בן זקן: "היה להם מבט של רצח בעיניים", בוכריס: "גאה להיות ישראלי, בכל מצב ובכל מקום"


להאזנה לתוכן:

אנשי מ.ס אשדוד עברו ביום שישי האחרון חוויה לא נעימה, שללא ספק מגמדת ומקטינה את כל נושא הכדורגל. הקבוצה ברשות הבעלים ג'קי בן זקן ועוזר המאמן, שמואל בוכריס, הותקפה על ידי קבוצת גלוחי ראש, אנשטימים ומטורפים. "היה להם מבט של רצח בעיניים", אמרו באשדוד. המשחק הבוקר (א') מול הקבוצה היוונית תהיה תחת אבטחה כבדה

כפי שפרסמנו לראשונה ביום שישי באשדוד נט, אנשי מ.ס. אשדוד נפלו בשישי האחרון קורבן לתקיפה, על רקע אנטישמי.

אשדוד אשר נמצאת בפולין, שם היא מתאמנת בעיירה בסביבת וורשה. לאחר שאנשי הקבוצה חשו בימים האחרונה באווירה עויינת, הם העבירו את האימונים לבירה עצמה, אבל האנטישמיות רדפה אחריהם גם לשם.

למשחק אימון ביום שישי מול לרנקה הופיעו מספר גלוחי ראש, שישבו ביציע. אחרי דקות ארוכות של מתח ואווירה עויינת, באשדוד החליטו שלא לעלות למחצית השניה, מה שנתן את האות להתפרעות. גלוחי הראש קפצו למגרש ותקפו מספר חברי הנהלה ואת הבעלים, ג'קי בן זקן. רק התערבות של כוחות האבטחה והשיטור במקום, שהשתמשו בגז פלפל בכדי להשתלט על התוקפים, מנעה נפגעים ונזק. 

"מהבוקר הורגשה אווירה עוינת באיזור מחנה האימון", אמר דובר המועדון אוהד צוויק. "במהלך המשחק הערב הגיעו כמה גלוחי ראש וקראו קריאות גזעניות נגד השחקנים. המשחק הופסק ולאחר שהשחקנים כבר נשלחו לחדרי ההלבשה הגיעו כ-30 אנשים וריססו על צוות ההנהלה גז פלפל. בעקבות התקרית החמורה הוחלט לפנות את המלון באופן מיידי ולעבור לוורשה, שם תשהה הקבוצה עד לחזרה לארץ בתחילת השבוע. מועדון ספורט אשדוד המום מההתרחשויות ומגנה כל גילויי גזענות ואלימות באשר הם, על אחת כמה וכמה כשמדובר בספורט".

חמישה אנשי מועדון, כולל הבעלים ג'קי בן זקן והמאמן ניר קלינגר, נקלעו בעל כורחם לתקרית הזו שהסתיימה בפינויו של עוזר המאמן וחבר ההנהלה, שמואל בוכריס, לקבלת טיפול רפואי במרפאה מקומית. "באו אלינו אנשים גלוחי ראש, נכנסו לתוך המלון שלנו והתחילו לרסס עלינו גז פלפל", סיפר הבעלים ג'קי בן זקן על התקרית והוסיף: "זה מלון מרוחק ולכן לא הייתה בו אבטחה. העיניים שלי ושל ניר (קלינגר) שגם עליו ריססו את הגז שרפו כמה שעות אחרי המקרה כששמואל (בוכריס) ניסה להתנגד, הותקף ונזקק לטיפול רפואי".

"אחרי המשחק כבר היינו בדרך למלון ופתאום נתקלנו ב-30 אנשים בערך שהגיעו עם מבט מאיים ורעל בעיניים", סיפרו במועדון, "הם ריססו עלינו גז פלפל שפשוט שרף בעיניים גם לג'קי וגם לשמואל (בוכריס)". במועדון מציינים את התושיה של עוזר המאמן שניסה להגן על חבריו: "שמואל קפץ על גלוחי הראש אבל אז ספג אגרוף והושבת. הוא היה מחוסר הכרה דקות ארוכות ונזקק לאחר מכן לטיפול רפואי".

"זו הייתה חוויה מצמררת. הגשנו תלונה במשטרה והלכנו לקבל טיפול רפואי והמזל שזה לא נגמר גרוע יותר. כשראינו אותם חששנו מהגרוע מכל כי לא ייאמן כמה שנאה יש לאנשים ולאן הם מוכנים ללכת עם זה", אמר אותו גורם.

בעקבות המקרה החליטו במועדון להעביר את כל הקבוצה למתחם אימונים בוורשה שם יקבלו היום מנוחה, יחזרו מחר לאימונים ויקיימו את משחק האימון האחרון מול פנתרקיקוס היוונית, לפני שיחזרו לארץ ביום שני בבוקר. "המחשבה היא קודם כל הבריאות של השחקנים ואנחנו רוצים לשמור עליהם", אמרו.      

עוזר המאמן שמואל בוכריס, שניסה להתנגד ואף תקף בחזרה כמה מגלוחי הראש, נפגע במהלך הקטטה ואף נזקק לטיפול רפואי, לאחר שספג בנוסף למספר חבטות מהחוליגנים, גם כמות גדולה של גז פלפל לפניו. הבוקר הוא חש טוב יותר ואף חזר לשהות עם הקבוצה. "לא קל להיות ישראלי בימים האלה, אבל זו גאווה גדולה מאוד עבורי. אני מרגיש טוב יותר, זה יעבור. מה שאני זוכר זה בעיקר הרבה פלפל בעיניים וזה שרף שעות ארוכות. גם ג'קי ספג גז פלפל לפנים וזה בהחלט היה לא נעים. ניסיתי להתנגד וקפצו עליי".

"הם באו בקבוצה של 25 או 30 איש אבל מתברר שהם פחדנים גדולים. כי מי שמרסס גז פלפל לפרצוף, הוא פחדן גדול", הוסיף בוכריס וסיפר על רגעי האימה. "לכמה מהם היו סכינים, זו היתה סכנת מוות של ממש. המזל הוא שהשחקנים לא היו, כי אותם היו מכירים או מזהים וזה היה מסוכן ויכול היה להיגמר באסון גדול. השחקנים כולם באו בריצה כששמעו שהתחיל הבלגן, אבל ג'קי שלח אותם ישר לחדרים כדי שזה לא יתלקח למשהו גדול יותר. זה יכול היה להסתיים בהרוגים. מזל שזה נגמר ככה".

מאמן אשדוד, ניר קלינגר דיבר על התחושה בלהיות ישראלי בחו"ל בתקופה הזו:
"מרגישים את השנאה כלפינו. אתמול אנחנו פותחים עיתון פולני, יש שם תמונה גדולה של ילד בעזה עם כל מה שקורה מסביב. שום אזכור לטילים שנופלים על ישראל. זה חד צדדי עם שנאה גדולה כלפי ישראל".

אנשי אשדוד ידאגו למאבטחים במשחק הקרוב ביום ראשון, אבל בוכריס לא חושש למרות התקרית הקשה: "נצטרך להיות זהירים ולשמור על הצוות והשחקנים, אבל אנחנו ממש לא מפחדים מאף אחד. למרות הכל אנחנו גאים להיות ישראלים, כל יום שעובר, יותר ויותר".

בתוך כך, הצטלמו שחקני הקבוצה כשהם מחזיקים בשלטים התומכים ומחזקים את חיילי צה"ל במבצע "צוק איתן". השחקנים מצולמים כשהם אוחזים בתמונה של אוהד הקבוצה, בן וענונו שנפל בלחימה בסג'עייה בשבוע שעבר.‬ ‫אחד השחקנים התייחס לתמונה ואמר: "אנחנו מחזקים את החיילים ששומרים עלינו ועל המשפחות שלנו ומקווים שהמצב הזה ייגמר על הצד הטוב ביותר ובהקדם האפשרי". ביום ראשון הקרוב תינעל אשדוד את המחנה במשחק מול פנתראקיקוס היוונית.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה