עובדי נתיבי הגז הטבעי לישראל השביתו יחידת ייצור בתחנת הכוח באשכול


להאזנה לתוכן:

עובדי חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל הפסיקו את פעילותם בתחנת הכוח של חברת החשמל באשכול, צעד שמביא בפועל להשבתתה. יו"ר ועד העובדים בחברה: "שנתיים אנחנו נמצאים במשא ומתן ולא קורה דבר. מביאים עובדי קבלן ומנסים לשבור אותנו"

מתגברים הצעדים הארגוניים שנוקט ועד העובדים של חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל (נתג"ז). העובדים עצרו את פעילות התחזוקה שביצעו בתחנת הכוח של חברת החשמל באשכול. תחנת הכוח, שנמצאת בהדממה שתוכננה מראש לשם פעילות התחזוקה, לא תוכל במצב זה לשוב לעבודה בתאריך המיועד בעוד מספר ימים.

צעדים אלו באים בהמשך לשיבושי העבודה שננקטים על ידי העובדים בעבודות חיבור תחנת הכוח של מפעלי כיל בים המלח לתשתית הולכת הגז הטבעי של ישראל ובעבודות הפיתוח בתחנת הכוח החדשה "נילית", סמוך למגדל העמק.

בחברה הממשלתית קיים סכסוך עבודה פתוח למעלה מחמישה חודשים על רקע הסחבת המכוונת שנוקטת ההנהלה במו"מ שמתנהל כבר למעלה משנתיים ללא תוצאות. "מנסים לשבור אותנו, מביאים עובדי קבלן למרות שמדובר בחברה ממשלתית. אנחנו עובדים איתם כתף לכתף וההנהלה עושה הכל על מנת לשבור אותנו. יש 85 עובדים בחברה. אנחנו מונעים כניסת עובדי קבלן למתחם אשכול, זאת על מנת למנוע את שבירת השביתה שאנחנו נוקטים", אומר יהוד - יו"ר ועד העובדים בחברת נתיבי הגז.

מהסתדרות העובדים נמסר כי "העובדים מוחים על כך שהנהלת נתג"ז מקפידה על הצבת עמדות קשיחות ובלתי מתפשרות, בניסיון להימנע מהסדרת זכויותיהם בהסכם קיבוצי. זאת תוך שהיא מקפיאה את דיוני השכר בחברה ומנצלת את תקופת המו"מ כדי להנהיג נהלים חדשים ודרקוניים בנושאים כגון נוכחות, נסיעות ועוד. לצד זה בתקופת המו"מ ההנהלה פגעה במכוון בכוח הארגוני של העובדים וקלטה עובדים חדשים לתפקידי ליבה (טכנאי גז וחשמלאים), במתכונת של מיקור חוץ, וזאת למרות שישנם תקנים פנויים בחברה אותם ניתן לאייש באופן מיידי".

במקביל לצעדים שנוקטים העובדים, במכתב חריף ששלח דוד גלנוס, יו"ר איגוד עובדי האנרגיה בהסתדרות, למנכ"ל נתג"ז שמואל תורג'מן, קרא לו גלנוס להתעשת ולהפסיק לנהוג בחוסר תום לב במו"מ, ובאופן שנוגד את החוק בכל הנוגע להעסקת עובדי חברות כוח אדם.

חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל היא חברה ממשלתית שהוקמה לצורך הקמה ותפעול של מערכת ההובלה הארצית של הגז הטבעי בישראל. החברה מחזיקה בזיכיון בלעדי לתחום זה עד 2034. על רקע התפתחות ייבוא וייצור הגז הטבעי בישראל, גדלה החברה משמעותית בשנים האחרונות. כך על פי דוח החברות הממשלתיות, צמחו הכנסותיה ב-2015 ב-70 מיליון שקלים.

תגובת נתג"ז בעקבות העיצומים של עובדי החברה:

" עיצומים אלה מהווים הפרה בוטה מצד ההסתדרות את הסיכום אליו הגיעה החברה בתאריך 6.10.2016 עם ההסתדרות ועם נציגות העובדים. במסגרת סיכום זה הגיעו הצדדים להבנה על הפסקת עיצומי העובדים עד לתאריך 15.1.2017 בתמורה למספר צעדים בוני אמון מצד ההנהלה.

בנושא קליטת עובדי הקבלן נדגיש שההסתדרות כבר הביעה את נכונותה להמשיך ולדון בקליטת עובדים אלה להעסקה ישירה במסגרת חברת בת ממשלתית של נתג"ז.

למרות העיצומים המיותרים של חלק קטן מן העובדים, החברה עומדת בלוחות הזמנים שהוצבו ותשלים את מלוא הפרויקטים המתוכננים.

נתג"ז הינה חברה ממשלתית הפועלת על פי חוק ובאמצעות כספי ציבור, והנהלת החברה לא תיתן יד למעשים הפוגעים באזרחי ישראל, במשק האנרגיה ובכלכלה הישראלית."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה