שר האוצר לפיד בא לחזק את אשדוד


להאזנה לתוכן:

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי קידם בברכה את שר האוצר ח"כ יאיר לפיד ואת ח"כ יואל רזבוזוב. ד"ר לסרי: אשדוד חזקה ומעניקה לממשלה את השקט הנחוץ כדי להגשים את ציפיות התושבים.

שר האוצר יאיר לפיד הגיע היום לאשדוד, יחד עם ח"כ יואל רזבוזוב, והתקבל בלשכת ראש העיר ד"ריחיאל לסרי, בחמימות רבה. תחילה, סקר ד"ר לסרי את המערך התפעולי שפיתחה העירייה תוך שימת דגש על הנושאים העיקריים העומדים על סדר יומה של העיר: הצלת חיים, פעילות הפגתית ופגיעה בעסקים. "הדבר הראשון במעלה, אליו אנו מכוונים את עיקר מאמצינו, הוא הצלת חיים" אמר ראש העיר ופרט את הפעולות שנקטה ונוקטת העירייה במהלך ימי החירום. לסרי הציג את פעילות ההסברה, ההנחיות להתנהגות נכונה, איסור התקהלויות וטיפול מיידי באזרחים שנמצאים בזירת אירוע או נפגעו מירי רקטות. הוא הציג את "מטה משימתי" כמודל מצליח אשר אומץ ע"י פקע"ר וייושם ברשויות אחרות.

על הפעילות ההפגתית אמר ראש העיר כי זוהי הכרח יקר שלא ניתן לוותר עליו.

ד"ר לסרי פירט את הפעולות שעושה העירייה למען התושבים, כדי לאפשר להם "להתאוורר" ולרענן את בני המשפחה.

הפעילות מותאמת לכל התושבים (ילדים, קשישים וכל המשפחה) ומתקיימת באשדוד ומחוצה לה. "אנחנו לא חוסכים כסף על מנת לרענן את התושבים.

בכל יום פועלים 120-150 מוקדים, סרטי קולנוע חופשי ואלפים יוצאים לפעילות הפגתית מחוץ לעיר" הדגיש תוך שהוא מציין כי "היום יצאו 90 אוטובוסים להפגה מחוץ לעיר".

לסרי אמר כי זו התרומה שלנו לחוסן הלאומי אך מחירה גבוה מאוד – כ-450 אלף ₪ ליום! בסיום העביר לסרי מסר בשם כל תושבי העיר ואמר: "אנחנו חזקים ומעניקים לכם את השקט שאתם צריכים על מנת לבצע את המצופה מכם". 

במהלך הישיבה שיבחו המשתתפים את שיתופי הפעולה עם המשטרה, כב״א ומד״א והרעיפו שבחים על צוות מס רכוש. "המטה המשימתי נותן מענה מיידי וברמה הכי ספציפית" אמר מרשלמה רוטנברג– ראש מינהל התפעול, אבל "ראוי לשבח את העבודה המדהימה שעושים אנשי מס רכוש". כדוגמא הוא ציין כי מתוך כ-700 בתים שנפגעו במבצע הזה, קצת יותר מחמישים אחוז נמצאים באשדוד, ומס רכוש טיפל בכולם.

בסיום המפגש יצאו שר האוצר וראש העיר אל המוקד העירוני ושמעה סקירה מפי מנהל המוקד. השר התרשם מ"מוקד רואה" והסיוע שמערכת זו מעניקה בחירום, וכיצד המוקד נותן מענה לכל האזרחים, לרבות עולים חדשים – בשפתם.

בסוף הביקור בחמ״ל אמר, שר האוצר, יאיר לפיד:
״באנו הנה בשביל לבדוק את ההיערכות, בשביל לבדוק אם יש צרכים. המטרה היא להקל על האזרחים ככל האפשר ולתת להם כיפת ברזל כלכלית וכיפת ברזל אזרחית במקביל לכיפת ברזל הצבאית. זה מה שאנחנו עושים וזו העבודה שלנו."

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה