שבת לפנות בוקר נפילת גראד באשדוד - בנס הטיל עובר בין שני בניינים ופוגע בכביש וחומה (תמונות)


להאזנה לתוכן:

2:56 שבת לפנות בוקר, אזעקה מחרידה את אשדוד. כיפת ברזל מבצעת מספר יירוטים של טילי גראד, אך גראד אחד מתפוצץ ברובע יב. הגראד עובר בין 2 בנינים ופוגע בכביש וחומה בסמוך למאות דירות. מספר כלי רכב נפגעו מרסיסים וזכוכיות הבתים ניזוקו מההדף. צוותים של מד"א העניקו טיפול למספר רב של נפגעי חרדה. למרות השבת והשעה 03:00, ראש העיר יחיאל לסרי הגיע לזירת הנפילה, קיבל עדכונים, אף פיקד על האירוע ושוחח עם התושבים. חפ"ק סיוע לתושבים הוקם דקות לאחר הנפילה

צוות אשדוד נט, שהגיע לזירת הנפילה דקות ספורות לאחר ההתפוצצות, הופתע ביחד עם התושבים על הנס הגדול שהתרחש. פה ושם נפגעו זכוכיות הבתים, אחרים דיווחו על הדף חזק שהורגש גם בתוך ההמ"ד. כוחות משולבים של משטרה, ביטחון עירוני ופיקוד הגיעו לזירת האירוע ותוך זמן קצר סגרו את הזירה. בביטחון העירוני באשדוד, בראשותו של הקב"ט אריה איטח, מתורגל היטב באירועים מסוג זה, ומיד מתחילות סריקות בדירות בבניינים הסמוכים, לאיתור נפגעים ונזקים.

צוות של עיריית אשדוד הקים תוך דקות חפ"ק (חדר פיקוד קדמי לניהול האירוע) עם אנשי מקצוע שדואגים לדיירים במקום, עונים לשאלות, רושמים תלונות ואף יוצאים לבתים הפרטיים ומתעדים נזקים. ראש העיר מנצח על המלכה ועימו שלמה רוטנברג האחראי על המשימה.

מפתיע לראות איך הכל מתקתק, שקט, בשליטה. מרשים לראות את החוסן הנפשי של התושבים - אין היסטריה. רק סקרנות ותמיכה הדדית.

שבת שלום

וידאו ותמונות מהזירה:









 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה