שביתה כללית בנמל אשדוד - חסן ושושן זומנו לבירור משמעתי


להאזנה לתוכן:

שביתה כללית בנמל החל מהבוקר, כך הודיעו יו"ר ועדי העובדים בנמל אשדוד. לדברי הועדים, ההנהלה הפרה הסכמים שנחתמו איתה. שני יו"ר ראש הועד זומנו עוד לפני כן לבירור משמעתי בחשש לניגוד עניינים בגלל חברותם במועצת העיר אשדוד

שוב שביתה בנמל אשדוד: ועד העובדים הודיע על השבתה מיידית של העבודה בנמל. הרקע, כך לטענת הועד, אי עמידה בהסכמים שנחתמו בנושא של קליטת עובדים חדשים לנמל. 

הנהלת הנמל נמצאת בעיצומו של הליך מכרזי למשרת סוורים.
לאחרונה, נמנעו חסן ושושן מלשתף פעולה ולהגיע לישיבות ועדות הקליטה, כפי שמתחייב מההסכם הקיבוצי. הרקע לצעדיהם הוא דרישתם הוא לשמור על ההסכם הקיים בו אף מעומד לא נפסל

הנהלת הנמל מסרה כי היא נחושה להמשיך בהליך המכרז ומתריעה כי לא תאפשר לנציגות הוועדים "לעשות דין לעצמה ולהימנע מקיום הסכם קיבוצי מיוחד, לאור אי-קיום ההתחייבות בפני בית הדין לעבודה על ביצוע שתי ועדות קליטה לסוורים בשבוע. הנהלת החברה הודיעה לחסן ושושן שאם נציגי הוועדים לא יתייצבו לוועדת הקליטה, היא תהיה מחויבת להמשיך תהליך קליטת הסוורים, בלעדיהם".

רק לאחרונה אסר ביה"ד על עובדי הנמל לשבות; היום שוב פנתה הנהלת הנמל לבית הדין לעבודה בבקשה לצו מניעה שיביא להפסקת השביתה הכללית בנמל.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד נחום פיינברג, טוענת החברה כי "לא יעלה על הדעת שסחר החוץ של מדינת ישראל, שסיכויי הישרדותם של עשרות מפעלים במדינת ישראל, שהמשק הישראלי כולו יהיו כולם בני ערובה בידיהם של קבוצת עובדים הסבורה כי היא יכולה לעשות בנמל אשדוד כבשלה, להשביתו על פי רצונה, ללא כל הצדקה ובניגוד לכל הכללים המחייבים על פי דין. בית הדין מתבקש להגיב בחומרה על אופן התנהגות זה של נציגות העובדים".

לא נשלם שכר לעובדים:
המנכ"ל בפועל של נמל אשדוד, יצחק בלומנטל אמר כי לא ישולם שכר לעובדים ששובתים היום. לדבריו, מדובר בהתנהגות פראית ובריונית. "לא נאפשר לנציגות הוועדים לעשות דין לעצמם ולהימנע מקיום דברים שהם מוסכמים בהסכמים הקיבוציים", הסביר בלומנטל, "אנחנו לא נשלם שכר לעובדים שלא הגיעו היום לעבודה או שעזבו את העבודה באמצע". הוא הוסיף: "נשמור על העיקרון שאם אין עבודה אין שכר".

ניגוד עיניינים?
עוד קודם להשבתת הנמל, שני יו"ר ראש הועדים אלון חסן ואבינועם שושן, זומנו לבירור משמעתי בשל חשד לניגוד עניינים בטענה כי חברותם במועצת העיר אשדוד יוצרת ניגוד עניינים. 

כידוע, חסן ושושן מכהנים כחברי מועצת עיריית אשדוד החל מהבחירות האחרונות.

במשרד האוצר הביעו בזמנו חשש שכהונתם של שני אלו, עלולה לפגוע במאמצי המדינה לקדם בניית נמל חדש באשדוד.

הסיבה - כהונתם של ראשי הוועדים עלולה לטרפד נסיונות לאשר תוכניות בנייה בשטחי אשדוד, לרבות תוכניות להקמת נמל. לפיכך, הנהלת הנמל דרשה משני ראשי הוועדים לחתום על הצהרות שהם ימנעו מכל פעולה שעלולה לפגוע בנמל, אולם למרות בקשות חוזרות ונשנות הצהרה שכזאת לא נמסרה, מה שהוביל כאמור לפתיחת הליך משמעתי לשניים.



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה