בתים חדשים לתנועות הנוער


להאזנה לתוכן:

לאחר הרבה הכנות והיערכויות החלה בשבוע שעבר בנייתו של מבנה הפעילות של "קן העוגן" בביה"ס מקיף ו' ברובע י"א.
הקמת המבנה מהווה עוד צעד במימוש חזון ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לתנועות וארגוני הנוער.

 לפני מספר שנים החליט ראש העיר על מודל עבודה מחודש ופורץ דרך ברמה הארצית במסגרתו תקים העירייה מבני פעילות לתנועות הנוער בשטחי בתי הספר. מודל זה מאפשר הקפה חינוכית 24/7 של הילדים והנוער ומזמן שיתופי פעולה בין מערכת החינוך הפורמלית של שעות הבוקר ובין מערכת החינוך הבלתי פורמלית של שעות אחר הצהריים.
על קיומו הלכה למעשה של מודל הבנייה הופקדה החברה העירונית לתרבות ופנאי בהובלתם של אורן טואיל - מנכ"ל החברה העירונית ושימי אליזרע - רכז הלוגיסטיקה של החברה. החברה העירונית מובילה באופן צמוד את הקמתם של מבני הפעילות ונמצאת בקשר עם כל הגורמים הרלוונטים בעיר.

 
באשדוד פועלות שמונה תנועות נוער לצידם של אירגוני נוער רבים נוספים. פעילות תנועות וארגוני הנוער בעיר מתקיימת תחת הנחייתו של תחום הילדים והנוער בחברה העירונית בליוויים הצמוד של מזל שאלתיאל - ראש תחום ילדים ונוער ועומר גדג' - רכז תנועות הנוער בעיר.
 
"אשדוד היא העירייה היחידה בארץ שבאופן שיטתי מקימה מבנים לתנועות הנוער." מספר יאיר ליבל - רכז הפעילות של תנועת השומר הצעיר בעיר, "הקמתו של מבנה הפעילות במקיף ו' התאפשרה רק בזכות שיתוף פעולה של הרבה מאוד גורמים בעיר. החל מראש העיר, דרך משרדי העירייה והחינוך, עד למנהלי ומנהלות בתי ספר, הורים וחניכים. הקמת מבנה הפעילות מוכיחה פעם נוספת שאשדוד היא עיר ששמה במרכז את החינוך החברתי והקהילתי של בני ובנות הנוער שלה. מבנה הפעילות יהיה לבית שני לחניכי וחניכות הקן ויתרום להתבססות התנועה בעיר ולצמיחה בכמות החברים והחברות הלוקחים בה חלק בשעות אחר הצהריים."
 
הקמת מבנה הפעילות ברובע י"א היא רק הצעד הראשון ובחודשים הקרובים צפויה תחילת בנייתו של מבנה פעילות נוסף לתנועה בביה"ס רעים היושב ברובע ד'. המבנה נמצא כרגע בהליכי אישור אחרונים.
 
"הקמת המבנה בשטח ביה"ס מקיף ו' התאפשרה גם הודות שיתוף פעולה הדוק וארוך שנים של בית הספר עם תנועת השומר הצעיר." מוסיף יאיר, "ביה"ס מקיף ו' ידוע בעיר כאחד מבתי הספר התומכים והמעודדים ביותר לפעילותן של תנועות וארגוני הנוער. בית הספר בניהולה של סיון צוק חרט על דגלו את ערך המעורבות החברתית והתרומה לקהילה. הודות לשיתוף הפעולה הצמוד עם בית הספר בהובלתם של סיון צוק המנהלת ויוני וקנין מנהלן בית הספר כמות הנוער הלוקח חלק בפעילות התנועות והארגונים בשעות אחר הצהריים הולכת וגדלה. חניכת מתחם הפעילות החדש בעוד מספר חודשים תחזק את תחושת הביתיות הקיימת היום בבית הספר ותאפשר הלכה למעשה חינוך מבוקר עד ערב."
 
תנועת השומר הצעיר פועלת היום ב70 ערים, מושבים וקיבוצים ברחבי הארץ ומחנכת את חניכיה וחניכותיה לערכי אהבת האדם, העם והארץ. "אנחנו רוצים שהדור הבא שיגדל במדינה שלנו יהיה דור חדש ומאמין. דור שמאמין שאפשר לתקן, שמאמין שאפשר לעשות שיהיה פה צודק וטוב לכולם, דור שלא יתייאש גם מול האתגרים והקשיים שמציפים אותנו פעמים מכל עבר" מספר יאיר.
 
"אשדוד צריכה דור חדש ומאמין, דור שיבחר להשקיע את החיים שלו בקהילה שלו ובעיר שלו. רק דרך העשייה החינוכית שלנו בתנועה ושל שותפותינו ושותפינו בתנועות ובארגונים נוספים נצליח יחד להתקדם למטרה מבורכת זו."
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה