"אנחנו בישראל"


להאזנה לתוכן:


"אנחנו בישראל" הוא שמו של הפרוייקט החדש המשותף למשרד הקליטה ומחלקת הקליטה של עיריית אשדוד. מדובר במועדון חברתי לבני נוער בגילאי 14-18. מטרתו: איחוד ושילוב כל קהילות העולים הנמצאות בעיר, שבירת סטיגמות וצמצום פערים חברתיים תוך כדי הכרות וחשיפה לשוני וליופי התרבותי של כל עדה וסיוע לבני נוער עולים בהסתגלות בארץ.

המיזם התחיל עם קבוצת מדריכי נוער צעירים, נציגי עדות יוצאי אתיופיה, חבר העמים ואמריקה הלטינית: חולייטה זרמוגליו, נטלי אישטו, מארק קיריצ'נקו וקרינה רביקוביץ'. הם אלו שגיבשו את התוכנית על ידי היצירתיות ובעיקר הראש הפתוח שלהם.

לאחר הכנות רבות השיקו את התוכנית בטיול לבית גוברין ב30 בנובמבר, בבית העולה "איתן". באירוע נשאו דברי ברכה סגן ראש העיר והממונה על הקליטה מר ולדימיר גרשוב ומנהלת המחלקה לעלייה וקליטה, גברת דניאל שמלב.

הצעירים הכינו פרזנטציה וכל קבוצה הציגה קטע אמנותי שלה. מיוצאי אתיופיה הופיעה להקת "סחלב", מבין דוברי הרוסית הציגה להקת "קשת" ולאחר מכן התקיימה שיחת מעגל כשעל החברים היה להתמודד עם השאלה המרכזית: מה זה להיות ישראלי? תשובות רבות ומגוונות הונחו על שולחן הדיונים אך דבר אחד היה משותף ונכון לכולם: להיות ישראלי – זה להרגיש שייך לחברה, לתרבות, לשפה.

במפגש עצמו השתתפו בני הנוער וסיפרו מה הציפיות שלהם מהפרויקט. מה שברור הוא שמדובר בפרויקט מאוד גמיש אשר יכול להתאים את עצמו לצרכי המשתתפים.

ולדימיר גרשוב, סגן ראש העיר והממונה על קליטה, מציין: "אנחנו בישראל" – הוא פרויקט של רכז המחלקה ולדימיר איידלשטיין, שנועד לתת מענה לנוער עולה במצבי משבר כפול: גם גיל ההתבגרות, גם עלייה למדינה חדשה עם קשיי הסתגלות חברתיים, שפתיים, לימודיים" והוסיף "הקמת מסגרת עוטפת ומעניינת לבני נוער – זו המטרה שלנו לטווח ארוך."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה