בנמל אשדוד מפשילים שרוולים לקראת התחרות הצפויה


להאזנה לתוכן:

חברת נמל אשדוד יוצאת למכרז בינלאומי לבחירת יועצים מובילים בעולם המתמחים במערך נמלים ותפעולם - במטרה לסייע לצוותי הנמל לקדם את ההערכות לתחרות עם הנמל הפרטי

חברת נמל אשדוד  יוצאת בימים הקרובים למכרז בינלאומי לבחירת חברת ייעוץ מובילה בעולם המתמחה בתפעול נמלים. במסגרת ההערכות לתחרות עם הנמל הפרטי, הנבנה בסמוך לנמל שיחל לפעול ע"פ התכנון בשנת 2021, מינה יצחק בלומנטל מנכ"ל בפועל של נמל אשדוד, צוות מקצועי המורכב מחברי הנהלת הנמל,  מהנדסים מהנמל אשר יסתייע  ביועצים  בינ"ל  בכירים בתחום מערך הנמלים ותפעולם. צוות זה, בראשות המנכ"ל, הוקם בהמשך להסכם שגובש בחודש שעבר בין המדינה לעובדים, אשר סיכם את עקרונות התחרות מול הנמל החדש. הצוות המקצועי יפעל ליישם את החלטות ההסכם. הצוות יעסוק ויקדם את ההערכות, תכנון והקמת התשתיתיות של נמל אשדוד לתחרות ובתוכם :  

  • תכנון העמקת בריכת הנמל ברציפים 21-23 כהיערכות לקליטת  אניות  גדולות
  • הגבהת והארכת המנופים ברציף 23
  • רכישת מנופים לרציף 21
  • הצטיידות בסימולטור מנופים לטובת הכשרה והתמקצעות המנופאים בחברה ושיפור התפוקות
  • תכנון מסוע לפריקת אוניות גרעינים  ומוצרי גרעינים
  • בחינת מחדש של המערך התפעולי של הנמל בהיבט שימושי הרציפים
  • תכנון הקמת מתקן לאחסון כלי רכב מיובאים
  • רכישה והצטיידות של מתקני פריקה ירוקים לתפזורות

מדובר בהשקעות בסדרי גודל של מאות מיליוני שקלים, אשר יאפשרו לנמל להתחרות בצורה טובה יותר מול הנמל החדש שנבנה.

חברת נמל אשדוד פותחת את שנת 2016 בצורה מוצלחת. נתוני ינואר  2016 מצביעים על עלייה גדולה בפעילות ובהכנסות לעומת ינואר 2015. בחודש ינואר האחרון הסתכמו הכנסות החברה ב-92 מיליון ₪ לעומת -72 מיליון ₪ בינואר 2015- עלייה  של 27%. העלייה בהכנסות נובעת מהגידול בפעילות לעומת ינואר אשתקד: גידול של 17.3% בשינוע מכולות 20.7% בשינוע מטען כללי, ועלייה ממוצעת של 7% בסך כל המטענים ששינע הנמל. למרות העלייה בפעילות, זמני ההמתנה דווקא התקצרו: חל קיטון של 5.6% בזמן השהייה הממוצע לאניית מכולה וקיטון של 8.5% זמן ההמתנה הממוצע לאניית מכולה.

יצחק בלומנטל, מנכ"ל חברת נמל אשדוד בפועל אמר כי: "שנת 2016 נפתחה במגמת גידול במרבית מגזרי הפעילות של החברה, עם גידול של 7% בהיקף המטענים הכולל של החברה, ועליה של 27% בהכנסות החברה לעומת החודש המקביל אשתקד. אני פועל כי מגמה זו שהחלה בחודש ינואר תימשך לאורך כל השנה, דבר שצפוי להגדיל בצורה משמעותית את רווחי החברה לטובת אזרחי מדינת ישראל, ועל מנת להכין את הנמל לתחרות המתגברת בין נמלי ישראל. הקיטון בזמני ההמתנה והשהייה למרות הגידול בפעילות הן בראש ובראשונה בזכות עובדי הנמל שעובדים בחריצות וביעילות מרשימה וכן הודות לטכנולוגיות החדשות שהטמענו בנמל בשנת 2015. השיפורים הטכנולוגיים יימשכו גם בשנת 2016". 

צילום: נשיונל פוטוגרפיק

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה