תקציב עיריית אשדוד: גידול של 100 מיליון בתקציב (מבלי לעלות את הארנונה)


להאזנה לתוכן:

תקציב עיריית אשדוד לשנת 2017 יעמוד על 1.591 מיליארד ₪ מתוכם 1.573 מיליארד בבסיס + 18 מיליון במותנה ומבטא גידול בבסיס ל- 102 מיליון ₪ בהשוואה ל-2016 אז התקציב עמד על 1.471 מיליארד בבסיס

תקציב 2017 עתיד להגיע  לדיון השבוע (ד') במועצת העיר .

לדברי העירייה, תקציב 2017 אשר יוצג לחברי מועצת העיר  יעמוד על 1.591 מיליארד, שלדבריהם מצביע על המדיניות שמובילה העירייה גם בשנה זו: "המשך השקעה גדולה וגידול משמעותי בסל השירותים הניתנים לאזרח, המשך קידומה ופיתוחה של העיר בכלל התחומים, וזאת בדומה להצלחות של השנים האחרונות אשר הציבו את אשדוד בצמרת הערים המובילות בתחומים רבים".

ההשקעה בתושב 

ההשקעה השנה בתושב תהיה 7,300 ש"ח לתושב (אם מחשבים זאת על פי נתוני מספר התושבים לפי הלמ"ס). על פי נתוני משרד הפנים, מספר התושבים באשדוד הוא גבוה יותר מנתוני הלמ"ס, ועומד על 248,970 תושבים. אם מחלקים את התקציב במספר התושבים על פי נתוני משרד הפנים, ההשקעה בתושב היא כ-6,390 ש"ח. 

עוד נתונים מתקציב עיריית אשדוד לשנת 2017:

חינוך

פרק החינוך גדל ל -523 מלש"ח - גידול של 43 מלש"ח  בבסיס התקציב.

רווחה

פרק הרווחה גדל ל -242 מלש"ח -  גידול של 14 מלש"ח בבסיס התקציב  .

ניקיון תחזוקת העיר

ניקיון רחובות – גידול של 10 מלש"ח (מכ-  18 מלש"ח ל 30 מלש"ח )

תחזוקת גנים ופארקים – גידול של 10 מלש"ח

סך ההשקעה בניקיון ותחזוקת העיר גדלה ב 22 מלש"ח  ובמסגרת המכרזים החדשים שימוש רב יותר בכלים ממונעים לניקיון העיר,כבישים ושבילי הליכה ופארקים לעומת כ"א ידני

ההשקעה בתרבות הפנאי גדלה :

השוואת תנאי השכר של  הסייעות בגיל הרך לעובדות עירייה ב 5 מלש"ח.

פסטיבל מחולות 2.5 מלש"ח.

נוער 2.5 מלש"ח.

מרכזים קהילתיים תוספת של 1.3 מלש"ח בשכונות הותיקות .

אומנות במרחב הציבורי מעל 1 מלש"ח.

צרכים מיוחדים העלאה ל 1.2 מלש"ח.  

ראש העיר על תקציב העירייה לשנת 2017:

"גם השנה בחרנו לא להעלות את הארנונה לתושבים מעבר לשיעור המתחייב בהתאם להנחיית משרד הפנים. זאת, בניגוד לרשויות אחרות שהעלו את תעריף הארנונה לתושביהם. בהמשך לכך, הרשות תמשיך להעניק שירותים ברמה הגבוהה ביותר לכלל תושבי אשדוד ובה בעת תעשה שימוש מושכל ואחראי בתקציבים הציבוריים.

התקציב משקף המשך עשייה עירונית אדירה, המבססת את אשדוד בקדמת הערים האיכותיות והמובילות במדינת ישראל. תוצאות ההשקעה ניכרות בכל תחומי החיים ובכל רחבי העיר, תוך שהיא מביאה לידי ביטוי אחריות ציבורית וניהולית ארוכת טווח, חשיבה שאינה מתמקדת רק בהישגים לשנה הקרובה, אלא מתוכננת בקפידה גם לשנים הבאות, מתוך מטרה להפוך חזון כולל למציאות חיה, לצד שמירה קפדנית על האיזון התקציבי של הרשות. כך גם באשר להקצאת המשאבים הנעשית באחריות רבה, במסירות ובקפדנות, וזאת מבלי להעלות את שיעור הארנונה מעבר לשיעור המתחייב הנגזר מהנחיית משרד הפנים.

שנת 2016 היית שנה מלאה בעשייה עירונית ענפה בכל תחומי החיים, תוך עמידה עקבית ביעדים שהציבה הנהלת העיר. בשנה החולפת העלנו את ההשקעה הכוללת בתושבים,  הגדלנו את ההשקעה בחינוך ילדינו בכל המסגרות , הן בתחום הפדגוגי והן בתחום התשתיות , במהלך כולל להחלפת החול בגני הילדים בכל העיר בדשא סינטטי , פרויקט המצוי בעיצומו ויסתיים ב2017 ובשדרוג תשתיות בבתי הספר.שדרגנו את נכסיה התרבותיים של אשדוד  ופיתחנו חלק ראשון מתוך טיילת החוף .קידמנו את תכנון קריית הספורט  העירונית החדשה והוספנו מקומות תעסוקה רבים . 

שנת 2017 מסתמנת כשנה של התחלות חדשות חלקן ניתן להגדירם  היסטוריות, כדוגמת פתיחת בית החולים הציבורי לצד בשורות נוספות גדולות שעתידות להיות במהלך 2017 וכל זה יתוסף לשירותים המתקדמים שעירית אשדוד מעניקה לתושבי העיר בכל תחומי החיים". 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה