מה עושים בהפסקות במקיף? משחיתים את בתי השכנים


להאזנה לתוכן:

לא קל לגור בסמוך לבית ספר מקיף, במיוחד כשרק גדר קטנה מפרידה בין בית הספר לחצר בנייני המגורים הסמוכים. כך חווים על בשרם דיירי בניינים שסמוכים למקיף ט' שברובע י"ב, שחצרות בתיהם הפכו ל"מחששות" וקירות בתיהם מרוססים בדרך קבע בגרפיטי. בעירייה לא מסייעים לדיירים לפתור את הבעיה, כך גם במקיף. והדיירים? הם חסרי אונים

בוועד הבניין ברח' שבט שמעון 7 כבר חסרי אונים. לטענתם, תלמידים מהמקיף שסמוך לביתם, מקיף ט', מנצלים את ההפסקות בבית הספר כדי להתגנב אל מחוץ לכותלי בית הספר בכדי שיוכלו לעשן. המקום הקרוב ביותר למקיף הוא הבניין שלהם, כאשר רק גדר קטנה מפרידה בין המקיף לבניין.

"התלמידים", כך טוען חבר בוועד הבית של הבניין, "מרססים לנו את הקירות בגרפיטי, כאילו שמדובר ברכושם". אותו חבר הועד מספר שרק בקיץ האחרון השקיעו בבניין בצבע חדש, זאת לאחר הנזקים שהותירו אחריהם התלמידים בשנה החולפת. "5000 ₪ השקענו על הצביעה החדשה, אך מיד עם תחילת שנת הלימודים, לזר הגרפיטי לקירות הבניין", הוא מספר.
לטענת חבר הועד, התלמידים אינם נרתעים מהגדר שמוצבת במקום, מתפסים עליה ללא כל בעיה. לדבריו, אין מדובר רק בגרפיטי, מדובר בלכלוך רב, בקבוקי שתייה, בדלי סיגריות. לדברי הדיירים הבעיה קיימת גם בבניין הסמוך מספר 5 ובבניינים נוספים שסמוכים למקיף.
"פניתי לסגן מנהל בית הספר, אך הוא ביקש שאני יראה לו מי מבצע את הוונדליזם", מספר אחד מחברי הועד. "מדוע שהם לא יבואו לבדוק מה קורה עם התלמידים שלהם ולהיכן הם בורחים בהפסקות", הוא שואל.
דיירי הבניין פונים ללשכת ראש העיר בעניין זה ומבקשים את עזרתו. בעקבות המכתב מבטיחים להם בעירייה להגביר את הסיורים של הביטחון העירוני במקום. "לא רק שלא נראה שטיפלו בבעיה, אלה שהיא רק החמירה וכעת המצב הפך לבלתי אפשרי", מספר לנו חבר ועד הבית.
לטענת הדיירים, גם אם ירכיבו במקום מצלמות, יהיה גורלם מר בדיוק כמו המצלמות שהורכבו בבית הספר ורק עמוד ערום נותר כעדות לכך שפעם היו מורכבות מצלמות.
אך הבעיה של הוונדליזם היא רק אחת הבעיות שמקורם במקיף ט'. לטענת הדיירים, במהלך ההפסקות בבית הספר, כמו גם בתחילת יום הלימודים, מנוגנת מוסיקה ברמקולי בית הספר. הדבר הופך למפגע כאשר בטרם היציאה לחופשת סוף השבוע, שוכחים במקיף לכבות את המערכת וכך זוכים השכנים בבניינים הסמוכים להשכמה בשעה מוקדמת בשבת בבוקר. "לא עזר כמה שהתלוננו, זה לא מפסיק. האם אין נוהל מסודר שיש לעבור עליו לפני היציאה לחופשת השבת"? שואלים הדיירים הסובלים.
הכעס בקרב דיירי הבניינים במקום הוא רב. הם כועסים על כך שבמקום להתמודד עם הבעיה, בוחרים בעירייה ובמקיף לגלגל את האחריות לפתחם של הדיירים. "מדובר בחינוך של ילדינו לערכים וניקיון ולשמירה על רכוש הפרט. האם הנושאים האלה אינם חשובים? האם רק הציונים נחשבים?" שואלים בזעם הדיירים.
מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: המקרה הנ"ל לא ידוע בעירייה.הנושא הועבר לטיפול מקביל, הן של מינהל החינוך והן של יחידות האכיפה.תודה על הסבת תשומת הלב לעניין.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה