הפוך על הפוך- נתינה תמורת נתינה


להאזנה לתוכן:

מרכז "הפוך על הפוך" הוא מרכז ייעוץ, מידע וליווי לבני נוער, אך האחראים והמתנדבים לא מסתפקים בפעילות הנוכחית ורוצים לעשות עוד. ישבנו עם עינב עדן ממן ושלי מלכה, לשיחה על תרומה, נתינה ובעיקר המון אהבה.

על מרכז "הפוך על הפוך" שמעתם? זהו מרכז ייעוץ, מידע וליווי לבני נוער של עמותת עלם ותחום הנוער בחברה העירונית לתרבות הפנאי. המרכזים עובדים עם עובדים קבועים, מתנדבים ובני הנוער שמגיעים אליהם, הוא פועל 5 ימים בשבוע בשעות אחר הצהריים והערב ומטרתו: לעזור, לתת מידע, תמיכה בכל תחום אפשרי.

אך נראה כי כל זה לא מספיק, ובמרכז "הפוך על הפוך" רוצים לעשות יותר גם מחוץ לשעות הפעילות. פגשנו את עינב עדן ממן, מנהלת המרכז באשדוד ושלי מלכה, מתנדבת מזה שנתיים במרכז, על מנת לשמוע על הרעיונות החדשים.

אז קודם כל, למה בחרתן להיות מעורבות בתחום הזה?

עינב: "מתוך ההבנה שאקטיביזם חברתי יכול לבוא לידי ביטוי בכל מיני אופנים: הפגנות, מחאות וכו', אבל לחלוטין אפשר לעשות שינוי בעבודה עם הנוער, ואולי בעיקר בדרך הזו..."

שלי: "עבודה עם בני נוער זה הדבר הכי מספק שיש, ואני אצטרף לעינב ואגיד שגם אני באמת מאמינה שהשינוי מגיע בעבודה עם הנערים."

ומה השינוי שזה עשה בכן?

"זה מרחיב את הלב" אומרת לנו שלי "אני יודעת שהמקום הזה, ההפוך, הוא משמעותי עבור נערים רבים ואני שמחה להיות שם ולתת להם את מה שהם צריכים, גם אם זה סתם לשמוע איך עבר עליהם היום."

"אצלי זה הרחיב את טווח הקבלה, הבנתי שאף פעם, בשום אופן אסור לשפוט אחרים." מוסיפה עינב " למדתי שיש לנו נטייה אנושית להאמין שיש לנו תשובות בשביל אחרים, שאנחנו יודעים עבורם מה הם צריכים ולמה, וזה ממש לא ככה. בדיוק הפוך. כל מה שצריך לעשות זה לדעת להקשיב למה שהנערים והנערות אומרים, והם עושים זאת בכל מיני דרכים, לאו דווקא מילולית. הם לרוב יודעים מה הם צריכים."

לפני זמן מה, העלתה שלי רעיון באחת מישיבות הצוות. לאחר שראתה שיש מס' נערות שמגיעות למרכז פעמים רבות עם אותם הבגדים, שחסרים להן דברים אלמנטריים ושהן בעיקר מדברות על נושאים כלכליים- שאלה שלי "למה שלא נקנה להן גיפט קארד לחנויות בגדים?" משם התחילה היוזמה.

שלי: " ובהתחלה חשבתי על הרעיון של תרומות של כסף אבל יש הרבה אנשים שרוצים למסור בגדים שהם יד שניה אז עלה הרעיון שבנוסף לתרומות של הכסף נארגן להם בהפוך ׳בזאר יד שניה׳ שיקי ומגניב שכל הנערים שמגיעים אלינו יוכלו להנות ממנו."

אז במה אפשר לעזור? תרומות של בגדים, חדשים או יד שנייה- שמתאימים לבנים ובנות בגילאי 15-18, דברי קוסמטיקה, וגם אנשים טובים שמעוניינים להגיע ולהעביר סדנאות סטיילינג על מנת לשמח את הנערות.

בנוסף, מספרת לנו עינב, שהם תמיד מחפשים מתנדבים "כל מי שמעל גיל 24, ומעוניין לקחת חלק מהעשייה המבורכת של צוותי הפוך, מוזמן ליצור איתנו קשר. אנחנו זקוקים מאוד לאנשים טובים, אמפאתיים, אכפתיים, בעלי לב ענק, כמו שלי וכמו שאר המתנדבים והמתנדבות הנפלאים שלנו, שמוכנים להצטרף לצוות הקבוע שלנו, זה שבאמת עושה את העבודה המשמעותית עם בני ובנות הנוער, זה שבאמת עושה את השינוי. "

איך תחום הנוער, החברה העירונית לתרבות הפנאי ועמותת עלם מעורבים ביום יום?

עינב: " תחום הילדים והנוער, בניהולה של הגב' מזל שאלתיאל, הוא הבית שלנו בעיר. שלנו, ושל כל תנועות וארגוני הנוער. התחום מייצר למעשה רצף חינוכי שמאפשר לכל נער ונערה בעיר להיות בפעילות ערכית, חינוכית, חברתית ורגשית."

מזל שאלתיאל, ראש תחום הילדים והנוער בעיר, מספרת על המרכז: "המרחב הרגשי - חברתי שמציע ההפוך לבני ובנות הנוער בעיר, מיישם, גם הוא, את חזון תחום הנוער, לאפשר מרחבים בטוחים לצמיחה, התפתחות וגדילה, לכל נער ונערה, על מנת שיוכלו לממש את הפוטנציאל שלהם ולהפוך, בשלב מאוחר יותר, לאזרחים ותושבים מעורבים, המיטיבים עם החברה."

מעוניינים לעזור? פנו ל: 0542203368- שלי מלכה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה