בניין משרד החינוך (צילום:ד"ר אבישי טייכר)

השמחה הייתה מוקדמת מידי! ההודעה על חוגים בעלות מסובסדת שתעלה להורי תלמידי כיתה ד'-ה' כ-100 שקלים בלבד, לא חלה על אשדוד, אשקלון וערים נוספות שהוזכרו בהודעה הראשונית של משרד החינוך.

כפי שפרסמנו אתמול, בהודעה שהוציאו לתקשורת דובריו של שר החינוך נפתלי בנט, הם דיווחו על מהפכת "חוג לכל ילד" בדרום הארץ. מדובר בחוגים בעלות של 100 או 200 שקלים בשנה (תלוי בעשירון בו נמצא היישוב). 

ברשימת הישובים שצורפה להודעה הראשונה הופיעו ערי הדרום, ביניהם אשדוד, אשקלון, באר שבע, קריית גת ועוד. 

הפרסום התפשט כאש בשדה קוצים, זכה לשיתופים ותיוגים. אך כבר לאחר מספר שעות מרגע הפרסום, התברר כי מישהו עשה טעות פטאלית בהוצאת ההודעה לתקשורת וברשימת היישובים שמופיעים בה. 

לא ברור כיצד נעשית טעות כל כך קריטית, שמופצת לתקשורת הארצית ומפורסמת בכלי התקשורת עם רשימת 40 יישובים שאמורים לקבל את הסבסוד. 

בערב הוציאו במשרד החינוך הודעה מתוקנת, והמילה יישובי הדרום הפכה ל"יישובי עוטף עזה". ברשימת היישובים כבר לא הופיעו ערי הדרום, ביניהם אשדוד ואשקלון. 

נקווה שבדברים אחרים, במשרד החינוך ובתקשורת שר החינוך, לא עושים טעויות כאלה קריטיות.