אלפים הגיעו במהלך חול המועד פסח לפסטיבל תור הזהב שהתקיים זו השנייה בעיר אשדוד.


להאזנה לתוכן:

אלפים הגיעו לפסטיבל תור הזהב שהתקיים זו השנייה בעיר אשדוד. בין מגוון הפעילויות: הקרנות בכורה לסרטים, מופעים בהפקות ייחודיות לפסטיבל, מגוון פעילויות לכל המשפחה, סיורים בבתי כנסת בקהילות המגוונות בעיר, תערוכות ועוד

אלפים הגיעו במהלך חול המועד פסח לפסטיבל תור הזהב שהתקיים זו השנייה בעיר אשדוד.

בין האמנים השונים שהשתתפו בפסטיבל- אסתר רדא, אהובה עוזרי, קורין אלאל, שי צברי, דורון שפר, סגיב כהן, דקלון, גלי עטרי, מור קרבסי ועוד... 

התקיימו הקרנות בכורה לסרטו הדוקומנטרי של סמי שלום שטרית ולסרטה החדש של חנה אזולאי הספרי.

פסטיבל תור הזהב של ספרד, הנו פסטיבל החוגג את שנתו השנייה ומטרתו העמקת הקשר עם המורשת היהודית ויצירת פסיפס מוזיקלי המחבר בין מזרח למערב צפון ודרום.

הפסטיבל התקיים בחול המועד פסח, בהשתתפות למעלה מ-100 אמנים ויוצרים כולל תזמורת סימפונית, הרכבים מוזיקליים, זמרים, סולנים, חזנים ועוד שהופיעו בארבע במות מרכזיות במתחם התרבות של אשדוד: המשכן לאמנויות הבמה, בית יד לבנים, מרכז מונארט לאומנויות ובכיכר המשכן.

תקופת תור הזהב של ספרד התאפיינה בין היתר בפתיחות ובסובלנות תרבותית ובשיתופי פעולה ומשמשת כמורשת ותמרור כיוון אוטופי לדורות הבאים.

פסטיבל ימי תור הזהב מציג את הרב התרבותיות והעושר התרבותי שהביאו קהילות יהודיות מרחבי העולם לישראל בכלל ולאשדוד בה מתרכזות כ-100 קהילות יהודיות מתפוצות ישראל.

במסגרת הפסטיבל התקיימו שיתופי פעולה חד פעמיים המתכתבים עם תקופת תור הזהב ומשקפים את הפתיחות התרבותית ושיתופי הפעולה שהיו בה והשפעתם על התרבות היהודית והישראלית עד ימינו אנו.

ברחבת מתחם התרבות של הפסטיבל השתלבו הופעות לכל המשפחה, סדנאות ודמויות בהשראת ימי תור הזהב של ספרד בשילוב שחקנים, תלבושות ואביזרים ססגוניים האופייניים לתקופה וברחבי העיר התקיימו סיורים בבתי הכנסת של הקהילות השונות, תערוכות במוזיאון לתרבות הפלשתים ועוד.

מוטי מלכא, מנכ"ל המשכן לאמנויות הבמה הפיס אשדוד: ""פסטיבל ימי תור הזהב" המתקיים באשדוד זו השנה השנייה, מפגיש את הקשר היהודי – תרבותי עם תקופת תור הזהב, בה זכתה התרבות וההגות היהודית לפריחה. גם השנה, הציג הפסטיבל  מופעים ושיתופי פעולה של אומנים שטרם נראו על הבמה, לצד הפקות מקור שנוצרו במיוחד לטובת הפסטיבל."

צילומים: ODREY לירון מולדובן, פבל טולצינסקי ולימור אדרי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה