שבת בבוקר, יום הפנינג


להאזנה לתוכן:

בבוקר יום שבת האחרון, החליטו תנועת הנוער העובד והלומד בשיתוף מתנ"ס דיונה להפיק ברובעים י'-יג' הפנינג ענק לבני הנוער והמשפחות.

 בשביל משפחות רבות יום שבת הוא הזמן היחיד לבלות ולהנות ביחד. לרוב המשפחות הללו לא מקבלות את המענה הדרוש ונשארות בבית. הנוער העובד והלומד ומתנ''ס דיונה, שני הגורמים המובילים בחינוך הבלתי פורמלי ברובע, החליטו להרים את הכפפה ולהפיק אירוע משותף!

אחרי מספר פגישות ותכנונים, הוחלט לקיים אירוע קהילתי גדול ביום שבת בבוקר ולייעד אותו למשפחות. מור שבתאי, רכז פעילות התנועה בעיר, מספר: "הרבה פעמים אנחנו מארגנים הפנינגים או אירועים שונים לחניכים ובני נוער. הפעם החלטנו לייעד אירוע לכל המשפחה. רצינו שההורים לא יגיעו רק בתור מלווים לילדים ושהאירוע יהיה מיועד גם להם- הרי כל השבוע הם עובדים ובשבת גם להם מגיע! חיפשנו שותפים שיובילו את האירוע ביחד איתנו ומצאנו כמובן את מתנ''ס דיונה שנרתמו מיד."

בהפנינג היו תחנות שונות, זומבה, בועות סבון ענקיות, ריקודים, פינת רוגע להורים ועוד- כל אחד ואחת מצאו את ההפעלה שמתאימה להם. מי שהגיע למקום בשבת יכל לראות קטנטנים בני 3-4, הורים ואפילו סבים וסבתות שנהנים, משחקים בתחנות, ומבלים ביחד בשבת שמשית.

הגברת עינב לוגסי מהנהלת המתנ''ס מספרת: "זה היה שיתוף פעולה חשוב מאוד בין הנוער העובד והלומד למתנ''ס דיונה- הכל בשביל התושבים וההנאה שלהם. אנחנו כבר מתכננים ביחד את האירועים הבאים שיהיו מהנים ומיוחדים אפילו יותר"

מור מוסיף: "היה כיף מאוד לראות את כולם שוברים את השיגרה ונהנים ביחד בשבת. ראיתי מבוגרים שמשחקים בתחנות, הולכים למגדת העתידות ורוקדים בזומבה לא פחות מהילדים. האירוע הזה הוא הפתיחה לפעילות הקהילתית שאנחנו מתכננים – בעוד שלושה שבועות, ב20/2, אנחנו הולכים להוציא טיול משפחות ענק לנחל שורק, שיסתיים בטקס באנדרטאת הצנחנים ואחריו הפנינג עם בישולי שדה, עפיפוניאדה ועוד. חשוב לנו שהפעילות שלנו, בהובלת בני נוער, תפגוש את כל הקהילה. חשוב לי להודות לכל צוות המתנ''ס על ההירתמות המדהימה בהובלת האירוע, למיקי ומנהלת הרובע על התמיכה והעזרה, וכמובן גם לגברת מזל שאלתיאל מנהלת תחום הנוער בעיר ולעומר גדג' רכז תנועות הנוער על הדחיפה המתמדת והמשמעותית שלוקחת אותנו קדימה."

"מאז תחילת שנה שינינו הרבה דברים באופי הפעילות שלנו כדי להפוך את תנועת הנוער למשהו חדשני שפוגש את כולם וכולן- מאות המשתתפים בהפנינג זה רק ההתחלה- צפויות עוד הרבה הפתעות.. חשוב לציין שהפעילות שלנו מתרחשת בשלושה מוקדים בעיר ומותאמת לאופי הקהילה. רובעים י'-יג' מתאפיינים באוכלוסייה חילונית ולכן קיימנו אירוע בשבת, ברובע א' אנחנו מזמינים את כל ילדי ובני הנוער בשכונה למועדון פתוח שעונה על הצרכים הספציפיים שלהם ופעיל ארבעה ימים בשבוע, ועוד."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה