לסרי: "דינו של מרכז פלדות להיהרס"


להאזנה לתוכן:

עוד מוסיף לסרי: "איני יכול להסכים ולקבל שבניינים מהסוג הזה יהיו באשדוד". הדברים נאמרו בפגישה שהתקיימה בין ראש עיריית אשדוד לנציגי דיירי מרכז פלדות

עוד הוחלט כי עיריית אשדוד תקצה את המשאבים ותפעל מול כל הגורמים בממשלה במטרה להביא להחלטה על פינוי בינוי. 

פגישה התקיימה השבוע בלשכת ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי בנושא מרכז פלדות. בפגישה נכחו נציגי דיירי מרכז פלדות סגן ראש העיר, לאון בן לולו, מנכ"ל העירייה,מהנדסת העיר, ראש מנהל הרווחה ונציגים ממשרד השיכון ומשרד הפנים מטרת הפגישה הייתה לתאם את המשך המהלכים במאבק לטיפול בבעיות אשר קיימות במקום.

כזכור, לפני קצת יותר מחודש ימים התקיימה פגישה באותו עניין בין מנכ"ל העירייה לדיירים ובתומה יצא פרוטוקול סיכום על מספר פעולות שעיריית אשדוד מציעה לבצע בעקבות ממצאי הסקר שביקש ראש העיר לעניין מרכז פלדות. ממצאי הדוח כללו: תיקון האסבסט, גינון וטיפוח סביבתי והפעלת תוכניות חברתיות לילדי מרכז פלדות במהלך חופשת הקיץ. נציגי הדיירים בקשו לערוך דיון ולחזור עם תשובות בנוגע להצעת העירייה. במהלך, כל הפגישות הובהר לדיירים שהמגמה והמטרה המרכזית הינה לבצע פינוי בינוי של המתחם.


ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי : "מטרת הפגישה הינה גיבוש עמדה עקרונית לגבי המשך התהליך, אנחנו נוביל בשמכם וביחד איתכם את המאבק, עיריית אשדוד תשקיע את כל המשאבים במטרה להביא להחלטה שכולנו, כולל הרשות חושבים שהיא הכרחית - פינוי בינויי במרכז פלדות. דינו של הבניינים הוא להיהרס, זאת למרות חוות הדעת על פיה אין צורך בהריסת הבניין  - מבחינתי חוות הדעת הזו מבוטלת".

אחד הנציגים קבל על- כך ששנים עיריית אשדוד התעלמה ממצוקתם של הדיירים וייתכן והנושא היה מטופל באופן רציני כפי שנעשה  בחודשים האחרונים מצבם היה טוב יותר.

ראש העיר, פנה לפני כחודש ימים לשר השיכון והבינוי ח"כ שמעון אטיאס והציג בפניו את הבעיה הקיימת במתחם פלדות,על מנת  שהשר יסייע לקדם את הנושא. במכתב ציין ראש העיר שתוכנית פינוי הבינוי היא התוכנית היחידה שהרשות תומכת בה וביקש מהשר לתמוך בתוכנית וזאת בגלל שהבניינים במרכז נבנו  ע"י משרד הפנים ומשרד השיכון במטרה לקלוט את העולים החדשים בשנות ה-70 .

בנוסף, במהלך החודשים האחרונים עובדות מחלקות העירייה השונות בטיפול שוטף בבעיות השונות שקיימות במרכז פלדות בניסיון להטיב את השהות של הדיירים במקום.

בסיכום הפגישה הוחלט כי נכון לעכשיו לא יתבצע שיפוץ באזור זאת על פי בקשת הדיירים אך תורחב הפעילות החברתית לדיירי המקום בכלל ולילדי מרכז פלדות בפרט.

בתום הפגישה הודו נציגי הדיירים לראש העיר על הטיפול והיחס המקצועי אותו הם מקבלים בתקופה האחרונה ממחלקות העירייה השונות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה