פדגוגיה חכמה באשדוד

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('918b2c13-7525-40bb-a2bc-3a5a71da4700','/dyncontent/2024/3/10/d666082b-1e2d-4310-a54a-51b66018a2ce.gif',17601,'אלדן אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('918b2c13-7525-40bb-a2bc-3a5a71da4700','/dyncontent/2024/3/19/08f1124b-66b0-4b70-8f17-5dd7ae679819.gif',17617,'מכבי אסתטיקה אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('918b2c13-7525-40bb-a2bc-3a5a71da4700','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('918b2c13-7525-40bb-a2bc-3a5a71da4700','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('918b2c13-7525-40bb-a2bc-3a5a71da4700','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,53303,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

חדשנות באשדוד מקבלת ביטוי בכל תחומי החיים העירוניים, וגם מינהל החינוך מקדם רעיונות ופעולות המשלבות חדשנות עם טכנולוגיות ופדגוגיה חכמה. הפעם, גרסה מאתגרת של משחק מחשב שפותח באשדוד ומרתק מורים ומנהלים הנהנים מכל רגע. המשחק המעניין משלב שימוש בסמרטפון, חיבור לרשת, צפייה בסרטון והתמודדות עם תרחיש

במסגרת פורום מנהלי בתי הספר המקיפים שהתקיים בפסג"ה, מינהל החינוך חשף בגאווה גרסה סופית למשחק "מתחברים לרש"ט" (רמות שילוב טכנולוגיה בהוראה), המבוסס על מודל s.a.m.r (פואנטדורה, 2006) בו 4 רמות שונות לשילוב טכנולוגיה בהוראה.

מנהלי מוסדות החינוך, שהכירו והיו שותפים לתהליך העירוני בבניית מחוון רש"ט, נהנו להפשיל שרוולים ולשחק במשחק המקורי. בתחילה, הם הרכיבו פאזל של לוח המשחק ולאחר שקראו את הוראות המשחק וסידרו את קלפי המשחק, החל הכיף. 

המשחק: כל מנהל בתורו גלגל את קוביית המשחק והתקדם על פי הספירה שהגריל על לוח המשחק. במשבצת "הפתעה" – הרים קלף שבישר על הפתעה טכנו-פדגוגית בתהליך ההוראה, וקיבל או נאלץ להחזיר "לבנק" כסף משחק.

במשבצת "בחר קלף" – הרים קלף מערימת הקלפים ובו תרחיש הוראה חינוכי המשלב טכנולוגיה. המשחק ריתק ואתגר את המשתתפים כאשר החליטו לאיזה שלב במודל samr מתייחס התרחיש שבחרו:  S– החלפה, A – הוספה, M – שינוי, R – הגדרה מחדש. 

בשלב זה של המשחק, היה עליהם לבצע חישוב מושכל בו הם מניחים על לוח המשחק דיסקיות בערך שבחרו על האות המייצגת את השלב הטכנולוגי בתהליך ההוראה, על פי התרחיש הנבחר.

לאחר שהמשתתפים הניחו את הדיסקיות (כסף המשחק), כל משתתף בתורו, סרק בעזרת הסמארטפון קוד QR המופיע על הכרטיס הנבחר, ועבר לאתר משחק "מתחברים לרשת" ובו סרטון הסבר דיגיטלי לתרחיש והשלב הנכון במודל samr.

צילום: מינהל החינוך

משתתפים שבחרו נכון את שילוב הטכנולוגיה בהוראה - קיבלו מ"הבנק" דיסקיות כסף נוספות, ואלו שבחרו לא נכון נפרדו מכסף המשחק אותו הציבו לטובת "הבנק". 

"מתחברים לרש"ט" פותח על ידי מינהל החינוך בעיריית אשדוד ומרכז פסג"ה אשדוד, ובשיתוף עמותת תפוח וסטודיו Touch IT - במטרה להנגיש את מחוון רש"ט בקרב צוותי החינוך בבתי הספר בעיר, באמצעות שימוש בכלי פשוט דרכו ניתן לראות שילוב טכנולוגיה בתהליכי הוראה ולמידה ברמות שונות.

"הבנייה של מחוון עירוני באה לאחר מעל עשור של שילוב טכנולוגיה בהוראה ובלמידה – והצורך של מערכת החינוך העירונית (מנהלים, רכזים, מורים והנהגה) לבדוק את אופן ואיכות שילוב זה" אומרים בחינוך ומציינים כי "מודל s.a.m.r  נבחר לאחר בחינה מעמיקה של הנושא". 

צילום: מינהל החינוך

צוות הפיתוח במינהל החינוך, הרחיב את המודל לטיוטת מחוון המציגה מחזור למידה על שלביו, ובתי הספר שהשתתפו בתהליך השתמשו בטיוטה לבניית מחוון ייחודי להם ובמהלך משותף הוגדר מחוון עירוני מוסכם.

"במהלך השבועות הקרובים יקבלו בתי הספר היסודיים והמקיפים ערכות משחק "מתחברים לרש"ט מהרשות והפסג"ה, לצורך הטמעת המחוון העירוני בקרב המורים לשילוב מושכל של הטכנולוגיה בתהליכי ההוראה והלמידה" מבטיחים במינהל החינוך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה