מאור בדרך לעבודה


להאזנה לתוכן:

מרכז "מאור" הפועל במסגרת הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות אשדוד, הינו מרכז טיפול ושיקום למתמודדים עם הפרעות פסיכיאטריות והתמכרויות

מטרות המרכז הן מניעת חזרה לשימוש בסמים/אלכוהול תוך סיוע ביצירת איזון נפשי ותפקודי של המשתקם, פיתוח ושיפור הרגלי עבודה כשלב משמעותי בתהליך השיקום ושילוב בעבודה בשוק החופשי.

כמחצית מהמתמודדים משולבים במגוון מקומות תעסוקה ברחבי העיר אשדוד.

לצורך שימור מקום העבודה והעצמת המתמודד בעולם התעסוקה, הועבר במרכז "מאור" קורס תקשורת בין אישית מנצחת למימוש עצמי והצלחה" ע"י ד"ר יפית איטח, יועצת תדמית לקידום ולצמיחה.

הקורס, מנה 10 מפגשים שבועיים ובמהלכו הועברו תכנים חשובים להצלחה בעולם העבודה: משמעות העבודה בחייו של האדם, חשיבות שימור מקום העבודה, תקשורת עם הזולת ועם המעסיק, הופעה חיצונית, שפת גוף, אסטרטגיות מנצחות וטיפול בחסמים ועוד.

המפגשים היו חווייתיים ולוו בסיפורים עם מוסר השכל, תרגילים אישיים וקבוצתיים, סימולציות מן החיים, קלפי מודעות, ציור ועוד...

"הקבוצה של יפית תרמה לי מאוד, נתנה לי סבלנות וסובלנות, לימדה אותי לא לעזוב את העבודה כשקשה" סיפר אחד המשתתפים בקורס. אחרים הוסיפו, "הקבוצה של יפית תרמה לי מאוד, למדתי איך בקלות אני יכול להאמין בעצמי, בזכות הקבוצה פעם ראשונה שאני מצליח להאמין בעצמי.

למדתי למצוא פתרונות לכל מיני בעיות שהיו לי. התחלתי את הקבוצה עצבני ולאט לאט נרגעתי. בקבוצה למדתי לחשוב קודם כל על עצמי, נרגעתי, למדתי לנשום עמוק. הקבוצה עזרה לי המון ומנעה ממני להידרדר".

סימונה מורלי, מנכ"לית הרשות שתחת שירותיה פועל המרכז, "מרגש לראות את התהליך שעוברים המתמודדים. תודה לכל מי שלוקח חלק ביוזמה המבורכת ובמיוחד ליפית איטח המדהימה שידעה להגיע לליבם של המטופלים".

צילום: הרשות העירונית למאבק

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה