אשדוד עיר בהמתנה ...לאזעקה


להאזנה לתוכן:

בעיר אשדוד נמצאים במצב מאוד מביך, מצד אחד אין ירי לעברנו, מצד שני התושבים תקועים באזורים ממוגנים, לא יכולים ללכת לים והמתח מורגש באוויר. המצב תקוע, ישראל לא יוזמת שום מהלך אלא ממתינה שמשהו יקרה ורק אז להגיב...ומה עם אשדוד? התחושה היא שמחזיקים אותנו במקום מאוד רגיש - בין הרגלים וזאת תחושה לא כל כך נעימה...בעיקר שהראשי המדינה מביטים כמו מהצד מופתעים..סלחניים משהו...במקום להגיב בכל העוצמה

אם זה לא היה עצוב, זה היה יכול להיות מצחיק. הסבירו לנו שהלחימה הסתיימה ושניתן לחזור לשגרה ושה72 שעות הם למעשה הפסקת אש לכמה שנים....רק חבל שלא עדכנו גם את החמאס:
מיום שישי, שבת וראשון בבוקר החמאס יורה ויורה עשרות רבות של טילים לעבר ישובי הדרום, שדרות, אשקלון ובאר שבע. 

אשדוד נמצאת כאילו ב"הולד" ממתינה לאזעקה שתחריד את האזניים והלבבות. עד שהיא תגיע, חוף הים ריק, כך גם הרחובות, התבטל משחק הכדורגל שהיה אמור להתקיים לראשונה העונה בעיר, אין הרקדה, אין אירועים ו...גם אין אזעקה... 

החמאס כאילו אומר לנו - "תמתינו לתורכם...אולי נירה, אולי לא...בכל מקרה האפקט הוא אותו האפקט - שיתקנו לכם את חיי השגרה".

התחושה היא שמחזיקים אותנו במקום מאוד רגיש - בין הרגלים וזאת תחושה לא כל כך נעימה, הכאב גובר כאשר מנגד עומדים כמו אימפוטנטים ראש הממשלה ושר הביטחון, נבוכים מהסיטואציה שהם הכניסו אותה אליה

הטרוריסטים יורים ב"חפיף" ולכן התגובה הישראלית היא "חפיף" חזרה.

תושבי הדרום מאבדים את סבלנותם ומבקשים מראש הממשלה ושר שיזמו מהלך שיפרק את החמאס.

מקבץ תגובות זועמות וקשות של ראשי הרשויות והערים בדרום כנגד המדינאים: 

"יעלון דיבר גבוהה גבוהה על האופן שבו ישראל תגיב לחידוש הירי, ואנחנו עדים לתגובה רופסת. הוא לא מספק את הסחורה"

"ללא תגובה קשה וכואבת לכל ירי נאבד את אפקט ההרתעה, ולכן אנו מצפים כי הצבא יגיב בעוצמה רבה לכל ירי בין אם הוא לישובי עוטף עזה ובין אם הוא לתל אביב.

"הגיע הרגע החשוב שבו שר הביטחון וראש הממשלה צריכים לקיים את אותה הבטחה שלא יסכימו לשום ירי לעבר מדינת ישראל, גם לא עוטף עזה". 

"צריך לתרגם את זה, ולא לשפה הדיפלומטית אלא לשפה פשוטה של העם, של המזרח התיכון. צריך 'לתת עוד בראש' כדי להצליח בהבנות המדיניות"

"הפעם אסור לנצח במלחמה ולהפסיד בשלום".

"לא יעלה על הדעת שהממשלה לא תעמוד בהתחייבות שלה. הסיטואציה מורכבת. יש תחושה שרק אם יורים על תל אביב מגיבים"

"ברור שאי-אפשר להסכים שאחרי חודש מלחמה, אחרי 64 חיילים הרוגים ופצועים רבים, ימשיכו לירות עלינו כאילו כלום לא קרה. זו לא הרתעה".

"ארגון טרור רצחני מציב אולטימטום למדינה ריבונית עם צבא מהחזקים בעולם. זה מה שקורה כשעושים חצי עבודה. מתי נבין? עם ארגון טרור לא מדברים, ארגון טרור מחסלים".

"הבוקר הזה התעוררתי לתחושה לא הגיונית ולא נתפשת, ואני לא מבינה איך מדינת ישראל משלימה עם המצב הזה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה