המשימה: אשדוד


להאזנה לתוכן:

15 חיילי גרעין הנח"ל הגיעו לאשדוד במסגרת "פרק משימה". במהלך השנה הקרובה יעבדו עם בני נוער בעיר במסגרות השונות בשיתוף תחום נוער של החברה העירונית לתרבות הפנאי. גלבר: "מדובר בדיני נפשות. אנחנו שמחים שאתם תהיו שם בשביל בני הנוער"

ביום שני האחרון, התקיימה קבלת הפנים הרשמית ל-15 חיילי הנח"ל, בני גרעין שהגיעו לשלב הנקרא "פרק משימה" שהוא חלק מתהליך אותו עברו שהחל בהשתייכות לתנועת נוער, המשיך בשנת שירות, גיוס לצה"ל למגוון תפקידים, והיום, שנה וחצי אחרי הגיוס הם מגיעים לאשדוד במסגרת מעורבות קהילתית, ובמשך שנה שלמה יעבדו עם בני נוער מקומיים במספר מישורים במסגרת שרשרת חינוךהמורכבת חוליות חוליותונותנות לבן הנוער נוכחות של  מבוגר משמעותי בחייו במשך 70% מהזמן: בשעות הבוקר- ביה״ס, בשעות אחה"צ במתנ"ס, בתנועת הנוער או במרכז הפוך על הפוך ובלילה במסגרת ניידת על״ם (כתובת רחוב).

מנהלת תחום ילדים ונוער של החברה העירונית, מזל שאלתיאל, שמובילה את הפרויקט הזה כמו פרויקטים דומים נוספים, הציגה את הנוכחים ודיברה על ההשפעה האדירה שיש לחיילים, שחלקם עדיין בגיל העשרה על בני הנוער, שהם מדברים אליהם בגובה העיניים, מהווים להם מודל לחיקוי ומשפיעים מאד על ההחלטות והבחירות של בני הנוער בצמתים מרכזיים בחייהם.

מנכ"ל החברה העירונית לתרבות הפנאי יגאל גמליאל הודה לחיילים ובירך אותם על ההחלטה לפנות לדרך הזו: "עצם העובדה שאתם פה במהלך השירות הצבאי מהווה דוגמה לבני הנוער להתגייס לשירות משמעותי, שהוא חשוב מאד לאשדוד, אנו עושים מאמצים בעיר לטובת מטרה זו ולהלן הקמתו של 'המרכז להכנה לצה"ל'.אנו צריכים אתכם מסייעים בכל המקומות על שרשרת החינוך של בני הנוער ואנו מצידנו נעשה את כל הדברים כדי שראשכם יהיה נקי ונטול דאגות ותוכלו הן לעבוד והן ליהנות מהעיר והפנאי".

חברת המועצה והממונה על תחום ילדים ונוער, הלן גלבר, התנצלה בשמו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שנבצר ממנו להגיע וביקש לברך את החיילים באומרו: "הצלחתכם הצלחת העיר אשדוד". לאחר מכן פנתה הגב' גלבר לחיילים בנימה אישית: "חיילים יקרים, בני הנוער ייפתחו אליכם וייחשפו אליכם ואנו שמחים שאתם תהיו שם בשבילם.קחו ברצינות את המטלה שהוטלה עליכם, מדובר כאן בשליחות , ובדיני נפשות , ילדים שאם תצליחו להביא אותם לפעילויות ולתנועות הנוער תצילו אותם מהתעסקות באלכוהול, סמים ואלימות". כאן הביאה הגב' גלבר ציטוט מהמקורות באומרה: "ואם בדיני נפשות עסקינן, אתן משפט שאיתו אשלח אתכם, שיוביל אתכם ויהיה נר לרגלכם, נזכיר את ספר שופטים הילכות סנהדרין יב ג: נברא אדם יחידי בעולם, ללמד: שכל המאבד נפש אחת מן העולם - מעלין עליו כאילו איבד עולם מלא, וכל המקיים נפש אחת בעולם - מעלין עליו כאילו קיים עולם מלא".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה