לראשונה- אשדוד זכתה באות מגשים ישראל יפה


להאזנה לתוכן:

ראש העיר,ד"ר יחיאל לסרי, קיבל מכתב רשמי המודיע לו כי אשדוד זכתה באות מגשים ישראל יפה לשנת 2010. אשדוד היא הרשות היחידה אשר זכתה בפרס השנה, המהווה גם הזכייה הראשונה לעיר באות מגשים ישראל יפה. ב-28.7 יתייצב ראש העיר בבית נשיא המדינה לקבלת הפרס. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי : " זהו כבוד גדול לעיר אשדוד אשר זוכה לראשונה בפרס זה. הפרס משקף ונותן ביטוי לפעילות הענפה בכל תחומי העשייה ושיפור איכות החיים בעיר אשר לה שותפים לה מוסדות הציבור ובעיקר תושבי העיר"

מנימוקי הזכייה : "לאחר הסיור שנערך אצלכם סיכמה הועדה את התרשמותה בדברים הבאים:מסתמנת בעיר האצה בפיתוח הסביבתי והמרחב האורבאני. בולטים אנרגיה יוצרת, חיוניות, אופטימיות, פיתוח החינוך בכלל והחינוך הסביבתי בעיקר.."כל כן הוחלט פה אחד להעניק את אות מגשים ישראל יפה 2010 לעיר."

מדי שנה מעניקה המועצה לישראל יפה אות מיוחד לאישים ומוסדות שבלטו לטובה בתכנון וכינון בפועל של פרויקטים סביבתיים שונים – אות מגשים ישראל יפה. מסורת זו המתקיימת אחת לשנה במעמד הנשיא התקיימה לראשונה בשנת 1977. היא נהגתה על ידי הגברת אורה הרצוג, אלמנת הנשיא השישי של מדינת ישראל מר חיים הרצוג ולשעבר נשיאת המועצה לישראל יפה.


במהלך שנות קיומה של המסורת זכו באות היוקרתי טובי היזמים ויקירי הסביבה בישראל. כמו כן, החל משנת 1984, מוענק באותו המעמד גם אות יקיר ישראל יפה הניתן לאנשים שבפועלם גילו מסירות אישית ויוצאת דופן למועצה לישראל יפה ולמטרותיה.

בחודש מרץ האחרון בהתראה קצרה מאוד ובהפתעה גמורה, הודיעו אנשי צוות השיפוט המונים אדריכלים, מתכנני ערים, פרופסור, מנהל מדרשה ומזכירה ראשית – נציגי המועצה לישראל יפה. על בואם לאשדוד, על מנת לבחון את מועמדות העיר ל"אות מגשים ישראל 2010" – מיזם יוקרתי של המועצה  לישראל יפה הבא לבחון יישובים ומפעלי עשייה  בישראל, שעמדו באמות מידה מחמירות בנושאים אורבנים וסביבתיים כמו: תכנון עיר, פיתוח קיימות, איכות סביבה, אקולוגיה, טיפוח ישובי...וכיו"ב.

ששת השופטים, נציגים מהמועצה לישראל יפה, הגיעו לביקור ראשון של 3 שעות ונפגשו עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי במרכז מונארט לאומנויות. ד"ר לסרי סקר בפני חברי הצוות את כל הנעשה עד כה באשדוד בנושאים המצוינים לעיל. מסקירתו  ניתן ללמוד כי מדובר בתוכנית היקפית ומלאה, המתייחסת לנושאי סביבה ואיכות החיים העירוניים, בכל ההיבטים האפשריים, החל ממבצעי ניקיון, החלפת כל כלי האצירה ותוספת כלים, הצבת מרכזי מחזור חדשים, קמפיינים בתחומי ההסברה, חינוך התושבים, התאמת חוקי העזר, מערכי שיעור ופעולות במוסדות החינוך ופיתוח תוכניות לשימור רחובות, טיפוח סביבה, השקעות בחזות העיר ויצירת תשתיות לקידום תיירות.

לעניין זה ציין רה"ע את תוכניות העיר לעתיד הקרוב – עד טווח של 10 שנים. הוא  דיבר על השלמת טיילת החוף ועיצוב אדריכלי חדש של כל רצועת החוף. על מיזמים גדולים בגבעת הטילים ובגבעת יונה שלמרגלותיה ייבנה המוזיאון האקולוגי הראשון בישראל, ליד מרכז המבקרים ומרכז האומנים. כן הושם דגש על ארגון מחדש של המערכות העירוניות ע"י הקמת מינהל תפעול שאחראי ליצירת שולחן עבודה, מתואם וממוקד של כל יחידות העירייה הרלוונטיות, ועל פיתוח מנהלות הרובעים שיתנו מענה מהיר וישיר לתושבי הרובע.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה