"אבי נטש אותי כדי להציל אותי" תלמידי אנקורי נפגשים עם ניצולת שואה


להאזנה לתוכן:

ניצולת השואה, אריאלה פאלס, פגשה השבוע את תלמידי אנקורי אשדוד וחשפה בפניהם את סיפורה- לכבוד יום השואה הבינלאומי. התלמידים התרגשו.

כדרך הטבע, עם השנים, אנחנו נפרדים מעוד ועוד ניצולי השואה והאופציה לקבל מהם את סיפורם אחד על אחד הולך וקטן.

בגלל חובתנו לשמר את זיכרון השואה, הוחלט השבוע בקמפוס אנקורי אשדוד לעצור את שגרת הלימודים הרגילה לצד ההכנות לבחינות הבגרות ולהפגיש את תלמידי הקמפוס עם גברת אריאלה פאלס, שורדת שואה ילידת צרפת.

בשקט ועם המון עוצמה, חשפה פאלס (83), בפני התלמידים את סיפור חייה מנקודת מבטה של ילדה בת 8 שכל עולמה התערער בן לילה. אביה, מסר אותה ואת אחיה הקטנים, קלוד וניקול, לידיים זרות כדי להצילם מידי הנאצים. לאורך כל ההרצאה, שיתפה פאלס בקשיים ובסבל הרב איתם נאלצה להתמודד כדי לשרוד. התלמידים התרגשו במיוחד כאשר סיפרה שעם סיום המלחמה ועד עליית לישראל לאחר מלחמת ששת הימים, נהגה לפקוד את שדה התעופה בפריז פעם בשבוע ולצפות במטוסי אל על ובמגן הדויד שעל זנבם. רגע זה, מילא אותה בגאווה – שכן בזמן המלחמה היה מגן הדוד שעל בגדיה, סמל לבושה והסתתרות בעוד שלאחריה היה זה למקור גאווה ולמדינת ישראל.

"יום הזיכרון הבינלאומי לשואה מחזק בזיכרוננו את מעשי הרצח הנוראיים, ההשמדה והרדיפה של המשטר הנאצי ועוזריהם", מציינת מירב וייס, מנהלת קמפוס אנקורי אשדוד. "דורות חדשים נולדים וכדי שלעולם לא נשכח את סבלו וההיסטוריה של העם היהודי, עלינו להנחיל ולהנציח את זכרון השואה בקרב הדורות הבאים. אנו מבינים שסיפורה המרגש של פאלס הוא אחד מני רבים, אך אנו בטוחים כי הוא ימשיך ללוות את התלמידים ואותנו עוד זמן רב".

טום איזקסון, תלמיד כיתה י"א בקמפוס סיכם את המפגש: "המפגש עם אריאלה היה חזק ומרגש וקשה לי לדמיין את כל הסבל שהיא עברה. זה לא מובן שילדה בת 8 שגדלה ללא משפחה ורק נאלצת לברוח מצליחה לשרוד את הכל, לעלות לארץ ולהקים משפחה משלה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה