מסחטת הכספים של "שוהר שרותי חנייה" בחסות העירייה - כתבה שנייה בסדרה והפעם על שיטות הגביה האלימות


להאזנה לתוכן:

בעקבות הכתבה הראשונה בסדרה, עשרות תושבים פנו אל אשדוד נט עם סיפורים הזויים על שיטת הגבייה הבריונית של שוהר שרותי חנייה שקבלה רישיון מהעירייה להיכנס לכם לכיס ולעשות בו ככל העולה על רוחם: "הייתי בטוחה שמישהו בא לרצוח אותי..." מעידה אישה אחת. מוטי מאיר מעיד כנגד גובה של שוהר שהגיע לביתו: "אם צריך נוריד לכלב שלך שני כדורים בראש". תושבת אשדוד התלוננה במשטרה על הגובה של שוהר: הוא נכנס בכוח למרות שביקשתי שיחכה לבעלי. הוא דרך לי על הרגל בכוח ונתן לי אגרוף" בסוף היא שלמה 2500 ש"ח על דוח חנייה של 70 ש"ח. גם דמויות מאוד מוכרות באשדוד כמו בן בדרי מנכ"ל מוניות העיר ומשה בוחניק מדריך הקרטה המפורסם, כמו רבים אחרים, נפלו קרבן לחברת שוהר. מי יעצור אותם?

יום בהיר אחד אתה מקבל לביתך דרישת תשלום בסך מאות שקלים ויותר על איזה דוח חנייה (שקבלת או שלא) לפני מספר חודשים או אפילו שנים...

לפתע, ללא כל התראה או אזהרה קודמת דורשת ממך החברה הפרטית "שוהר" (שקבלה זיכיון מהעירייה לעשות בך ככל העולה על רוחה)  תשלום של עוד מאות אחוזים על הקנס המקורי (שאולי אכן ניתן לך באופן חוקי....או שלא...) למה? כך! כי היו להם הוצאות לכאורה.

אתה מנסה להסביר שמעולם לא הייתה אלייך פנייה לתשלום המקורי...או חמור מכך שכבר שלמת על הדוח...אבל לך תדבר ללמפה.
העירייה העניקה גם לחברה הפרטית  זכויות השמורות רק לגופים ממשלתיים, לקחת לך את הכסף שלך מבלי להוכיח שאתה אשם, להפך אתה הוא זה שצריך להוכיח שאין לך אחות.
האזרח הפשוט שחסר את האמצעים הכלכליים, את הידע המשפטי ו/או את הזמן והאנרגיות כדי להיכנס איתן לדיון משפטי.... משלם. ועוד אייך משלם, גם אם החובות תפחו הרבה מעבר למידת ההיגיון.

ואם הוא לא משלם?

איזה כיף! האינטרס שלהם הוא שלא תשלם, כי על פי ההסכם שלהם עם העיריה... זאת ההזדמנות שלהם לעשות את הכסף הגדול (אם חלילה תשלם בזמן, הם ירוויחו "רק" עשרות אחוזים בודדים מהקנס המקורי). על פי החשד הם אפילו דואגים ליצור מצב שלא תדע על קיומו של הקנס ו..או! אז הם יוכלו להתעשר על חשבונך ולגבות ממך סכומים שערורייתיים המגיעם ל1000% (כן אלף, אין שגיאה באפסים) אחוזים שגם בריוני השוק האפור היו מתביישים לדרוש. חמור מכך, בנוסף לנתח השמן מהקנס המקורי, כל כספי הגבייה עוברים ישירות לכיס הפרטי של החברה ואף לא שקל אחד לעירייה.

אגב שוק אפור, במקרים רבים (על פי עדויות רבות שבידנו), אילצה חברת שוהר  את התושבים, שלא ששו לשלם את הדוחות, להעביר את הכספים בשיטה של איומים, הפחדות ואלימות.
"בכמה מקרים הם הגיעו אל אנשים למקום העבודה כדי להביך אותם, במקרים אחרים  התדפקו על דלתות ביתם  באישון ליל, שוחחו עם הילדים". מספר עו"ד דרור רדאי, שעם השנים הפך מומחה לתביעות כנגד חברות הגבייה הפרטיות.

עו"ד שלומי הלוי מציג לאשדוד נט דוגמאות נוספות כיצד מתעשרות חברות הגבייה מגביית ריביות מנופחות ומדרישות חוב אשר לעיתים אינן נכונות, מדויקות או מוצדקות.(בכתבה הבאה  הוא גם יציג כיצד להתגונן מפניהם)

הסיפור ההזוי של מוטי

מוטי מאיר למשל, שנפל קורבן לאחד מאותם פקחים מספר: "אשתי התקשרה אליי לעבודה בשבע בערב ואמרה שיש מעקלים בבית. לא הבנתי בכלל על מה מדובר, מעולם לא הייתי חייב דבר לאיש. היא סיפרה שהם מכים על החלונות, שוברים את התריסים ושהיא מבועתת. 'הם מאיימים עליי ומנסים להיכנס בכוח', היא אמרה. ברקע שמעתי את הילדים שלי בוכים.

נסעתי בבהילות הביתה ושם עמדו מולי שני גברתנים מחברת הגבייה עם צו עיקול. הם אמרו לי 'יש לך דוחות על קנסות חנייה שתפחו לאלף שקל, אתה תפתח לנו את הבית ואנחנו נעקל לך את הדברים. הם היו באטרף של עצבים, ואמרו לי 'אתה לא נכנס לבד, רק איתנו'.

אמרתי להם שלא אוכל לתת להם להיכנס לפני שאקשור את הכלב, שעלול לתקוף אותם. אחד מהם בתגובה הצביע על האקדח ואמר - 'אם צריך נוריד לכלב שני כדורים בראש'".

מאיר תבע את חברת הגבייה ואת אחד הגובים, אורי מיטרני, ובבית המשפט נתגלה שה"חוב" של מאיר תפח ותפח אף על פי שניתן למכונית שלא שייכת לו כלל, והכתובת שאליה נשלחו הדוחות הייתה שגויה.

הגובה האלים 

תושבת אשדוד לא תשכח את הערב שבו הגיע לביתה אורי מטרני הגובה של שוהר(כן, אותו אורי מטרני שאיים לירות בכלבים של מוטי). היא מספרת:
"הילדים שלי עדיין מפחדים לפתוח דלת. הוא נכנס בכוח למרות שביקשתי שיחכה לבעלי. הוא דרך לי על הרגל בכוח ונתן לי אגרוף. זה פשוט לא להאמין: על הקנס, שהיה בסך הכול 70 שקל, שילמתי עד היום כבר 2,500 שקל ".

תושבת אשדוד התלוננה כנגדו במשטרה, נפתחה חקירה, למיטרני ניתן צו הרחקה מהעיר ומהמתלוננת והוגש נגדו כתב אישום.

אולם אותו אורי מיטרני, המשיך ועבד בתור מעקל, על אף  שהתנהלה כנגדו חקירה בעניין התקיפה  ולמרות שהחוק לא מתיר למעקל להמשיך בעבודתו כאשר מתנהלים נגדו הליכים בגין עבירה פלילית.

י' מעידה כי הגובה הפיל את המחשב של המשפחה כשעבר בבית, וציין מה ניתן לעקל. "הייתי לבד עם הילדה שלי, הבן שלי התחיל לצרוח והייתי בטוחה שמישהו בא לרצוח אותי. אחרי כל הצרחות הוא התדיין איתי וניסה שאשלם לו את הקנס בכרטיס אשראי. הגשתי עליו תלונה במשטרה".

במקרה אחר פסק בית המשפט פיצויים לזוג קשישים שמעקלים של החברה גרמו להם "עוגמת נפש קשה". השופט בדימוס שטרסמן גבריאל קבע: "עשו להם, כולם ביחד וכל אחד לחוד, עוול גדול שהיה בכוחם למנוע אותו לו נהגו ברגישות ולא בנוקשות שבה נהגו".

"גם אני נפלתי קורבן למסחטה של שוהר"

בעקבות הכתבה הראשונה בסדרה, פנו אזרחים רבים  למערכת אשדוד נט ובפיהם עדויות על המקרה האישי שלהם מול חברת שוהר הפועלת בעיר בחסות העירייה –

מירי רז, דמות ידועה הנחשבת "למלח הארץ" מספרת לאשדוד נט:
גם אני נפלתי קורבן למסחטה זו. בשנת 2004 נשלחו דוחות חנייה על סך 400 שקלים במצטבר , אשר הפכו עם השנים ל-2000 שקלים.

קיבלתי הודעות מחברת "שוהר" על החובות שלא ידעתי כלל על קיומם.. חלפו עשר שנים מאז, ולפני מספר חודשים פניתי אליהם שיפחיתו מהסכום אך נעניתי בשלילה שאין אפשרות להפחית בגלל צבירה של ריבית ועוד הוצאות שונות. פניתי גם לעריית אשדוד, אך פקידה הפנתה אותי לחברה. עריית אשדוד הפקיעה את הטיפול מאחריותה לטובת בריונים ושלחה את האזרחים לעזאזאל. הגעתי להסדר תשלומים עם החברה, פרסתי את התשלומים ל-18 חודשים.

האם יתכן שהחברה יכולה לגבות חובות לפני שיצרה התקשרות עם העירייה?

האם ניתן לתבוע את החברה הגזלנית הזו על גבייה חמדנית ושערורייתית שכזו.

כל הכבוד לאשדוד נט שהעלה את העניין לסדר יום ציבורי ודואג ליידע את התושבים.

אשמח לשתף איתכם פעולה בכל דרך שתחליטו, יש עימי מסמכים מהחברה הנ"ל.

אפילו בן בדרי · ‏מנכ"ל ארגון מוניות השרות בישראל ומוניות העיר אשדוד‏, שפראייר הוא בטח לא, לא יכול היה לעמוד מול הכוח שהעניקה העירייה לחברת שוהר:
‏"לצערי גם אני נפלתי קורבן שלהם קיבלתי קנס ע"ס 500 ש"ח על חניה בתחום תחנת אוטובוס בציון כתובת שאינה קיימת (רחוב כנרת 0) כל פניותיי לביטול הקנס נענו בשלילה ובאיומים לתביעה עד שהחלטתי לשלם ולסיים את הפרשה....

מי לא מכיר את משה בוחניק, שהיה אלוף ישראל בקרטה ומזה שנים רבות מדריך ומחנך אלפי ילדים ונוער בעיר אשדוד. ואפילו הוא מכנה אותם – "חברה בריונית שמנצלת את האזרח" ושואל -"עד מתי?"
דוח של  100 שקל שקיבל בוחניק על רכב שנגנב ממנו...יצר חוב של אלפי שקלים ועיקול על רכב בשווי עשרות אלפי שקלים. כל ניסיונותיו להסביר שהחוב לא שלו ו/או לנסות להגיע איתם להסדר שפוי...עלה בתוהו. "הם בשלהם, בריונים עם אישורים מהמוסדות והעיריות" הוא אומר בכעס.

כך יניב קדוש קיבל ביום בהיר אחד מכתב מבהיל על דלת ביתו  המאיים שאם הוא לא ישלם מאות שקלים על דו"ח חנייה (שהוא מעולם לא ידע על קיומו) הם יבואו אל ביתו. גם יניב לא קיבל מעולם התראה מוקדמת לשלם את הקנס המקורי.

ואלו הם רק דגם מייצג של עדויות כתובות שהסכימו לחשוף את שמם בפומבי.

את אלו  נוכל לשלוף בבית משפט במקרה שחברת שוהר תגיש תביעת דיבה (אנו קוראים לה לעשות זאת כדי שנוכל להעלות את הסאגה בבית המשפט) ויפה שעה אחת קודם.

אשדוד נט קורא לנבחרי הציבור להפסיק את ההתנהלות האנטי חברתית בלשון ההמעטה ולהפעיל את שרותי הגבייה באמצעות העירייה ו/או חברה עירונית מטעמה.

שוד כספי הציבור לטובת חברה פרטית תחת השם המכובס של הפרטה צריך להפסק ויפה שעה אחת קודם. 

בכתבה הבאה - כיצד תגוננו מפניהם והאם הם פועלים כחוק?
בכתבה הבאה בסדרה, נעניק לתושבים יעוץ משפטי - איך להתגונן מפניהם? מתי אפשר לא לשלם להם? האם הגבייה שלהם חוקית? ועוד  

לכתבה הראשונה בסדרה שפורסמה בשבוע שעבר - לחץ כאן

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה