זכייה שלישית במדליית ההכללה- באשדוד מקבלים את ציבור המוגבלים שכלית


להאזנה לתוכן:

בשבוע שעבר התבשרה אשדוד כי היא זכתה, זו השנה השלישית, בתואר העיר המובילה במדד ההכללה של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בקהילה המקומית. עוד רגע של גאווה לעיר וסיפוק אינסופי למי שעוסקים בעבודה של חסד, בשקט ובצנעה, ומאירים את חייהם של האנשים עם מוגבלות שכלית.

המינהל לשירותים חברתיים בעיריית אשדוד ממשיך לפתח ולהפעיל רצף שלשירותים מיוחדים לאנשים עם מוגבלות שכלית, ומשקיע לא מעט על מנת להכלילם בקהילה בתחומי חינוך, תעסוקה, דיור ופנאי. בתוך כך פועלת הרשות בקרב הציבורי הכללי, להטמעת עמדות חיוביות כלפי אנשים עם מוגבלות שכלית. מדיניות זו זכתה להרבה מאוד פרגון והערכה ובמכתב חם ששיגרו יו"ר אקי"ם מר עמי איילון ומנכ"לית אקי"ם גב'סיגל פרץיהלומי לראש מינהל לשירותים חברתיים באשדוד גב'רונית צור, בו הם משבחים את הנעשה באשדוד ואת העובדה שאשדוד הייתה חלוצה בנושא וזו השנה השלישית שהיא נמנית על הערים המובילות במדדי ההכללה למען אנשים עם מוגבלות שכלית. 

"השנה נפתחו מסגרות חדשות בעיר כמו מסגרת הארכת יום עזר מציון. בתחום התעסוקה נפתחו מע'ש חרדי, מע"ש תעשייתי ומסגרת תעסוקה עד הבית" הן אומרות ומציינות כי מסגרות אלו נותנות כיוםשירות ל-50 אנשים כשהמגמה היא להרחיב את רצף התעסוקה ומערך השירותים בתחום. כמו כן, מתקיימת פעילות גם בתחום הפנאי "השנה נפתח סניף חדש - 'כנפיים של קרמבו' ובו פעילות משותפת עם ארגון 'מסע' ופרויקט 'תעשיידע'". אומרים במינהל לשירותים חברתיים.

פעולות המינהל להכללת אוכלוסיות אלה בקהילה באות לידי ביטוי במגוון נושאים ותחומי עניין, עליהם זוכה אשדוד להערכה רבה. דוגמאות: פעולות להטמעת עמדות חיוביות בקהילה, ארגון והפקה של שבוע חשיפה להעלאת מודעות לאנשים עם צרכים מיוחדים. פרויקט מכחול הזהב. חלוקת שי שולחני המעוצב בציורים של אנשים עם צרכים מיוחדים. שילובם של 20 אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בשלוחה של האוניברסיטה המיוחדת במכללת אחווה. פיתוח פרויקטים ייחודיים במרכז למשפחה המיועדים למשפחותיהם של אנשים עם צרכים מיוחדים... ועוד.

על מנת להבין את גודל ההישג יצוין כי מדובר בהיקף חסר תקדים של משתתפים. "כ-1700 אנשים יצאו להפגות יומיות או להפגות בתנאי נופש ברמה גבוהה מאוד" הן אומרות ומציינות כי בנוסף לכך "כאשר היה קושילצאת לקניות בשל המצב הביטחוני, ניתן סיוע למשפחות בקבלת מוצרי מזון או מזון מוכן, ומשפחות רבות קבלו סיוע באמצעות מתנדבים עד לבתיהם".

במינהל לשירותים חברתיים גאים כמובן בעובדה שאשדוד זוכה להכרה ברמה הלאומית ומציינים כי "באשדוד, אנו רואים את האנשים עם המוגבלות השכלית כחלק בלתי נפרד מהמרקם, בכל תחומי החיים, ועושים ככל יכולתנו על מנת להכלילם בקהילה". 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה