להאזנה לתוכן:

כל בני קהילותינו האהובים והחביבים ולכל גולשי האתר אשדוד נט, ה' עליהם יחיו.
יש בליבנו שמחה מרובה בימים אלו בחודש, אשר מרבים בו בשמחה וביותר, כאשר רואים את הישיבות הקדושות פה במיאמי, איך בתוך כל חושך הגלות ובשיממון הגדול הנמצא פה,

 
 
 
לכל בני קהילותינו האהובים והחביבים ולכל גולשי האתר אשדוד נט, ה' עליהם יחיו.
יש בליבנו שמחה מרובה בימים אלו בחודש, אשר מרבים בו בשמחה וביותר, כאשר רואים את הישיבות הקדושות פה במיאמי, איך בתוך כל חושך הגלות ובשיממון הגדול הנמצא פה, איך המאיר לארץ ולדרים זיכה את שובה ישראל בשני המאורות הגדולים במיאמי; מאור אחד, המאור הגדול, בית המדרש באוונטורה, אשר מרגישים בו יראת שמים ותורה וחסד ובית, לכל מבקש את ה' באמת והמאור השני, בסאות ביץ', מקום קשה על פי השמועה בענייני יראת שמים וב"ה שמחנו שמחה גדולה לראות ולחוש את הצימאון של בני קהילתנו הקדושה.
הקב"ה ישפיע שפע מרובה על כל בני שובה ישראל בכל מקום ומקום ונזכה בע"ה, לעלות ולהתעלות והברכה והשפע והשלום, יהיה מנת חלקנו ובכל אשר נפנה, נשכיל ונצליח ונזכה כולנו, לשפע וישועה מרובה, כל הימים.
 
הנה, יסוד ההצלחה בחיים, היא האמונה והביטחון בהקב"ה וכדברי חז"ל: "הבוטח בה' חסד יסובבנו" וככל שמרבים בביטחון בה', הברכה מתרבה והשפע גודל.

וידוע המעשה בימי רבינו חיים ויטאל זצוק"ל, אשר באחד מדרשותיו דרש ואמר: ככל אשר ישים האדם בהקב"ה מבטחו, כך יזמן הקב"ה כל צרכיו וגם אם לא יעשה שום פעולה והשתדלות לצורך פרנסתו!
בין השומעים את דיברי רבינו חיים ויטאל, היה אדם פשוט ותמים, אשר הדברים נכנסו לליבו וקיבל על עצמו, מתוך אמונה תמימה, לחדול מעסקיו ולהתחזק באמונה שלמה בהקב"ה וכך עשה, היה בא בכל יום לחנותו והיה יושב וקורא תהילים ולא עושה מאומה בשביל פרנסתו.

והנה, אחרי כמה ימים, נכנס לחנות גוי חשוב מאוד ובידו מעיל מפרווה גדול וכבד מאוד ועמד וצעק על היהודי: מדוע אינך עובד כבימי קדם? מה קרה לך יהודי? והניח את המעיל ואמר ליהודי תשלם לי סכום קטן מאוד וזה יהיה לך לפרנסה; שילם היהודי התמים את אשר ביקש הגוי, והגוי יצא מן החנות. אחרי כמה רגעים, החזיק היהודי את המעיל והמעיל נפל על הקרקע והנה ממנו, נפלו מטבעות של זהב רבים מאוד ומן המטבעות האלו התפרנס היהודי הזה כל ימי חייו.

בסמוך לחנותו של היהודי, היה עוד יהודי, אשר שמע על אשר קרה לשכנו ואף הוא, קיבל על עצמו לעצור מלעבוד ואמר גם לי יעשה הקב"ה נס גדול וישלח לי פרנסה כאשר שלח לחברי. עצר את כל ענייניו ועסקיו וחיכה שבוע, ועוד שבוע, ועוד חודש, עד אשר הגיע לחרפת רעב. הלך אותו אדם לפני רבינו חיים ויטאל לשאול מדוע אין מסייעים לו מן השמים בשפע גדול, כפי שזכה חברו?! ענה לו רבינו חיים ויטאל, שאין דימיון בין אמונתו לאמונת חברו, חברו בטח בה' שיעזור לו ויושיע אותו; הוא בטח בפרווה עם מטבעות זהב שישלח לו הקב"ה ולכן ה' לא עזר לו ולא הושיע אותו; צריכים לחזק את האמונה והביטחון בהקב"ה ולא בפרווה, או במטבעות של זהב. 
 
ועל פי יסוד זה, אפשר לבאר ולומר: 
אמרו חז"ל: "קשים מזונותיו של האדם כקריעת ים סוף"  וקשה, מדוע קשים מזונותיו של אדם וכו'? יש דבר אשר קשה לפני הקב"ה?! אלא, אפשר לבאר ולומר, כאשר האדם מאמין שזה "מזונותיו" שמגיע לו ורק צריך לעשות דבר מסוים, בכדי שיתנו לו את אשר מגיע לו, אז נהיה הכל קשה לפני האדם הזה ואין עימו הצלחה במעשה ידיו. 
ולכן נאמר בתורתינו הקדושה "ברכת ה' היא תעשיר" ברכת ה' ואין מחשבות של מחוייבות שיש מן השמים לאדם. 
 
נחזק האמונה והביטחון בהקב"ה, בטוהר הלב, בלי שום פניה ומחשבה עצמית ואז נזכה לגאולה וישועה בקרוב.
בעזרת ה' יתברך, נחזק ונתחזק ביום חמישי בשיעור הקדוש בישיבה הקדושה במנהטן ונזכה כולנו לגאולה וישועה בקרוב.      
 

 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה