גיבורים: שני נערים הצילו גולש שהחל לטבוע בחוף גיל


להאזנה לתוכן:

מקרה הטביעה של גולש בחוף גיל באשדוד יכול היה להסתיים באסון כבד, לולא ערנותו של איתי פורטל בן ה-17 בלבד ומייקל שקלי בן ה-16 שנחלצו מיד לעזרתו ויחד הוציאו השניים את הטובע מהמים. הוא פונה במצב קשה לאסותא, שם הוא מורדם ומונשם

איתי פורטל(ימין) ומייק שקלי (שמאל)טביעה של גולש בשנות ה-30 לחייו שהובהל לבית החולים במצב קשה. בזכות ערנותם ותושייתם של שני הנערים: איתי פורטל בן ה-17 ומייק שקלי בן ה-16, המקרה יכול היה להסתיים באסון כבד. 

איתי מספר על הרגע המכונן:
"הבחנתי שראשו של הבחור נמצא בתוך המים, וידו על הגלשן. ראיתי שגולשים אחרים חולפים על פניו וגם אני בתחילה הנחתי שייתכן והוא מסדר את הליש של הגלשן. אחרי מספר רגעים הבחנתי שהוא לא מרים את הראש מהמים, חשדתי מיד, ניגשתי אליו הרמתי את ידו וראיתי שאינו בהכרה. הנחתי את ראשו על הכתף והתחלתי לחלץ אותו תוך שאני קורא לעזרה. מיד הצטרף אליי מייק, יחד העלנו אותו על הגלשן והוצאנו אותו מהמים בעזרת הגלים." 

איתי מציין כי ללא ספק, עוד כמה דקות כך במים היה האירוע מסתיים באסון. איתי: "מזל שקלטתי את זה אחרת יכול להיות מאוד שהוא כבר היה מת".

מפרטי המקרה עולה כי הגולש נקלע למצוקה רפואית במים. "הוא סובל מאפילפסיה והוא קיבל התקף במים", סיפרה לאשדוד נט אחותו של הטובע. 

עוד סיפרה האחות לאשדוד נט: "הוא בלע מים וחולות שהגיעו לריאותיו, בבית החולים שואבים את הכל. נכון לעכשיו הוא מורדם ומונשם מצבו מוגדר יציב. הוא פקח את עיניו למספר דקות אך הורדם שוב."

לבקשת המשפחה אנו נמנעים מפרסום שמו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה