פארק לכיש: איפה הגישה לנכים? איפה השירותים למבקרים?


להאזנה לתוכן:

מתכננים ביקור בפארק לכיש באשדוד? כדאי שתדעו שבמידה ואתם סובלים מנכות ומרותקים לכיסא גלגלים, שהגישה לפארק לא ממש ידידותית עבורכם. וידאו שצילם במקום כתב "אשדוד נט" מדבר בעד עצמו. אך גם אם הצלחתם להיכנס לפארק ולפתע פתאום אתם זקוקים לנוחיות, תשכחו מזה- עד לפני חודשיים השירותים היו בכלל נעולים. עכשיו רק תא אחד נמצא בעבודה ועל פי תלונה שהגיע אלינו מתושב העיר, מבקרים בפארק נאלצים לעשות את צרכיהם בשיחים. "אני מתבייש בעיר שלי", אמר לנו אמש בכאב

d790d799d79f-d792d799d7a9d794-d79cd7a0d79bd799d79d-2

לפני חודשיים העביר כתב אשדוד נט שאלות לחברת "חופית" – החברה לקידום התיירות באשדוד, שבין השאר אחראית על תפעולו של פארק לכיש. כתב אשדוד נט נחשף בעת אחד מביקוריו בפארק, שהיה הומה בני אדם, בערימות אשפה, בשירותים סגורים ועוד מפגעים שהצריכו את טיפולה הדחוף של "חופית".

אך אחת הבעיות הקשות בפארק היא הגישה לנכים. באותו הסיור בפארק נחשפתי לגישת הנכים לפארק. ילד נכה על כיסא גלגלים, שהגיע לפארק ביחד עם משפחתו, וכדי להיכנס לתחומי הפארק ראשית עליהם לעשות את הדרך בחניה המאולתרת שרצופה מכשולים, לאחר מכן עליהם לעבור משוכה נוספת בדמות העלייה למדרכה שבכניסה לפארק ולאחר מכן ירידה מהמדרכה הזאת. זאת הדרך שעליהם לעשות גם כדי לצאת מהפארק. על גישה לנכים לשירותים אין בכלל מה לדבר, שגם ככה היו נעולים. המצחיק הוא שבשלט של השירותים דווקא מציינים שיש שירותי נכים, אך כדי לגשת אליהם תצטרך לעבור את משוכת המדרגות.

 

בתגובה לדברים אלה אמרו לנו מחופית באותה העת: " נושא הניקיון  וההנגשה לבעלי מוגבלויות הוא בעל חשיבות גבוהה . בשנה האחרונה השקענו משאבים גדולים בפיתוח נושא ניקיון הפארק והותקנו אשפתונים  בנוסף לקיים. בפארק לכיש ישנם 2 כניסות-  הכניסה המזרחית הותאמה ושופצה במטרה לאפשר נגישות קלה יותר. בחודשים האחרונים כמות המבקרים בפארק גדלה באופן ניכר ולכן אנו פועלים כעת לתגבר  את נושא פינוי האשפה לאורך כל היום בעקבות כמויות האשפה הגדולות יותר אשר נערמות במהלך היום. נושא הנגישות ייפתר גם כן ואנו נפעל להרחיב את שביל הכניסה זאת בנוסף לכניסה המזרחית הקיימת ומותאמת כבר לבעלי מוגבלויות".

ב"חופית" כאמור הבטיחו לטפל ואנו המתנו לראות תוצאות בשטח. עברו חודשיים מאז תגובתם אך נראה שחלק מהדברים נשכחו. השירותים אומנם נפתחו לקהל המבקרים ונרחיב עליהם בהמשך אך הנגישות לנכים נשארה כפי שהייתה - מסע תלאות. גם לגבי שאר הדברים שהפננו לחופית לא נראה שממש משהו זז.

מגיעים לפארק? כדאי שתתאפקו

אמש לאחר חגיגות העצמאות, כאשר מאות בני אדם ואולי אף אלפים, מאשדוד ומחוצה לה, הגיעו לבלות את יום העצמאות בפארק לכיש באשדוד. תא שירותים אחד היה אמור לספק לכל אותם המבקרים את צרכיהם. תושב העיר, שלומי, שפנה אמש למערכת "אשדוד נט" מציין: "לפני שנה כתבתי מייל לפניות הציבור בעירייה  וגם ללסרי על זה שיש רק שלושה תאי שירותים בפארק ורק אחד פתוח וגם הוא מלוכלך. התשובה, אותה קיבלתי לאחר חצי שנה הייתה 'העניין טופל'. אתמול כשבאתי עם משפחתי לפארק לא השתנה כלום". שלומי ממשיך ואומר לכתב אשדוד נט: "אנשים חיפשו איפה לעשות קקי ופיפי יש כאלה שעשו את זה בשיחים כי לחכות שעה לשירותים זה נורא.  אני מתבייש בעיר שלי בגלל המקרה הזה".

פארק לכיש הוא מוקד משיכה לתושבי העיר ותושבי חוץ. אלה הם גם פני העיר. אם בצורה מבישה זו נמשיך לקבל את אורחינו, איש כבר לא יחזור אלינו.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה