להאזנה לתוכן:

השבוע פורסמה רשימה של 100 רשויות ומועצות שהגישו בקשה חריגה למשרד הפנים להעלות את תעריפי הארנונה.
גם השנה אשדוד לא מופיעה ולא הגישה בקשה להעלאת הארנונה. העירייה אף פנתה למשרד הפנים בבקשה הפוכה – להפחית את הארנונה לתושבים!

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, הסביר:

"אשדוד, עם חוסן פיננסי גבוה וגמישות כלכלית בקבלת ההחלטות, יכולה להרשות לעצמה לממש את מדיניות התושב במרכז גם בעניין זה ולפעול ככל שביכולתה על מנת שלא להכביד על התושבים. על אף המצוקות הכלכליות, תמשיך העיר לקדם פרויקטים המשפרים את איכות החיים בעיר ולהצעיד את אשדוד אל פסגת הערים בישראל, מבלי שתכביד על הציבור".

בעירייה מסבירים כי לניהול כלכלי נכון יש השפעה מכרעת על היכולת לשמור על מאזנים תקציביים וניצול חכם של עודפים כספיים. גם כאן אשדוד ממוקמת בצמרת הערים בעלות החוסן הפיננסי, וזאת בהתייחס להיותה העיר החמישית בגודלה בישראל, נתון הבא לידי ביטוי בכל הפרמטרים שלה – לרבות היקפי ההשקעות והפיתוח, יוזמות וניהול פרויקטים המצליחים להניע את העיר באופן תמידי.

כדוגמא מציינת העירייה את הגידול בכמות הפרויקטים שהתווספו לעיר ובהם: פארק אשדוד ים המשתרע על 200 דונם, האמפיתיאטרון הגדול בארץ, טיילת ספורט חדשה, השקעות בחינוך, השקת תוכנית אסטרטגית לאיכות סביבה וניקיון העיר, חנוכת המשכן לאומנויות הבמה, אירועי תרבות לאורך כל השנה, בניית מוסדות חדשים ברחבי העיר, שדרוג רצועת החוף ואיתם את חופי הזהב של ישראל, שיפור תמידי בתשתיות ועוד.

בעירייה מדגישים כי גודל הישגיה של אשדוד מתעצם לנוכח העובדה שאשדוד מוגדרת באשכול סוציו-אקונומי 5, כך שכל מה שמנינו לעיל ועוד מיזמים רבים אחרים, מקבלים כפל משמעות והערכה על הניהול והיכולת לכלכל את מעשיה בתבונה, במיוחד לאור תוכניות של חיסכון והתייעלות שהעירייה מקפידה ליישם.

לפני מספר חודשים העיתון הכלכלי גלובס ערך מחקר השוואתי בין 21 רשויות בישראל, בנושא תעריפי ארנונה, ומצא כי תעריפי הארנונה למגורים באשדוד הם מהזולים בארץ מבין הרשויות הגדולות.

ב-10 השנים שבין 2002-2012 העלתה אשדוד את תעריפי הארנונה בשיעור הכי נמוך כמעט מבין כל הרשויות הנבדקות, ולעומת זאת עלתה ההשקעה בתושב משמעותית.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה