תושבי ישראל צריכים להתכונן למלחמה כואבת מאוד, עם הרבה נפגעים מכוחותנו, אבל אחת החשובות אי פעם


להאזנה לתוכן:

רק היום מתחילים להבין בישראל את חשיבות הכניסה לעזה. מפחיד לחשוב מה היה קורה אם לא היינו נכנסים עוד מספר שנים...משנה לשנה הם השתכללו מתחת לאדמה ובנו עולם תת קרקעי שלחיל האוויר אין תשובה אליו. וככל שהשנים עברו ולא עשינו כלום, כך מחיר הטיפול בהם הוא גבוה יותר. אנחנו צריכים להתכונן נפשית למחיר יקר בחייהם של חיילנו.

מאז קום המדינה החיילים שילמו את מחיר הבטחון וקיומה של מדינת ישראל וכך זה יהיה גם הפעם.

הרבה חיילים יפלו במבצע הזה ולכן ראש הממשלה וחבריו פחדו להתחיל עימו, הם העדיפו להעביר את הבעיה למישהו אחר...או לתת לעורף לעמוד שנים מול האיום.

אבל מעיכוב לעיכוב, מחשש לחשש הנזק רק הלך וגדל - המנהרות השתכללו והשתכללו מרמה של מנהרות זחילה לרמה של מנהרות "סוויטה" שאפשר לשהות בהם תקופות ארוכות עם "רום סרביס" והכול.

בקצב הזה, עוד שנים מספר היו כבר חיים שלמים מתחת למדינת ישראל. בכל רגע נתון הם היו יכולים להיכנס לישראל ולהעלם בשניות. 

פרויקט המנהרות של חמאס היה כמו פרויקט לאומי שלהם, פרויקט שנועד להביא ניצחון על ישראל, לשבור את רוחה, להחליש אותה, להטיל בה אימה, ובישראל הטמינו את ראשם באדמה (אבל לא מהסיבה הנכונה).

המנהרות מהוות גם את העוצמה הכלכלית של החמאס, את הפרנסה העיקרית ואת יכולת השליטה שלהם באוכלוסיה.

הטיפול במנהרות חשוב לאין שיעור מהטיפול באיום האיראני, זהו פשע שהנושא לא טופל עד היום, מטורף לחשוב שגם הפעם הסכמנו להפסקת אש....מנהיגי ישראל צריכים לומר תודה לחמאס שהתגרה בנו ושלא נענה ביומתו להפסקת אש.

תושבי ישראל צריכים להבין שנשלם מחיר יקר מאוד בחיי חיילים, אפילו יותר ממה שאנו חושבים... אבל כשמדובר במלחמת קיום, במלחמת אין ברירה. 

נכון להיום:

עד כה תפסו כוחות צה"ל בשטח 14 מנהרות ו-36 פירי מנהרות.

למעלה מ 100  מחבלים נהרגו מאז תחילת המבצע.

כ 40-30 אחוזים מהרקטות שלהם הושמדו על ידינו.

החמאס מאבד לאט את מערכת המנהרות, עיר התחתית והתופת שהוא בנה שם.

הלחץ העולמי ומבית:

המבצע לא יוכל להמשיך לאורך זמן -

בשעות האחרונות מפרסמים הפלסטינים תמונות קשות מאוד של הרוגים ופצועים, בהם גם ילדים, שנהרגו הלילה במהלך חילופי האש שם. בעזה מעוניינים לזעזע את העולם הערבי בפרט ואת מדינות העולם בכלל בכדי שאלו יפעילו לחץ על ישראל לסיים את המבצע.

בלילה דיווחו הפלסטינים כי מדובר על התקיפה הנרחבת ביותר ברצועה מאז החל מבצע "צוק איתן" באזור השכונות סג'עייה ותופאח שנמצאות מזרחית למרכז העיר עזה. דיווחים לא רשמיים מצביעים על אלפי אנשים שברחו מהשכונות.

בין ההרוגים נמצא גם אוסאמה אל-חיה, בנו של בכיר חמאס חליל אל-חיה. על פי הדיווחים צה"ל הפציץ את הבית שבו הוא שהה - גם אשתו ובנו נהרגו בהפצצה.

כ500 בני אדם נהרגו בתחומי הרצועה מאז פתיחת המבצע, רובם אזרחים. בצל העימות, מנסים דיפלומטים, ראשי מדינות וגורמים מדיניים אחרים להוביל למשא ומתן שבסופו הפסקת אש ורגיעה. 

גם בצה"ל ישנם ועוד צפויים ליפול חללים חיילים רבים ומכאן שיהיה לחץ עצום להפסקת אש.

עד שתהיה כזאת - צה"ל חייב לפעול בכל בעצמה ולהרוויח כל יום לטובת חיסול התשתיות ואנו חייבים להיות חזקים נפשית למען עתיד בטחונה של ישראל.

הכוח שלנו הוא הכוח שלהם. החוסן הנפשי שלנו הוא חוסנה של מדינת ישראל.

תרימו את הראש - הצדיעו ללוחמים ולחללים מתוך גאווה. מותר להזיל דמעה של עצב, אסור להפגין חולשה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה