הנוער האשדודי כבש את הכנסת


להאזנה לתוכן:

תופעת העישון הפכה לנושא כל כך כואב עד שמוסדות וגופים שונים נרתמים לסייע בכל דרך על מנת להגביר את המודעות לנזקי העישון ולתופעות החברתיות הנלוות אליו. מחלקת הבריאות במינהל לשירותים חברתיים הגדיל לעשות והוציא משלחת נוער מאשדוד, לדיון שהתקיים בכנסת.

משלחת התלמידים שיצאה בשבוע שעבר אל משכן הכנסת, כבשה את ההיכל והוכיחו עד כמה הם נחושים במאבקם למניעת עישון. היתה זו עוד אחת מהפעולות שנוקטת העירייה על מנת להגביר את המודעות לנזקי העישון אלא שהפעם הגיעו התלמידים לבית המחוקקים הישראלי על מנת להשתתף בתוכנית עמיתי מניעת עישון.

תלמידי אשדוד אשר עלו לירושלים ופשטו על משכן הכנסת, השתתפו בוועדת החינוך, בוועדת הבריאות ובוועדה לקידום מעמד האישה. בתוך כך הם הציגו את המיזמים הנבחרים בפני משתתפי הועדה והותירו רושם רב על חברי הכנסת.

היה זה במסגרת אירועי יום ללא עישון, אותם אירחה הכנסת, כאשר המשלחת מאשדוד כוללת תלמידים מבית ספר קשת שזכה במקום הראשון ובית ספר אופק שזכה במקום רביעי. השניים זכו בפרס ארצי לעיצוב חפיסות סיגריות עם מסרים למניעת עישון וכן עמיתי מניעת עישון מבית ספר אשכול, צפרירים, יובל, רעים וחופית.

אילנה שמלה-ללום, מנהלת מחלקת הבריאות במינהל לשירותים חברתיים, מציינת כי "היה זה יום חווייתי ומעשיר במיוחד, במהלכו השתתפו בתי הספר בסיור בכנסת ישראל, למדו וחוו את התנהלות הוועדות ובסיום היום הציגו לעוברים והשבים תערוכה של המיצגים עליהם עמלו במהלך השנה".

לביקור בכנסת היה ערך מוסף כפול מצד אחד הציגו התלמידים את עבודותיהם וקדמו את הרעיונות למניעת עישון בקרב צעירים, ומאידך יכלו הם להיחשף לעבודת חברי הכנסת, להכיר את הבית שמסמל יותר מכל את ערכי הדמוקרטיה ולחוות חוויה אזרחית באופן ישיר. "היום הזה התאפשר הודות לשיתוף פעולה מוצלח של מחלקת הבריאות, הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות, שפ"י ובתי הספר שלקחו חלק בתוכנית" אומרת גב' שמלה-ללום.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה