B.B.Y.O בני ברית מצרפת מתארחים באשדוד


להאזנה לתוכן:

בני נוער בגילאי 14-19 מערים שונות בצרפת, מגיעים מידי קיץ, מזה כ- 27 שנה לקייטנה מיוחדת אותה יזמו מאיר אפללו, מנהל המרכז הקהילתי ברובע ד' בעיר ומשה אביטל מנכ"ל BBYO אירופה =Young organization שהופכים לשגרירים עבור מדינת ישראל והעיר אשדוד בפרט. חלקם אפילו חוזרים בתום ימי הקייטנה לצרפת ומצליחים לשכנע את בני משפחתם לעשות עלייה לארץ, מתוך רגשות ציונות, אהבה והיכרות קצרה יחסית של הארץ והעיר אשדוד.

 

הפרויקט החל לפני כ-27 שנה שמטרתו להעניק "תיק לכל ילד" והתפתח לקייטנה מיוחדת של בני נוער צרפתיים שמגיעים לישראל בשיתוף עם ה"חוויה הישראלית" (הסוכנות היהודית) כשמטרת העל היא לעודד עלייה לישראל תוך היכרות עם בני נוער ישראלים בגילם, הכרת הארץ ויצירת תחושת ציונות וזיקה לישראל.

בני הנוער מצרפת, בגילאי , 17-19 14-17 עובדים במהלך השנה בערים השונות בהם הם גרים בצרפת על מנת להשיג תקציב במבצע "הקש בדלת" ואוספים תרומות עבור מבצע "תיק לכל ילד".
בכספים שהם מתרימים הם אוספים את הכסף ועל פי זה הם טסים לישראל ומכסים את העלויות של הקייטנה- טיסות, פעילויות, שלוש ארוחות ביום, לינה ועוד ומגיעים עד לאשדוד כדי להעניק תיקים לילדים לקראת החזרה ללימודים בבתי הספר שכוללים את כל הציוד הנדרש.
לעיתים כשבני הנוער לא מצליחים לגייס מספיק כספים משה אביטל מעניק להם תקציב. כל ילד מקבל קורס מחשבים אותו הוא עובר במשך פעמיים בשבוע בזמן השהות.

צרפת- אשדוד: חיבור מיוחד במינו

מדובר בפרויקט ייחודי שמתקיים אך ורק בעיר אשדוד. אפללו ואביטל גדלו בעיר אשדוד ברובע ו' החליטו לקיים לראשונה את קייטנת הנוער ה'צרפתית' ברובע ו' בבית לברון. אפללו ניהל כמעט כל מתנ"ס שקיים באשדוד אולם גם אם היה אמון על מתנ"ס אחר המשיך לנהל את הקייטנה בבית לברון עד לשנה הזו, בה העביר סופית את הקייטנה למתנ"ס ד' (גולדי) אותו הוא מנהל בשנה האחרונה. הפעילויות מצד אחד ערכיות ומצד שני חוויתיות ומהנות. הם נהנים ממסיבות קריוקי, הכנת מאכלים ישראלים, יום 'חופשי' בתל אביב אליו נוסעים הישראלים והצרפתים יחד, קייטנה אותה הם מדריכים ילדים ורגע שיא בסיומה מקבלים ילדי הקייטנה של BBYO  תיק לבית הספר לקראת השנה החדשה.

חשוב לציין כי מידי שנה מגיעים בין 30-60 בני נוער צרפתיים לאשדוד. בשנה האחרונה בגלל פיגועי הטרור שהיו בצרפת הגיעו רק 21 בני נוער. הם מגיעים ל- 10 ימים באשדוד, שלושה ימים לפני הם מטיילים בירושלים. באשדוד הם מדריכים בקייטנות, מחולקים לקבוצות ומדריכים יחד עם המדריכים הישראלים מאשדוד קבוצות ילדים. השנה, הם לנים במונארט וכחלק מהפעילויות מקבלים סיור והדרכה במוזיאון לתרבות הפלישתים ע"ש קורין ממן בשפה הצרפתית, חווים ולמדים את המורשת של העיר אשדוד ונהנים ממופעי פסטיבל ים התיכון .

בסוף הקייטנה כולם בוכים מהתרגשות לקראת הפרידה.

מאשדוד הם נוסעים לעיר אילת דרך ה"חוויה הישראלית" ולאחר תום תקופה בת שבועיים וחצי הם חוזרים לצרפת.

איך בני הנוער מתקשרים ביניהם?
בני הנוער הצרפתיים כמעט ולא מבינים עברית ולהפך, אין הרבה בני נוער ישראלים דוברי צרפתית. הם מבלים הרבה זמן ביחד ומפליא לגלות מידי שנה איך הם מצליחים, על אף קשיי השפה לתקשר ולהבין זה את זה. גם אם בפנטומימה לצורך העניין. כשיש מטרה טובה ואנרגיה חיובית, רצון טוב ואהבה הופכים לשפה אוניברסלית תוך שילוב של הפעלות שונות, טיולים, תרומה לקהילה ועוד נוצרים קשרים ותקשורת מיוחדת.

קבוצת בני הנוער שמגיעים לאשדוד מתחלקים מידי שנה ל- 2. כאלו שמגיעים זו הפעם הראשונה לישראל ולאשדוד וכאלה שהיו כאן בקיץ שעבר. בני הנוער הצרפתיים ממנים לכל קבוצה "נשיא" שנחשב לראש הקבוצה והוא חוזר בשנה לאחר מכן ומעביר חפיפה ואת ה"גחלת" לנשיא החדש וכך הם משמרים את התכנים העיקריים, המטרות והמהות מידי שנה.


עידוד עלייה

בני נוער שמגיעים מצרפת לחוויה מרגשת ומעצימה שגורמת להם ליצור רגשות עזים לישראל ומתוך כך לעודד את חבריהם ובני משפחותיהם לעשות עלייה לישראל ולהתגייס לצה"ל.

לא רק אלא שהם שומרים על קשר בטלפון, אימייל ופייסבוק... כשהם חוזרים בשנה לאחר מכן המפגשים מרגשים. כל מתנדב שמגיע מצרפת ממלא דף קשר ומשאיר מכתב לכל חניך, אותו הוא שם לילד בתוך התיק, ביחד עם הציוד בתוכו. המד"צים (מדריכים צעירים במרכזים הקהילתיים) או משפחות הילדים מארחים את בני הנוער הצרפתים לארוחת שישי ושבת בכל שנה והחברויות והקשרים בין המשפחות מפתיעות ומרגשות. תתפלאו, לעיתים ההורים מגיעים מצרפת לטקס הסיום ומתרגשים יחד עם הילדים.

את הפרויקט מלווה באופן צמוד ובאחריות יוצאת מהכלל הגב' בלה אהרונוב רכזת חוגים ופרויקטים ומנהלת מרכזי למידה במתנ"ס ד' וכמובן גם במתנ"סים בית לברון וחרצית בהם עבדה בשנים קודמות ולצידה הגב' ארנונה מוזס מזכירת המתנ"ס.


כל צוות המרכז הקהילתי תורם מזמנו, עוזר ונרתם על מנת שהפרויקט יתקיים על הצד המוצלח ביותר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה