אין מספיק נשים במועצת העיר: אשדוד במקום הלפני אחרון מבין הערים שנבדקו


להאזנה לתוכן:

יום האישה הבינלאומי מאפשר בחינה של ייצוג נשים בכל המוסדות הציבוריים ובכלל. במועצת העיר אשדוד יש יצוג של 11 אחוז בלבד של נשים (שלוש נשים בלבד). מבין הערים הגדולות, אשדוד במקום ה-8 מתוך 9

רק 11 אחוז ייצוג לנשים במועצת העיר אשדוד. אשדוד ניצבת במקום ה-8 הלא מחמיא מתוך 9 הערים הגדולות. הממוצע הארצי עומד על 19 אחוז בלבד, אשדוד כאמור הרבה מתחת לממוצע הארצי.

הנתונים נאספו בסקר מיוחד שערך מכון דן אנד ברדסטריט לקראת יום האישה החל היום, עולה כי באר שבע היא מועצת העיר המובילה בייצוג נשים במועצת העיר עם 37 אחוז ייצוג.

לדברי אפרת שגב, סמנכ"ל פיתוח עסקי בדן אנד ברדסטריט ישראל, "ההחלטות המתקבלות במועצת העיר משפיעות על כלל התושבים, והייצוג הנמוך של הנשים בהן מראה עד כמה השפעתן אינה מהותית מספיק. ייצוגן ההולם של נשים במוקדי קבלת ההחלטות קריטי לניהול התיקון של העיר".

אשדוד יכולה "להתנחם" שבפ"ת המודרג אחרונה מבין הערים הגדולות, יש ייצוג ל- 7 אחוז נשים במועצה.

באשדוד חברות המועצה הנמנות על אותן 11 אחוזים הן: הלן גלבר, לובה בורשטיים, שירלי נתן אסולין.

תגובת הלן גלבר לנתוני דן אנד ברדסטריט בנוגע לייצוג הנשי במועצת העירייה באשדוד:

"השבוע ציינו את יום האישה הבינלאומי, בשנת 2017 עדיין קיימים פערים בשכר, פערים בייצוג הנשי ופערים רבים בתחומים שונים.

והנה מנתוני דן אנד ברדסטריט ישראל עולה כי הייצוג הנשי במועצות העיר של הערים הגדולות עומד על 19% בממוצע כשבעיר אשדוד הייצוג מהווה 11%. שיעור הנשים נמוך אף מהכנסת והדבר צריך להדליק נורה אדומה ולעורר שאלות.  

מצער לראות את העיר אשדוד ממוקמת נמוך כל כך בדירוג הייצוג הנשי ברשויות המקומיות. תפקידה של מועצת העיר הוא לדאוג לרווחת כלל התושבים, נשים וגברים, ולקדם את ענייניהם בשוויון. הנתון הנמוך של 11% בלבד במועצת העיר אשדוד ממחיש עד כמה השפעתן של נשים בעיר, זניחה ולא באה לידי ביטוי.

באחריות ראש עיר והנהגת העיר לחשוב צעדים אופרטיביים לתוכנית פעולה המקדמת נשים להיבחר למועצת העיר, תוכנית פעולה שבה נשים יעמידו את עצמן ברשימת המפלגות למועצה, לדוגמא: תוכנית פיתוח מנהיגות בעיר אשדוד, תוכנית העצמה של נערות בבית הספר. אך ראש העיר לסרי שהגדיר בעבר את אשדוד כ"ידידותית לנשים", שכח לעדכן את הציבור שכוונתו הייתה לנשים פאסיביות, משקיפות מרחוק ונטולות כל יכולת השפעה וההוכחה לכך היא שחברי מועצה מכהנים מסיעתו הינם גברים בלבד ולא נמצאת אף לא אישה אחת".

צילום: ארכיון אשדוד נט

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה