בקרוב באשדוד: פסטיבל מוסטונן פסט השלישי


להאזנה לתוכן:

פסטיבל טאלין-תל אביב (מוסטונן-פסט), פסטיבל בוטיק אסטוני-ישראלי למוסיקה, חוזר לשנה שלישית ומרחיב את ממדיו וגבולותיו. הפסטיבל יעלה קונצרטים עם תזמורות מישראל ומאסטוניה, מקהלות מאסטוניה, הרכבי ג'אז, מוסיקה עכשווית ואופרות. במרכז הפסטיבל האופרות "רינלדו" ו"יוליוס קיסר במצרים" מאת הנדל, בביצוע תזמורת בית האופרה האסטוני ומקהלת הנערים של בית האופרה.

לאחר ההצלחה הגדולה של השנה שעברה, פסטיבל טאלין-תל אביב השלישי עומד בסימן התרחבות.

מוסטונן-פסט טאלין-תל אביב הוא פסטיבל מוסיקה אסטוני ישראלי בו המוסיקאים המובילים של אסטוניה חוברים לאמנים ישראליים מהשורה הראשונה ומעלים יחדיו מופעים של מוסיקה קלאסית, ג'אז, מוסיקת עולם, אופרות, מוסיקה ווקאלית ועוד.

ב-2016 הפסטיבל יתקיים בין ה-18 בפברואר ל-2 במרץ. מרבית המופעים יעלו במוזיאון תל אביב לאמנות ובבית האופרה ואילו מופעים נוספים יעלו באולמות הקונצרטים הגדולים ברחבי הארץ.

השנה יארח הפסטיבל הפקה שלמה ומבוימת של האופרה "רינלדו" מאת הנדל שתגיע מבית האופרה הלאומי של אסטוניה. לישראל יגיעו תזמורת האופרה, מקהלת ילדים וסולנים. האופרה שמבוססת על טקסטים של ארון היל וטורקטו טאסו, תעלה בבימויו של וויליאם רלטון מאנגליה ובניצוחו של אנדרס מוסטונן.

להלן קטעים מתוך ההפקה:

https://www.youtube.com/watch?v=UQ3ltenE4Gw

יום ב', 29.2.2016 בשעה 20:00 – המשכן לאמנויות הבמה, בית האופרה (03-6927777)

השנה יצטרפו לפסטיבל תזמורות מובילות מישראל, הקאמרטה הישראלית ירושלים, התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון ותזמורת בארוקדה. הרכבים אלו יחברו למקהלות ולסולנים נבחרים מאסטוניה ויעלו קונצרטים ווקאליים, אינסטרומנטליים וקונצרטי גאלה ברחבי הארץ.

שיתוף הפעולה האסטוני–ישראלי יבוא לידי ביטוי גם בתחום הג'אז. לאור ההצלחה האדירה מהפסטיבל הקודם והביקוש הרב, יעלה הפסטיבל מופע נוסף של ה"ברנדנג'אזים" – הקונצ'רטי הברנדנבורגים של באך בעיבוד ג'אזי סוער. לרביעיית הארט ג'אז מאסטוניה יחברו נגנים ישראלים מובילים: הפסנתרנית ענת פורט, האבובן יורם לכיש והסקסופוניסט גן לב.

 

סה"כ ישתתפו בפסטיבל השנה כ-350 מוסיקאים, מחציתם יגיעו מאסטוניה. כמדי שנה יביא הפסטיבל ניחוחות וצלילים חדשים ואקזוטיים ממדינה קטנה ומרתקת זו שבצפון אירופה ויביא לחיבורים מוסיקליים מרתקים בין המוסיקאים המובילים של אסטוניה למוסיקה המובילים בישראל.

מנהל מוסיקלי, מנצח וכנר: אנדרס מוסטונן

18 בפברואר ועד ה-2 במרץ, 2016

 

 

מתאבן קלאסי

יום ה', 18.2.2016 בשעה 20:30 – מרכז מונרט אשדוד (כרטיסים 08-8648585)

 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה