פרוייקט תרבות- מאחד תנועות הנוער בעיר


להאזנה לתוכן:

תחשבו על מתנ"ס קופף, מפוצץ עד אפס מקום בבני נוער מכל התנועות בעיר, שאכפת להם, שדנים בנושאים שונים ומשתפרים כבני נוער, כמדריכים וכבני אדם. נשמע טוב? זה יכול לקרות, בסדרת המפגשים של "פרוייקט תרבות".

בשבוע הבא, יתחילו בעיר מפגשים של "פרוייקט תרבות" לנוער, במתנ"ס קופף. המפגשים האלו הם מפגשי העשרה שמחולקים לפרקים, כל פרק מתעסק בנושא שלטעמו של המדריך, חשוב שכל אדם במדינה ובמיוחד מדריך של ילדים ונוער- צריך להכיר. 

כל נושא יוצג מכמה שיותר נקודות מבט, כדי שכמה שיותר בני נוער יתחברו ויפתחו תחומי עניין וחשיבה ביקורתית בקרב הילדים. המטרה בסופו של דבר היא להרחיב את תחומי העניין של הנוער, להעלות את רמת השיח שלהם ביום יום ולהכיר אנשים חדשים עם דעות מנוגדות אך לא להירתע מהם.

כדי להגיע למטרות האלו, מעביר המפגשים וכל מי שתרם לפרוייקט, עבדו קשה כדי לקבוע עם מספר אנשים מקשת רחבה מאוד של האוכלוסייה- אנשים עם גישות פוליטיות שונות, ממוצאים אתניים שונים ועם השקפות חיים שונות. בסוף כל מפגש יתקיימו מעגלי שיח בקבוצות מעורבבות ושם הילדים יביעו את דעותיהם ואולי גם יצאו עם דעות מגובשות ומבוססות יותר. בין מפגש למפגש ינתנו לילדים גם חומרים לעיון כדי להגיע מוכנים יותר לקראת המפגש הבא. המפגשים יהיו בתדירות של פעם בשבועיים עד שלושה בערך, תלוי בתקופה.

המעביר של המפגשים הוא שגב, שעושה שנת שירות בצופים, בשבט הנח"ל שברובע ד', שגב פרסם פוסט בפייסבוק על החשיבות של הפרוייקט בו הוא מספר: " הפרויקט לא יהיה שלם לטעמי, אם לא יגיעו אליו נוער מכל התנועות. המטרה העיקרית לדעתי היא להוציא כל קבוצה מהבועה שלה ולהפגיש אותה עם קבוצות שהם פשוט לא היו פוגשים בדרך אחרת, לכן אשמח מאוד אם כולם ישתתפו- שמאל וימין, חילוני ודתי וכן הלאה.. חשוב לציין שמבחינתי מדובר בפרויקט רציני וחשוב שמי שמגיע אליו יהיה מחויב לעניין, לכן חשוב להציג את היתרונות שבו אבל ההשתתפות צריכה לבוא לחלוטין מרצונם. חשוב מאוד שכל אחד יעביר לי צפי של כמות המשתתפים כדי שנוכל להיערך בהתאם."

המפגש הראשון יתקיים ברביעי הקרוב, ב19:30 ומוזמנים אלייו חניכי ומדריכי כל תנועות הנוער בעיר. בואו להתאחד ולשפר.



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה