תושבי קדש תחת אש


להאזנה לתוכן:

תושבי רחוב קדש באזור א' באשדוד כבר לא יודעים מה לעשות בזמן אזעקה. הם גרים בבניינים ישנים ורעועים שנבנו לפני שנים רבות מ'בלוקים' ומשתדלים להישמע להוראות פיקוד העורף ולצאת לחדרי המדרגות בהישמע אזעקה בעיר, אלא שהבניינים לא מגנים עליהם כיוון שהם פתוחים וחשופים. לאחר פניות חוזרות ונשנות למוקד העירוני בבקשה להבאת מיגונית לרחוב, הם אומרים בייאוש מלא: "מתעלמים מאיתנו באופן קבוע ומזניחים את האזור, העיקר שבאזורים החדשים לכולם יש ממ"דים"

תושבי רחוב קדש ברובע א' באשדוד כבר מיואשים מלפנות למוקד העירוני. המקלט היחידי שממוקם באזור מלוכלך ומלא בזבל ונמצא יחסית רחוק מאזור המגורים. במוקד אגב, הם טוענים שהציעו להם שילכו וינקו בעצמם ויעברו לחיות שם.

"אין לנו מקלטים. יש מקלט רק במתנ"ס עוזיאל אבל הוא מאוד מרוחק וסגור. מסביבנו יש גני ילדים ובית כנסת. אנחנו בכל יירוט מרגישים שכל הבניין רועד. המצב של הבניינים ממש נוראי, הם מתפוררים בלי קשר לזה שאולי יפול עלינו גראד ואם ייפול- אוי  ואבוי לנו. הרוב פה מבוגרים וילדים. יש פה רחבה ריקה ואפשר לשים פה כמה מיגוניות", אומרת תושבת קדש 14, לאה קדוש.

ויקטוריה, תושבת אחרת מרחוב קדש, טוענת שחייגה כ- 20 פעמים למוקד העירוני ואמרו להם שיבדקו את העניין מול פיקוד העורף ויודיעו להם מה קורה, אולם לא חזרו אליהם אפילו לא פעם אחת.

עוד אומרת ויקטוריה שהיחידי שניסה איכשהו למצוא מענה לבעיה הוא מנהל מתנ"ס עוזיאל שהציע לכמה מהמשפחות לנסוע באוטובוס לאירוח לתושבי הדרום אבל לאור ההפגזות גם בגזרה ההיא, הם מעדיפים לוותר כיוון שחוששים גם מהנסיעה עצמה.

תגובת דובר עיריית אשדוד, אדי בן חמו: 

פניות תושבים למוקד בנושא מיגוניות וצופרים מועברות מייד לפיקוד העורף (פקע"ר) לטיפול והתייחסות. מדיניות הפקע"ר בשלב זה היא הצבת מיגוניות נעשית רק במקומות שאין בהם כלל מיגון (דירות חד קומתיות או דו קומתיות עם חדר מדרגות חיצוני), וככל שיתאפשר להרחיב את המדיניות, יוצבו מיגוניות בהתאם למיפוי שקבע הפקע"ר.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה