להאזנה לתוכן:

חודש ימים אחרי שידור התכנית "כלבוטק" בה הוצג כנוכל שביים חתונה כדי להסתלק עם כספי המתנות, אסף בוסקילה מתבייש לצאת מהבית אבל עובד ללא לאות כדי להוכיח שחור על גבי לבן כי נעשה לו עוול נוראי. בראיון בלעדי ל"המגזין" מציג בוסקילה את הגרסה שלו ואין ספור מסמכים מקוריים המציגים תמונה שונה לגמרי, תמונה המראה כי הוא למעשה הקרבן בסיפור שעורר גלים בעיר אשדוד ושרף אותו בכל המדינה.
בעשרות המסמכים והראיות, שהציג בפנינו, מפריך בוסקילה אחת אחרי השנייה את הטענות הקשות שהועלו כנגדו בתכנית הטלוויזיה ומתכנן את התביעה שתפצה אותו על
עגמת הנפש הקשה שנגרמה לו. לעומתו מגיבה גרושתו שיזמה את כל הסיפור: "אסף עצור ואני מקווה שלא ישתחרר לעולם. אם אתה רוצה שאענה לשאלות שלך, תצטרך לשלם לי הרבה כסף"

לפני כחודש שודרה בתכנית "כלבוטק" כתבה בה הואשם אסף בוסקילה, תושב אשדוד בן 32, כמי שביים לכאורה חתונה על מנת שיוכל לגנוב את כספי המתנות ולהיעלם. בכתבה הוצגה גרסתה של מי שנישאה לאסף, קרנית קולימר, תושבת פתח תקווה, שהאשימה אותו כי הונה אותה וכי כלל לא התחתנו מאחר ואפילו לא נפתח תיק ברבנות כנדרש מכל זוג הרוצה להינשא. קרנית הטיחה באסף האשמות קשות, וביניהן שהותיר חובות כבדים לכל ספקי האירוע להם לא התכוון לשלם, וכן שכל מטרתו מהחתונה היה בצע כסף ותו לא. לחיזוק דבריה אף נתנה לתחקירני התכנית חומר נוסף, בדמות שותפו לעסקים של אסף, יהושוע מילנסקי, שטען כי אסף משך כספים רבים מעסקם המשותף וחייב לו לכאורה מאות אלפי שקלים.

השבוע, נפגש אסף בוסקילה עם כתב "המגזין" והציג לפניו תמונה שונה לגמרי. מגובה בעשרות מסמכים, מספר אסף את גרסתו לסיפור, וטוען בתוקף כי הכל שקרים וכי קרנית עזבה אותו כאשר נקלע לקשיים כספיים קשים ובתגובה לדרישותיו הרבות כלפיה לפצותו בעבור נזקים כספיים שגרמה לו, החליטה לנצל את המדיה של "כלבוטק" על מנת להכפישו, ליצור לו תדמית עבריינית ולפגוע בו אישית.

"אני לא אומר שאני מלאך טהור או טלית שכולה תכלת", אומר בוסקילה, "היו לי מספר כשלונות בעסקים ונותרו לי חובות כספיים, אבל מכאן ועד לזה שהציגו אותי כנוכל או עבריין, המרחק עצום".

 

פתאום קם אדם בבוקר ומבין שכל המדינה רואה בו נוכל. איך ההרגשה?

"הרגשה חרא. הייתי מרוסק ומצבי הנפשי הדרדר. רק לפני מספר חודשים עברתי אירוע מוחי קל בעקבות כל מה שגרושתי עשתה לי ועכשיו פתאום אני נאלץ להתמודד עם שקרים כאלו והשפלה שכזאת".

 

בוא רגע נתחיל מהסוף. לאחר שידור התכנית היית עצור, איך זה נגמר?

"נכון, הגיעו לפה שוטרים ונלקחתי לחקירה שנמשכה מספר שעות. בסוף החקירה הובאתי לפני שופט תורן, שבהמלצת המשטרה הורה על שחרורי, תוך שאני מתחייב להופיע לחקירה כאשר יקראו לי".

 

וקראו לך?

"קראו לי לחקירה במשטרת ירושלים, שם הייתה נגדי תלונה מצדו של השותף שלי בעסק. הגעתי לשם ונחקרתי, שאר התיק יתנהל ככל הנראה בבית המשפט".

 

עכשיו נתחיל מההתחלה. מתי נודע לך על שידור התכנית?

"שלושה ימים לפני מועד השידור התקשרו לאימי וביקשו כתובת דואר אלקטרוני על מנת שיוכלו להעביר בקשה לתגובה".

 

ואיך הגבת?

"הייתי המום. תוכן הבקשה הפתיע אותי מאד. עקצתי את המתנות של החתונה?! אני??".

 

זה מה שנטען, שלא שילמת לספקים של האירוע.

"שילמתי עבור האירוע למעלה מ-50,000 ₪ במקדמות ובמזומן ביום האירוע, אם זה לאולם, לצלם, לסלון הכלות, טבעות, הסעות, זמר אורח ועוד עשרות ספקים. אתה מכיר חנות תכשיטים שהייתה נותנת שתי טבעות נישואים בלי לקבל כסף? מישהו היה נותן לי חליפה או לה שמלה בלי לקבל כסף? ובכלל, אם התכנון שלי היה 'לעקוץ' את המתנות הייתי מביא זמר אורח ב8,000 ₪ ועושה עיצוב מפואר? להיפך, הייתי מנסה לעשות את האירוע הכי מצומצם וזול שאפשר".

 

ובכל זאת, לאן הלכו כל הצ'קים?

"היו כולה 160 אורחים בחתונה, שרובם הגדול בני משפחה, ואנחנו לא ממשפחות עשירות. חוץ מזה, נראה למישהו שאני אגנוב כסף מבני המשפחה שלי או של אשתי?? סך כל המתנות הסתכם בכ-30,000 ₪ וזה לא כיסה אפילו את מה שכבר הוצאתי... נפלנו, נכון, נשארו חובות לכמה ספקים, אבל החוב הוא של שנינו, לא רק שלי, אז למה בתכנית אמרו כאילו אני ורק אני הוא זה שחייב? היא לא התחתנה?".

 

אמרת את כל זה בתגובה ששלחת לפני השידור?

"שלחתי תגובה מפורטת דרך עורך דין, שגובתה בהרבה מסמכים שהצדיקו את דבריי אבל הם בחרו בהתייחסות קטנה בלבד, לפי מה שהתאים להם. לקחו שני סיפורים שלא קשורים אחד לשני, ניצלו את העובדה שאני דרוש לחקירה עקב סכסוך עסקי, והחליטו לטפס עליי לטובת הרייטינג".

 

לקחו אדם תמים וזכאי והלבישו לו תדמית של פושע?

"שוב, אני לא אומר שאני תמים וטלית שכולה תכלת. כן יש לי חובות הן מעסקים והן מהחתונה, והייתי דרוש לחקירה בגלל סכסוך עסקי בירושלים, אבל ההכפשות שהיו בתכנית היו מוגזמות ולא קשורות למציאות וגרמו לי לנזק נפשי חמור".

 

אבל היו עוד אנשים שחיזקו את דבריה, הצלם למשל.

"מעניין מאד, אם אמרו שאני חייב כל כך הרבה כסף לספקים של החתונה איך זה שרק הצלם הסכים לדבר?"

 

איך זה באמת?

"כשהתחיל כל הבלגן, וגיליתי חשבונות טלפון מנופחים, ביקשתי פירוט שיחות וראיתי כי מספר הטלפון של הצלם מופיע בשיחות היוצאות, כמה פעמים בשבוע. התקשרתי אליו ושאלתי לפשר העניין והוא אמר בתגובה שהוא ואשתי מנהלים 'שיחות נפש'. אני לא רוצה להגיד כלום, אבל זה מסביר את הכל".

 

והשותף שלך, גם הוא משקר?

"אני לא אגיד שהוא משקר או לא. ביני לבינו יש הסכם חתום והוא הפר אותו. בגלל ששנינו אנשים דתיים, הסכמנו לקבל עלינו דין תורה כבוררות. פעמיים הוא הוזמן ולא הגיע, במקום זה העדיף ללכת למשטרת ירושלים ולהתלונן שהוניתי אותו, אז זומנתי שם לחקירה".

 

אז אתה חייב לו או לא?

"תשמע. ביני לבין משה מילנסקי יש חוזה (מציג בפניי את כל המסמכים הרלוונטיים, א.צ). אני השקעתי כספים רבים בעסק שלו וכשהוא לא יכל להחזיר את התשלומים, הוחלט כי הוא מעביר לי את העסק ל-18 חודשים, בהם ישמשו הוא ואשתו כשכירים. אחר כך הוא התחרט, ורצה 'לפדות' את העסק חזרה, רבנים התערבו ואני הסכמתי, אבל גם בזה הוא לא עמד והצ'קים שלו חזרו. אז מי חייב למי וכמה, בית המשפט יחליט".

 

בכל זאת, האיש עמד מול המצלמות וקבל עם ועדה אמר שאתה לקחת הרבה כספים מהעסק.

"הוא גם אמר שנתתי לו הרבה כסף, אז מה? אם היה כל כך הרבה כסף בעסק, למה הוא העביר לי אותו? ובכלל, אם לא היו פונים אליו מכלבוטק, זה היה נשאר בגדר סכסוך עסקי נטו בין שותפים, וכאלה יש מאות בכל רגע נתון".

 

מאיפה היו לך בכלל סכומים כאלו להשקיע?

"חלק מהכסף היה שלי, אבל את הרוב גייסתי מהלוואות, שגם אותן אני עדיין צריך להחזיר..."

 

אסף וקרנית הכירו בתחילת שנת 2008. הם יצאו תקופה קצרה ודרכיהם נפרדו, ולאחר כחודשיים חידשו שוב את הקשר, שהלך והתהדק. אסף עבר לגור עם קרנית בדירתה אשר בבני ברק, שם גידלה את שני ילדיה הקטנים שהיו מנישואים קודמים. "במהלך כל התקופה הוצאתי עליה ועל משפחתה עשרות אלפי שקלים", מספר אסף, "עזרתי בדיור, מזון, ביגוד ומותרות. אפילו את מסיבת יום ההולדת לילדיה, שכללה ליצנית, הגברה, מתקנים, כיבוד ואטרקציות שילמתי מכספי באהבה".

אחרי 4 חודשים גילה אסף כי קרנית ניהלה קשר מקביל, ועזב את הדירה המשותפת. בני משפחתה ששמעו על התקרית הפעילו עליו לחץ כבד וביקשו שימחל לה וישוב. לאחר כשבועיים חזר אסף ואמר כי הוא מוכן למחול לקרנית בתנאי שתקבל עליה תשובה ויפסיקו לחיות ביסורים – משמע יבואו בברית הנישואים. קרנית הסכימה והחתונה נקבעה לאמצע חודש ינואר 2009, כחודשיים אחרי התקרית.

 

קרנית טענה בתכנית כי כלל לא התחתנתם וכשהלכה לרבנות לפתוח תיק גירושים הופתעה מאד כשאמרו לה כי היא מופיעה כגרושה מבעלה הקודם ואין תיעוד כלל לזה שהייתה נשואה לך.

"זאת הטענה הכי דבילית. הרי על פי ההלכה, ברגע שאני מקדש אותה בטבעת ויש שני אדים היא נחשבת כנשואה, אז על אחת כמה וכמה כשהיו במקום רבנים, חופה, עשרות עדים וכתובה".

 

אז למה לא היה תיק ברבנות?

"קודם כל, במיוחד מישהי שכבר הייתה נשואה צריכה לדעת שהולכים לרבנות לפני החתונה, אבל זו הייתה היא שביקשה לא לעשות את זה".

 

למה שהיא תרצה דבר כזה?

"היא הייתה גרושה טרייה יחסית, ורק החלה ליהנות מכל הכספים והקצבאות שקיבלה מהביטוח הלאומי, הנחה בארנונה וסיוע בשכר דירה. כמה חודשים אחרי החתונה היא פנתה לעיריית בני ברק בבקשה לקבלת סיוע בשכר דירה, תוך שהיא מצהירה כי היא גרושה, אז מי הרמאי פה??"

 

כל זה כי היא לא רצתה לוותר על כל ההטבות האלו?

"בדיוק. דבר נוסף שגיליתי היה כי התנהלו נגדה תיקים בהוצאה לפועל בשל חובות לבנקים של כמעט 200 אלף ₪ ואם הייתה מצהירה כי יש מפרנס נוסף בבית, היו מבטלים לה את הסדר התשלומים הנוח, שגם בו לא הצליחה לעמוד. עובדה היא שהיא לא החליפה את שם משפחתה, כפי שעושה אישה אחרי נישואים, על אחת כמה וכמה אם טענה כי בעלה הקודם מתנכל לה ומאיים עליה".

 

היא טענה דבר כזה?

"בהחלט. אחרי שהחליטו להתגרש, התלוננה מספר פעמים כי בעלה מאיים עליה, מקלל אותה, עוקב אחריה..."

 

למה שינהג כך?

"אני לא יכול לדבר בשמו, אבל מתצהיר שהיא עצמה הגישה בבקשה למתן כתב הגנה, טענה כי יותר מפעם אחת היה עוקב אחריה וקורא לה 'בוגדת' ו'נואפת'. כנראה שהמקרה שהיה לה איתי לפני החתונה לא היה פעם ראשונה ובטח שלא מעידה חד פעמית".

 

 

כחצי שנה לאחר החתונה, החליטו בני הזוג לעזוב את דירת 3 החדרים בבני ברק. באותה תקופה גילתה קרנית עניין מוגבר באומנות ומלאכת יד, ומכיוון שדודתו של אסף המתגוררת באשקלון עוסקת בתחום, החליטו השניים לחפש בית בעיר, דבר שבנוסף יקרב את אסף למשפחתו המתגוררת באשדוד. לאחר חיפוש קצר הגיעו לוילה מטופחת בת 8 חדרים, שדמי השכירות שלה לא היו גבוהים בהרבה מאלו של הדירה בבני ברק. גם הפעם ביקשה קרנית להיות היחידה שתהיה חתומה על החוזה.

 

אתם זוג טרי, עברתם לבית חדש, אווירה חדשה. מה קרה פתאום?

"נקלעתי לקשיים כספיים של ממש, והיא לא יכלה לסבול את זה. הסתבר לי כי כל מה שעניין אותה זה כסף וכשנגמר לי, כבר לא עניינתי אותה, היא פשוט קמה והלכה".

 

ממש ככה, השאירה הכל והלכה?

"השאירה הכל? היא לקחה הכל".

 

מה זאת אומרת?

"לאחר מריבה שהייתה לנו, נסעתי לנקות קצת את הראש אצל אמא שלי באשדוד. למחרת, מתקשר אליי בעל הדירה בהיסטריה ואומר לי כי הבית פתוח וכל תכולתו נעלמה. אחר כך שמעתי כי היא הזעיקה חברת הובלות שארזו את הכל תוך כמה שעות ונעלמו".

 

מצבו הנפשי של אסף, שגם כך היה ירוד הדרדר עוד יותר לאחר ששמע מהרב שלו, כי קרנית, שהייתה בהריון, החליטה לעשות הפלה. חודש לאחר שעזבה קרנית את הבית, שלח לה אסף באמצעות עוה"ד אורלי טויזר מכתב התראה טרם הגשת תביעות, בה הוא דורש ממנה לפצותו על הנזקים הכספיים  והבריאותיים הרבים שלטענתו גרמה לו ובנוסף תבע ממנה פיצוי על לשון הרע. משלא קיבל תגובה, שלח לאחר חודשיים התראה נוספת, שגם זו לא נענתה. "כנראה שהיא חשבה שדרך הטלוויזיה היא תוכל לפתור את כל הבעיות שלה וחיפשה קיצור דרך", מסכם אסף, "אבל אני לא נשבר ולא מתייאש ובימים אלו אנחנו מגבשים תביעות נגדה ונגד הוריה שהיו שותפים למסע ההכפשות נגדי, וכן נגד התכנית כלבוטק".

 

מה כלבוטק אשמים? הם קיבלו מידע ממספר גורמים והשתמשו בו.

"אם הם היו בודקים את הדברים לעומק ומתייחסים לכל המסמכים הם היו יודעים שאין להם שום סנסציה ביד אבל כולבוטק פנו אליי מאוחר, כבר שידרו פרומואים והכל, אז מה הם יעשו, יבטלו את התכנית? אפילו את התגובה ששלחנו להם הם לא הכניסו במלואה. עובדה היא שלמרות שנעצרתי והכל, הם לא התייחסו לכך ולו במילה בתכניות ששודרו אחר כך".

 

אתה מצטער שהדברים הגיעו לאן שהם הגיעו?

"בוודאי שאני מצטער, אני בטוח שניתן היה לפתור את הדברים בצורה הרבה יותר מכובדת, והכי כואב לי זה שבני המשפחה שלי נפגעו מכל הסיפור ואני רוצה להתנצל בפניהם. יחד עם זאת אני מודה להם ולחבריי שעומדים לצידי ומביעים בי תמיכה בימים קשים אלו".

 

האח של המתלוננת מגן על בוסקילה:

"אסף עשה הכל בשביל אחותי"

 

אבי דותן, אחיה של קרנית, היה בקשר טוב עם אסף ואך שימש כנהג של בני הזוג ביום החתונה. בשיחה עם כתב "המגזין" הוא דווקא תומך בגרסתו של בוסקילה, ומפריך את טענות אחותו.

 

"אסף הוא איש עם נשמה טובה שעשה את הכל בשביל אחותי והילדים שלה", אומר דותן, "אני ראיתי בעצמי כמה כספים הוא הוציא עליה לפני ואחרי החתונה".

 

אז החתונה עצמה לא הייתה עוקץ?

"איזה עוקץ? אני בעצמי שילמתי לחלק מהאנשים כסף שאסף נתן לי".

 

אבל קרנית אמרה שהוא רצה להתחתן בשביל הכסף.

"איזה כסף? לאחותי לא היה שקל לפני החתונה, להיפך, היא הייתה שרויה בחובות שמלווים אותה עד היום".

 

אז למה הוא לא הלך לפתוח תיק ברבנות?

"זה היה על פי בקשה שלה. היא לא רצתה לאבד את היתרונות של אם חד הורית, הכל היה בידיעה ובהסכמה".

 

התגובה של המתלוננת:

 

כתב "המגזין" אוהד צויק פנה לקרנית קולימר על מנת לקבל את תגובתה לדברים שהועלו בכתבה זו. בתחילה, אמרה קרנית כי אסף בוסקילה עצור כבר מספר שבועות. "אחרי שהשתחרר מאשדוד, שמו עליו משטרת ירושלים את הידיים ומאז הוא יושב שם. אני מקווה שלא ישתחרר לעולם", אמרה קרנית והוסיפה כי עליה להתייעץ עם עו"ד טרם מתן תגובתה לשאלות שנשלחו אליה.

למחרת, התקשרה קרנית לאוהד צויק ואמרה בזו הלשון: "דיברתי עם עורך הדין שלי ואמרתי לו שאני מעוניינת לענות לשאלות שלך, אז רק תתקשר אליו בבקשה ותסכם איתו על סכום הכסף שתעביר לי. פנו אליי הרבה גורמים שרוצים לעשות כתבות, ספרים וסרטים מהסיפור שלי, ואני רוצה לעשות מזה כמה שיותר כסף, אז אני מוכנה לענות לך, אבל רק אם זה בתשלום".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה