שיתוף פעולה ישראלי- טורקי באשדוד: מפעל ליצור מלט באשדוד


להאזנה לתוכן:

מפעל לייצור מלט ייפתח סמוך לנמל אשדוד כשיתוף פעולה עסקי טורקי־ישראלי. המפעל מוקם בהשקעה של 60 מיליון יורו והוא מתוכנן לייצר מיליון טון של מלט בשנה. משרד הכלכלה, באמצעות הרשות לשת"פ תעשייתי וקידום השקעות זרות, מלווה זה מספר חודשים נציגים של חברה טורקית, המשתפת פעולה עם גוף ישראלי מוכר, במטרה להקים מפעל לייצור מלט

מפעל המלט שנבנה על־ידי חברות מישראל ומטורקיה מתכוון לשבור את המונופול הקיים בארץ בתחום. המפעל מוקם בסיוע הרשות לשת"פ תעשייתי וקידום השקעות זרות.

המפעל ייפתח סמוך לנמל אשדוד כשיתוף פעולה עסקי טורקי־ישראלי. מוקם בהשקעה של 60 מיליון יורו והוא מתוכנן לייצר מיליון טון של מלט בשנה.

משרד הכלכלה, באמצעות הרשות לשת"פ תעשייתי וקידום השקעות זרות, מלווה זה מספר חודשים נציגים של חברה טורקית, המשתפת פעולה עם גוף ישראלי מוכר, במטרה להקים מפעל לייצור מלט. המפעל, שיעסיק כ־120 עובדים, צפוי להתחיל בפעילות שוטפת באמצע 2018. 

"החזון של משרד הכלכלה והתעשייה הוא לקדם את התעשייה בארץ ולהפחית את יוקר המחיה", אמר שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן.

"פתיחתו של מפעל המלט תביא מקומות עבודה, ידע טכנולוגי מתקדם ועמידה בכל תקני הגנת הסביבה, וחשוב לא פחות — המפעל יגדיל את סך המלט המיוצר בישראל ויביא להורדה ישירה של יוקר המחיה, בתקופה של תנופת בנייה בישראל, גם בתשתיות וגם בדיור.

נמשיך לפעול למשיכת משקיעים זרים ולהקמת מפעלים חדשים, שיתרמו הן לכלכלה הישראלית והן לאזרחים". הרשות לשת"פ תעשייתי וקידום השקעות זרות מסייעת במימוש ההשקעה מזה מספר חודשים, מול גורמי הממשלה השונים. 

מנהלת הרשות, זיוה איגר: "הרשות שמחה על כל מפעל שנפתח בישראל ועל כל חברה שבוחרת להקים פעילות או להרחיב פעילות קיימת.

המקרה הנוכחי משמח אף יותר מהרגיל — לאור אופיו המונופוליסטי של תחום המלט, והאפשרויות לפיתוח הכלכלה הטמונות בהקמת מפעל זה, שצפוי לתפוס נתח משמעותי של כ־10% משוק המלט בארץ".

צילום: YNET

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה