העיתונאים של מקיף ה'


להאזנה לתוכן:

אם העתיד שלכם נמצא בכתיבה, אין סיבה לחכות, אפשר להתחיל כבר בבית הספר. פגשנו את העורכת, ספיר בן לולו ועורכת המשנה של עיתון מקיף ה', נסטיה דימיטרוב לראיון על חלומות, שאיפות והמון מילים.

 

שעות הבוקר המאוחרות במקיף ה', ואנחנו יושבות בספרייה, כשלצידנו המורה מירי במבט גאה בתלמידות שלה ובחיוך של "היום יום המורה". על התקרה בלונים שחוגגים את היום המיוחד וסביבנו המון המון ספרים, שבאופן מצחיק משקפים את החלום של כל אחת מאיתנו בשולחן, ששמנו יהיה כתוב על אחד מהם.

 ספיר בן לולו ונסטיה דימיטרוב הן תלמידות כיתה יב' במקיף ה', לומדות במגמת תקשורת. כחלק מהלימודים במגמה, הן כותבות את העיתון הוירטואלי הבית ספרי, שהתחיל לצאת בתחילת שנת הלימודים הנוכחית.

אז מה אתן מסקרות בעיתון?

"פעילויות יום יומיות, טקסים, הצגות וגם נותנות לתלמידים לכתוב דברים בלי קשר לבית הספר."

איך מביאים תלמידים לכתוב, בלי להבטיח להם ציון?

ספיר: "יש אנשים שיש להם סיפור, הם רוצים להשמיע אותו אז הם רוצים לכתוב את זה, שידעו, שיסופר. יש כאלה שהכתיבה מבחינתם זה משהו שהם אוהבים ורוצים לעסוק בו."

יש איזושהי כתבה שזכורה לכן במיוחד?

נסטיה: "הכתבה על האופנה. יש את הקטע של תלבושת אחידה בבית הספר. מה שכל כך אהבנו בה שהיא הייתה שונה, לא דיווח על פעילות, אלא משהו אחר- צבעוני, עם תמונות ויצאנו לצלם והיה כיף. הדוגמנים היו תלמידים רגילים, כל הכתבה כולה: הסטייליסטית, הבמאית, העורכת, הצלמת, הדוגמנית, המפיקה- כולם תלמידים, לא רק ממגמת תקשורת. הם עשו כמה לוקים ויצא מושקע מאוד."

מה זה נותן לכן כל עניין העיתון?

"בעיקר הקטע של הכתיבה, אנחנו מאוד אוהבות לכתוב וזה כיף להתעסק כל היום בנושא הזה. ככל שאנחנו עושות יותר, אנחנו לומדות ומשתפרות."

ספיר, איך את מתמודדת עם תפקיד העורכת מול תפקיד החברה מול שאר התלמידים?

זה לא משנה לי. אומרים לי משהו, אז אני אומרת שזה אחרי עריכה ואין מה לעשות.

נסטיה: "היא לא מאיימת, אנחנו פשוט מבינים שאם היא שינתה זה נכון."

מה נותן לך בעצם את הידע לתקן?

ספיר: "לא חושבת שיש לי, פשוט עליי האחריות לעשות את זה."

לאורך כל הראיון, אני רוצה את הדרבון של נסטיה ומירי המורה בספיר לדבר, להיפתח, נראה כי יש שם כישרון גדול שמסתתר ורק מחכה להתגלות, ברגע שיגיע גם האומץ. כשאני שואלת על תפקיד חלומי לעתיד, הסיפור נפתח.

"אני כותבת למגירה, יש לי ספר שעוד לא יצא, נשארו לי 4 פרקים לערוך. זה ספר על מישהו שההורים שלו מתו בתאונת דרכים והוא חשב שזו לא תאונה. סוג של ספר מתח."

כשאני שואלת את שתיהן מה התוכניות לעתיד, התשובה הברורה מגיעה: "תואר בתקשורת."

ובתקווה, שגם נזכה לראות את הספר של ספיר בחנויות.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה