הועד חדש בנמל מפעיל שרירים


להאזנה לתוכן:

שבועיים לאחר שנקטו עיצומים בגין סגירת שער, הועד הורה לעובדים להפסיק פריקת אונית מלט בטענה שהנהלת הנמל לא הקצתה מספיק עובדים למשימה

ראשי ועדי התפעול בנמל הורו לעובדים להפסיק פריקת אניית מלט. זאת, בטענה לאיוש חסר של המשמרות בקו המים. ועד העובדים דרש להציב על האנייה צוות של שבעה עובדי תפעול.

האוניה עוגנת ברציף 4 כשעל סיפונה כ-4,750 טון מלט שאף אחד לא מטפל בו. הנהלת הנמל דורשת צו במעמד צד אחד שיורה לעובדים לחזור לעבודה בטרם ייגרם נזק לנמל, ללקוח שמחכה למטען המלט או לענף כולו.

הנהלת הנמל טוענת כי לפי שנחתם מול הוועד הקודם רק במארס האחרון, כמות עובדי התפעול שתוצב לפריקת אניית מלט לא תעלה על שני עובדי תפעול ומשסירבה להיענות לדרישת הוועד, הורו ראשיו על השבתה פראית שעשויה להסב לנמל לנזק כספי כבד.

רק בתחילת החודש השבית ועד הנמל את העבודות בקו המים לאחר שהנהלת הנמל החליטה, מטעמי חיסכון, לסגור בשעות הלילה את שער הכניסה הדרומי לנמל, מה ש דרש מעובדי משמרת ג' לנסוע ק"מ נוסף אחד לשער הצפוני – ובגין כך דרש הוועד הסעות מאורגנות. בהמלצת בית הדין לעבודה נסוג הוועד מדרישתו ההיא והחזיר אז את העובדים לעבודה סדירה. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה