חוף שומר שבת? בעיריית אשדוד נעלו בשבת את השערים בכניסה לחוף הנפרד (וידאו)


להאזנה לתוכן:

מתרחצים שהגיעו השבת לחוף הנפרד באשדוד, נדהמו לגלות כי שערי העץ בכניסה לחוף נעולים. לדברי תושבים שפנו למערכת אשדוד נט, לפחות בשבועיים האחרונים החוף נותר נעול. "זאת השבת השניה שאני מגיע לפה ומוצא שערים נעולים. נתנו חוף פרטי לחרדים? ממתי נועלים חופי רחצה?" שואל תושב העיר

שבעה חופי רחצה קיימים באשדוד, כך גם מתהדרת עיריית אשדוד באתר האינטרנט שלה, אלה שמפניות שהגיעו למערכת אשדוד במהלך השבת, עולה כי אחד החופים, החוף הנפרד שמוקף בחומה, נותר סגור באמצעות מנעולים.

אחד הפונים למערכת אשדוד נט כתב: "החוף סגור כבר שבועיים. בושה שאנשים שמשלמים ארנונה, שבזכותה בנויים החופים, לא יכולים ללכת לחוף יחיד באשדוד שיש בו סככות ומקלחות כמו שצריך".

החוף הנפרד באשדוד, חוף המוקף חומת עץ ושזכה בימים האחרונים להגבהת ההפרדה על ידי רשת שחורה, הוא החוף היחידי בו יש שערים בכניסה לחוף. אלה שבכל השנים שעברו, וגם השנה, במהלך השבתות, היה החוף נשאר פתוח לציבור הרחב. "אני אוהב ללכת לחוף הנפרד. המתקנים בחוף ממש מצוינים והוא חוף ממש אינטימי", סיפר תושב העיר שפגשנו בסמוך לחוף. גם הוא לא מבין מדוע נסגר החוף הנפרד בשבת. "זה ממש כאילו נתנו לחרדים חוף פרטי. ממתי סוגרים חופי רחצה עם מנעול? זה חוף מוכרז, צריכים פה שירותי הצלה. אי אפשר לנעול גישה לחוף הים, זה פשוט אבסורד".

אם או בלי קשר, ביום שישי האחרון פורסם בכלי התקשורת על פתיחת החוף לציבור הדתי, שמעוניין בהפרדה במהלך השבוע.

כאן המקום להזכיר כי בשנת 2004 נחקק "חוק החופים" (חוק שמירת הסביבה החופית), שמטרתו היא לשמור על אינטרס הציבור בחופי הים. בין השאר מגדיר החוק  זכות מעבר חופשית לכל אזרח בחוף הים, אין למנוע ממנו מעבר על ידי שרשראות, חומות, מנעולים או כל מכשול אחר, במיוחד שמדובר בחוף ים מוכרז.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "איוש סוכות המצילים בשבת הינה בעייתית (בגלל ההסכם הקיבוצי של דור ב' ועמדת הממונה על השכר באוצר), ומחמת חוסר במצילים חלה עלינו החובה לסגור לפחות סוכה אחת בשבת. כיוון שכך ומתוך שיקולים של מיעוט מתרחצים ויכולת שליטה ומניעת רחצה במקום שאין בו שירותי הצלה ובכך למנוע סיכון לחיי אדם, הוחלט לסגור את החוף הנפרד. גם עם סגירת חוף אחד, אשדוד נהנית משישה חופי רחצה פתוחים בכל ימי השבוע, ברמת שירותים מהטובות בארץ ובתו תקן "דגל כחול" העומדים בסטנדרטים המחמירים ביותר. ודאי לא נעלמה מכם העובדה כי בסוף השבוע האחרון היו פרסומים על סגירת חופים בתל אביב בשל העדר מצילים, מה שמלמד כי סוגיית המצילים הינה בעיה ארצית ולא מקומית (בת"א פתחו רק 2 תחנות מתוך 19!!). אשדוד לא רוצה להיקלע למקום הזה ופועלת באחריות ומתוך מחויבות לציבור."

בעקבות תגובת העירייה, אמרו לאשדוד נט מצילים בחופי אשדוד כי לא ידוע להם על בעית כח אדם באיוש החופים. "זה הכל נובע ממניעים פוליטים. אם צריך לאייש חוף, מאיישים. עושים פה ניסיון גם לחסוך כסף וגם למצוא חן בעיני אוכלוסיות מסוימות. לא רק במצילים הם חוסכים, גם פקחים שמסיירים בחופים, הם נאלצים לסייר בשני חופים ועוד לאכוף חניה בחופי הים. מי שנפגע בסופו של דבר זה ציבור המתרחצים".

וידאו: זה לא נעים לראות חוף נעול 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה