ספינות התיירות מדלגות על אשדוד עקב המצב


להאזנה לתוכן:

בעקבות הפיגועים והחשש משיגור רקטות מרצועת עזה, החליטו כמה ספינות תיירים שלא לעגון בנמל אשדוד. הספינה "רוֹיָאל קָרִיבִּיאָן", מהספינות הגדולות העוגנות בישראל, ביטלה את הגעתה מחר לנמל אשדוד והיא תמשיך בדרכה לתעלת סואס וממנה למזרח הרחוק.

ספינת הקרוזים אקספלורר אוף דה סיז שהייתה אמורה להשיט 3,000 תיירים לנמל אשדוד הודיעה על ביטול הגעתה לישראל. זאת בשל המצב הביטחוני בארץ, שהתחיל להשפיע גם על ענף הקרוזים הבינלאומי.

אתמול הודיעה חברת רויאל כי ביטלה את הביקור של האוניה אקספלורר לאשדוד, לאור המצב והאוניה לא תעגון בארץ אלא תמשיך בדרכה.

גם חברות קוסטה ותומפסון שינו את מסלולי האוניות שהיו אמורות לעגון בסופ"ש הקרוב באשדוד והפנו אותן לעגינה בחיפה, על מנת להימנע מקירבה לירושלים.

ספינות נוספות אף הן הסירות את ישראל ממפת השייט. אחרות שינו את יעד העגינה, מנמל אשדוד לנמל חיפה, מה שמבטל את הטיולים שתוכננו לאותם תיירים, לירושלים ונצרת.

בחודש אוקטובר תוכננו להגיע הנה מספר רב של אוניות תיירים, שהיו אמורות להביא איתן עשרות אלפי תיירים לישראל. 

פירוש הדבר הפסד של הרבה מאד כסף למשק הישראלי, הכנסות מכל אותם אתרים תיירותיים בארץ, חברות הסעה, מדריכי טיולים, מסעדות ואטרקציות נוספות, שכעת יחסרו את התיירים שלא יגיעו.

גורמים בענף השייט צופים כי זו רק ההתחלה של הפגיעה בתיירות הפנים ואם המצב הביטחוני לא יירגע בתקופה הקרובה, ספינות הקרוזים יפסיקו להגיע לכאן בכלל. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה