מנהיגות צעירה- באשדוד לוקחים מנהיגות ונאבקים באלימות


להאזנה לתוכן:

בשבוע שעבר, יצאה קבוצת המנהיגות של תוכנית "עיר ללא אלימות" המופעלת ברשות העירונית למאבק בהתמכרויות ואלימות- ליום עיון בנושא מנהיגות לאומית. יום עיון זה הינו חלק משיתוף הפעולה עם עמותת "עתיד בטוח" אשר פועלת למען העצמת "מנהיגות צעירה" בביה"ס ברחבי הארץ בכלל ובאשדוד בפרט

קבוצת המנהיגות הצעירה מורכבת מתשעה בתי ספר בהם מתקיימת תוכנית מוגנות חברתית. לאורך השנה, הקבוצה מהווה גרעין בביה"ס, המתווה הליך של העצמת בני הנוער, פיתוח יכולת המנהיגות, תרומה לקהילה ומניעת אלימות באמצעות יזמות חברתית של פרויקטים מעשיים וחווייתיים הקשורים לנושא.

יום העיון החל בביקור בכנסת ישראל, במהלך הביקור התלמידים למדו על עקרון הייצוגיות ותהליך קבלת ההחלטות ע"י דיון. כמו כן, למדו את תפקידי הוועדות והכנסת כבית הנבחרים של מדינת ישראל, הליך קבלת ההחלטות והחקיקה, ייצוג, חופש ביטוי, ופיתוח יכולות המנהיג כמייצג ציבור, ובעל כוח שכנוע.

התלמידים התנסו בהליך הצעת חוק בנושא וקבלת החלטות בנושא "הגבלת גיל גלישה באינטרנט לילדים".

בהמשך היום, בוועדת החינוך של הכנסת, פגשו התלמידים את חברת הכנסת גילה גמליאל אשר שוחחה עם התלמידים על מנהיגות ועל חשיבותה של הגלישה באינטרנט לילדים תוך שמירה על הסכנות הכרוכות בה. "למדנו הרבה על חשיבות הגלישה באינטרנט, למה אנחנו צריכים לשים לב כאשר אנחנו גולשים." סיפר אחד התלמידים.

סיור זה הינו חלק מתהליך שהתנהל מתחילת השנה וכלל עבודת הכנה בכיתות, פעילות העוסקת במושגים מעולם התוכן של הכנסת, מהות ותפקידי הכנסת, תהליך החקיקה, ההבדל וחלוקת הסמכויות בין הרשות המבצעת והרשות המחוקקת, תהליך הבחירות לכנסת ועוד.

מנכ"ל הרשות הגב' סימונה מורלי ברכה על הביקור בעיר הבירה אשר היותה מוקד לעליה בזכות מנהיגים פורצי דרך, "הדרך למגר את תופעת האלימות הינה בהצמחת דור העתיד" ציינה סימונה. 

זה המקום להודות לאברהם חמו ולמירה היקרים על תרומתם לתוכנית.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה