איך להתמודד עם בריונות?


להאזנה לתוכן:

שמנה, טיפש, ג'ירפה, מכוער- כל האלימות המילולית הזו שנשמעת בבתי ספר על בסיס יומי ולפעמים,לצערנו,מגיע גם לאלימות פיזית. איך להתמודד עם הבריונים?

 גיל ההתבגרות הוא גיל שבו אנו פגיעים, כי האופי עדיין נבנה וכל דבר קטן במראה החיצוני ובפנימיות שלנו משפיע מאוד. לצערנו, יש נערים\ילדים עם נטייה לרדת על אחרים על מנת לגרום לעצמם להרגיש טוב יותר. חשוב שנדע להתמודד ולא לתת להם להשפיע והכי חשוב- לא לגרום לנו לרדת לרמות כאלו של אלימות.
תבליטו את היתרונות-
לכל אדם יש את הדברים בהם הוא טוב וכאלו שפחות. החוכמה היא להבליט ולהסתמך על כל מה שאתם טובים בו ועל הדברים שאתם אוהבים בעצמכם. אתה תותח במחשבים אבל פחות טוב בספורט? תמצא לך את החברים שחולקים איתך תחומי עניין. את אוהבת מאוד את העיניים שלך אבל את האף שלך הרבה פחות? תמצאי פריטי איפור פשוטים שידגישו את העיניים ותצטלמי מזוויות שיגרמו לך להרגיש הכי יפה שיש.

תקיפו את עצמכם בחברים טובים-
בריונים ניזונים מחולשה של אחרים. כאשר אתם מוקפים בהמון חברים, אתם מקבלים את כוחה של הקבוצה והרבה יותר קשה לפגוע בכם. בנוסף, חברים תמיד יגנו עלייכם ויעמדו לצידכם. הקבוצה יכולה לעזור לכם להירגע במצב שכבר קשה לכם להתאפק מתגובה וגם במצב שבו נעלבתם וסבלתם ממעשה לא נחמד במיוחד.
תתאפקו מתגובה דומה-
כן, זה נשמע לכם כמו עצה לאנשים חלשים ולוזרים, אבל אין חזק כמו זה שמשתלט על יצרו. תחשבו שאם לא תגיבו, אתם לא חלק מהמשחק ואז גם לבריון- כבר לא כיף לשחק. אם הוא מעליב אותכם ואתם מעליבים אותו- זה מעגל שלא יגמר ואולי אפילו ילך ויחמיר.
לערב גורם אחראי-
אין שום סיבה שבעולם שתהיו עצובים ללכת לבית ספר או שתרגישו מוטרדים או, במקרה הקיצוני ביותר, שתיפגעו פיזית. זאת לא בושה לגשת לגורם האחראי ולספר לו על המצב ולבקש ממנו להתערב לטובתכם. אתם יכולים לפנות להורים, למורים, למנהל\ת ולספר להם על המצב. תזכרו, אין שום סיבה שמישהו יגרום לכם להרגיש לא בנוח עם עצמכם ועם הסביבה- אף פעם.
תהיו חזקים, תהיו אמיצים ותגידו די לאלימות, מילולית ופיזית.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה