אשדוד על מפת ההייטק והיזמות


להאזנה לתוכן:

המחזור השני של חממת ההיי-טק TheHive חגג את סיום דרכו, במסגרת החזון להפוך את אשדוד למרכז של חדשנות

ביום שלישי התקיים אירוע הסיום של המחזור השני של חממת יזמי ההיי-טק TheHive, שהקימה עמותת 'גבהים' באשדוד. 'גבהים' הוקמה ב-2006 על מנת לסייע לעולים חדשים להיקלט בארץ במקומות עבודה שתואמים את כישוריהם האקדמיים ואת ניסיונם המקצועי. בשנים האחרונות מפנה העמותה תשומת לב מיוחדת לעולים חדשים בעלי רקע במקצועות ההיי-טק ובתוכם כאלה שרוצים להתפתח ולהשתלב באומת הסטארט-אפ לא רק כאזרחים חדשים אלא גם כיזמים.

טל קלם, מנהל חממת TheHive מספר:
"אנחנו מקבלים יזמים בשלבים ראשוניים מאוד. התוכנית נמשכת שישה חודשים, פרק זמן שאמור לאפשר להם לפתח גרסה ראשונית שניתן לשחרר לשוק ואסטרטגיה עסקית.

בתחילת התוכנית היזמים עוברים סדנאות מקצועיות, נפגשים עם מנטורים טכניים לבחינת המוצר ובמקביל פוגשים מנטורים שהם אנשי עסקים ויזמים בעלי ניסיון, כשהכוונה היא להתאים מנטור לכל מיזם. בהמשך יש סדנאות בתחומי פטנטים, השקעות, שיווק, הכנה לדיבור מול קהל, הכנת תוכנית עסקית ועוד. בחלק האחרון יש דגש על פגישות עם משקיעי הון סיכון ואנג'לים, והתנסות בהצגת המיזם מול קהל".

הצלחות:

"את התוכנית הראשונה, שנפתחה ביולי 2013 סיימו בפברואר השנה 7 מיזמים, עם 15 יזמים. סטארט-אפ אחד גייס הון ממשקיע זר ופתח משרדים באשדוד, והוא מעסיק 8 אנשים. סטארט-אפ שני כבר מייצר הכנסות משמעותיות. שני סטארט-אפים נוספים נמצאים על סף קבלה לחממות טכנולוגיות והיזמים בחברות הנותרות מנסים לעבוד במקביל ללימודים.

את התוכנית השנייה סיימו בשבוע שעבר 9 מיזמים, עם 23 יזמים, ועדיין מוקדם מדי לחזות את הצלחתם. עם זאת, בשתי חברות המנטורים שליוו את החברות נכנסו כשותפים ואף משקיעים במיזם. שלושה מיזמים כבר מייצרים הכנסות.

ההצלחה של התוכנית היא פרי שיתוף פעולה וגיבוי מצד נבחרי הציבור בראשותם של:

 ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, חבר מועצת העיר הממונה על תיקי התעשייה והחינוך, יהודה פרנקל וד"ר סמדר איצקוביץ', ראש האגף לפיתוח תעשייה בעיר.

ד"ר איצ'קוביץ היא בעצמה אשת היי-טק לשעבר. החזון שלה הוא "להגדיל את השכר הממוצע ולהוריד את אחוז האבטלה באשדוד, באמצעות יצירת מקומות עבודה איכותיים, למשל בתחומי ההיי-טק והפיננסים.

האם תצליח  אשדוד להפוך למרכז של תעשיות מתקדמות וחדשנות בישראל? כרגע הכיוון טוב

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה