדול לראות את כל התמונה, את כל השמים ולא רק את הרע או רק איזה שהיא אשליה, אשר טומנת בתוכה חורבן גדול ביותר.

וביותר צריך להזהר בזמנים האלו אשר העולם השתנה ועצות היצר הרע מגיעות בכל דרך והעולם נהיה מסוכן ביותר וכל אדם נהיה כסוכן מכירות אשר מציע את מרכולתו בסיפורים ואגדות של לשון הרע ורכילות ובדברים אשר אינם עם שורשים. ואם האדם לא ידע לעצור ולא לקנות את כל הממכר הזול, אשר כל אדם מוכר בזול מאוד, כל חיי האדם יהיו מלאים בשקר וכזב, חיים ריקים עם צרות ובעיות ויאבד את עולמו

ישכיל האדם לדעת שזה דור אשר לא ידענו ולא לימדו אותנו איך לנהוג בו, יש לנו את הכללים של תורתנו הקדושה אשר אינם משתנים ועל פי אותם כללים ננסה לבצר את חומות הנפש שלנו לחלוף את הימים, נדע לדעת מי אנו ומה מקבלים ומה מרחיקים מעצמנו.

וכמה שהאדם מרחיק את הרע מעצמו הרע יתרחק ממנו.

נשתדל לחזק עצמנו בתורתנו הקדושה ולהרבות במצוות ובמעשים טובים ולהשתדל לבצר עצמנו בחברה טובה של יראי ה', משום שלבד קשה מאוד בימים האלו לחלוף ולעבור את הרוחות הסוערות בעולם.

נחזק עצמנו באמונה ובתמימות בה' ונזכה לישועה גדולה לפרט ולכלל.

בשורות טובות ישועות ונחמות.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה