המורה להיפ-הופ היא סטארטפיסטית בהתהוות ואולי גם מיס פיטנס בעתיד

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('cd7de9ff-5521-43a3-8c12-5cff06850d42','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cd7de9ff-5521-43a3-8c12-5cff06850d42','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('cd7de9ff-5521-43a3-8c12-5cff06850d42','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

פולה רווח מלמדת כבר 15 שנה לימודי ג'אז והיפ הופ במתנ"סים בעיר אשדוד, למעשה מאז הייתה בת 17. בשקט, מתחת לאור הזרקורים בעיר ועם מינימום מימון, היא מצליחה להביא את התלמידות לרמה הארצית, ובעוד שבוע ישתתפו הבנות בתחרות ארצית בכרמיאל. מולן יתמודדו מועדוני ריקודים מהשורה הראשונה, מהמובילים והמתוקצבים בישראל. למרות שהחשיפה באשדוד לחוגים שהיא מעבירה לא גבוהה, בארץ היא מוכרת מאוד ופעילה בתחום. בימים אלה ממש היא מסיימת להקים את הסטארט אפ שלה, אתר ייחודי לתחום הפיטנס הראשון בישראל. ועוד משהו קטן על פולה, בעוד מספר חודשים היא תתמודד בתחרות מיס פיטנס הארצית

היא אמא לתינוק בן שנה ולתאומות בנות שנתיים, אבל לא תמצאו רגע אחד נחה. לוח הזמנים שלה מאורגן להפליא, צפוף מאוד, אבל היא לא מקפחת איש. קוראים לה פולה רווח (32), מוכרת לרבים כמורה להיפ הופ (בעבר זה היה ג'אז) במתנ"סים נווה יהונתן ובית לברון. כבר 15 שנה שפולה מלמדת במתנ"סים בעיר והיא מעידה על עצמה שתמיד יהיה לה את הזמן להעביר את החוגים במתנ"סים באשדוד, זאת למרות הסטארט אפ שהיא מקימה, תחרות מיס פיטנס וגם ילדים ובעל בבית.

לפני שבוע פגשנו את פולה רווח לראיון קצר, ואין זמן טוב יותר מאשר להעלות אותו רגע לפני יום האישה הבינלאומי.

מתי למעשה התחלת לפתח את עצמך בתחום הריקוד? "בגיל 14 ראיתי שמי שנמצא בלהקת הריקוד של בית הספר מפסיד שיעורים, אמרתי לעצמי שאצטרף ללהקה כדי להפסיד שיעורים, ומשם למעשה הכל התחיל. את החוג הראשון התחלתי להעביר בגיל 17, כאשר רכזת החוגים במתנ"ס נווה יהונתן פנתה אלי  לפני 15 שנה והציעה לי את העבודה בתור מדריכת ג'אז. כמו כל מקצוע, יש פה את היתרונות ואת החסרונות, אבל זה תפס אותי בדרך זו או אחרת. מאז שאני מלמדת בנווה יהונתן כבר הספקתי ללמד נשים, שהפכו לאמהות והביאו את הבנות שלהן ללמוד אצלי. ממש נחמד, יש את המשפחתיות בניגוד למקומות אחרים שבהם אין המשכיות".


מופעים? תחרויות? "יש הרבה יוזמות לקדם הופעות בעיר, אך לא כולם מכירים ויודעים עלינו. בעוד שבוע יש ללהקה תחרות ארצית בכרמיאל, בנוסף, רשת חברתית בתחום הפיטנס והבריאות, הזמינה את הלהקה לצילומים לסרטון קצר".

איך הם הגיעו אליך? "כמו שאתה הגעת. הרבה גם מתקשרים אלי מאתר האינטרנט של הלהקה, אותו הקמתי לבנות מהכסף שלי. רק לאחרונה התקשרה רכזת שכבה מאחד המקיפים, שרצתה לשלוח 100 ילדים לשיעור ניסיון. אני תמיד שואלת איך הגיעו אלי, הרבה מציינים שהגיעו דרך אתר האינטרנט. בחנוכה האחרון קיימנו מופע ממש יפה וגדול בבית לברון, אך התחושה היא שאין מספיק חשיפה לדברים הטובים האלה שקורים בעיר. רכזי החוגים כן מנסים לקדם, אני לא יודעת איפה זה מתפספס". 

הופעות ותחרויות דורשות מימון, תלבושות, נסיעות, לינה. יש תקציב לכל הפעילות הזאת? "החוגים מתקיימים במתנ"סים בשכונות לא פשוטות, לא תמיד יש אפשרות כספית להורים לחוגים. איך בכל זאת מתמודדים? אני יודעת שמי שגר באזור מקבל תנאים ממש נוחים, במתנ"סים מסייעים למי שלא יכול. לפי דעתי מעניקים לילדים מעל ומעבר. צריך לזכור שזה לא מקום פרטי שגובה הרבה כסף על החוגים, ולא שמים כסף בצד לרכישת תלבושות או להוציא למופעים. אין לנו תקציבים לזה. התלמידים צריכים להשלים כסף לנסיעות, תלבושות ועוד. הרבה דברים מתפספסים בגלל הנושא הכספי. הזמינו את הלהקה לכנס ארצי באילת למשך שלושה ימים. השתלמויות של מורים מחו"ל, יוזמה של העמותה לקידום תרבות הרחוב בישראל (לקידום ההיפ הופ). מחיר ההשתתפות לנערה היה 1400 ₪, עשינו שמיניות באוויר, אבל לא הצלחנו לגייס את הכספים. מדובר בשלושים בנות, אפילו אם היו נוסעות 10 בנות אז היינו יוצאים, אבל נפל על הקטע של המחיר, חבל".

אז איך מתמודדים עם זה? איך בכל זאת מוציאים את התלמידות לתחרויות? "באשקלון תתקיים באפריל תחרות מאוד מקצועית, אני מקווה שנוכל להתמודד עם היציאה והעלויות של יום אחד. זה מאוד חשוב לילדות לצאת לתחרויות, לראות דברים אחרים, זה העידוד, זאת המוטיבציה. אני רואה שהשנה יש רצון מהתלמידות לצאת לתחרויות, וזה מה שדוחף אותי קדימה. בשנים קודמות היו אחוז גבוה של דתיות, אז המופעים היו צנועים ורק לנשים. היו שנים שהיו באות בנות רבות מהעדה האתיופית, אבל בשנים האחרונות ממש תעלומה, הנערות והילדות האתיופיות לא מגיעות, וחבל כי הן מוכשרות בצורה מיוחדת".

התחרות בכרמיאל, מאיפה המימון ליציאה לתחרות? "לתחרות תצא קבוצת הבנות בגילאי 9-12. את התלבושות רכשנו בצורה מרוכזת, הבנות מביאות כסף אלי ואני רוכשת עבורן. אני רואה השנה כמה הן משתוקקות לצאת לתחרויות, למעשה המימון הנוסף הוא על ההורים של הבנות".

מה שיטת הלימוד אצלך? מה צפוי למי שמגיע ללמוד אצלך? " בגיל הזה הילדות באות לעשות כיף, ומהמקום הזה שיניתי את תפיסת הלימוד שלי, שהפך ללימוד חוויתי - מחנכת לערכים. חשוב לי למלא את עולמם בחוויות. כרגע הקושי היחידי שלי זה המימון לדברים האלה. הילדות רוצות, יש מרצים שמגיעים מתוכניות ריאליטי מוכרות, אבל לצערי הדברים היקרים נופלים לנו בגלל המימון. אנחנו מצליחים להתארגן עם המעט שיש לנו, מצליחים להרים הופעות ולקנות תלבושות ממה שעומד לראשותנו".

מי מקדם הופעות שלכם בעיר? "ההופעות פתאום צצות, פתאום קוראים לנו בהתראה קצרה, והילדות מתאמנות ומצליחות להיות מוכנות להופעה. יש תלמידות שאני יכולה לומר להן את הצעדים בטלפון והן מארגנות את כולן, והן מצליחות ללמד את התלמידות האחרות, משהו מאוד ייחודי. פעם איחרתי להופעה כי הכביש היה סגור על ידי המשטרה, וכשהגעתי הבנות כבר היו שם, מוכנות. יש להן רצון עז וחשוב לי לסייע להן. חשוב לי לחשוף את הלהקה, שידעו בעיר שיש לנו להקה כזאת. אני לא מתייאשת, ממשיכה לקדם את הלהקה. העבודה עם הילדים קשה, יש דברים שיכולים להוביל אותך לייאוש, אבל יש יותר דברים טובים. חשוב לעשות דברים נוספים, לא להתמקד בדבר אחד, אחרת אתה נשחק. אם אתה עושה דברים נוספים ובמקום אחד אתה בדאון, אז העיסוקים האחרים מאזנים אותך".

איזה דברים נוספים את עושה? "גויסתי לאחרונה על ידי ראש הארגון לפיתוח גוף בישראל כדי להתחרות בתחרות מיס פיטנס בחודש אוקטובר. אני מתחילה עכשיו באימונים מאוד מאוד אינטנסיביים לקראת הדבר הזה, מאוד מקווה להגיע לתוצאות".

את גם סטארטפיסטית, ספרי לנו במה מדובר. "אני מקימה אתר בתחום הכושר, והוא הולך לעלות לאוויר בשבועות הקרובים. התכנון הוא להכניס באתר הרבה מאוד תכנים בתחום הפיטנס, מאגר של מידע עבור מדריכים".

מאיפה קם הרעיון? "זה למעשה התבשל בעקבות פניות של מדריכים אלי, ראיתי שקיים חוסר במידע זמין. כרגע מה שהולך לעלות חיפושי עבודה בתחום הריקוד והפיטנס. האתר על כל תכניו כבר בנוי, כל מה שרציתי להעלות כבר נמצא שם, אבל בישיבה האחרונה של צוות ההקמה אמרנו "תפסת מרובה לא תפסת". אנחנו רוצים למנוע מצב שאנשים ייכנסו לאתר ויתבלבלו מהמידע הרב. החלטנו להתחיל עם משהו אחד, שזה חיפוש עבודות ולאט לאט נתחיל להעלות עוד ועוד תכנים. יש לי קבוצות בפייסבוק, הגדולה שבהם היא עם מעל ל-3000 חברים. אני גם מנהלת פורום באתר תפוז, פורום אירובי ארצי. לקחתי את רעיון הקמת האתר מהפורומים והקבוצות שאני מנהלת, הבנתי שקיים חסר גדול מאוד".

עד היום לא היו אתרים בתחום? מי שמחפש עבודה לא יוכל למצוא אותה באתרי הדרושים? "יש מורכבות בחיפוש באתרי הדרושים הכללים, בתחום הכושר יש רק שני תחומים שמופיעים – מדריך חדר כושר ומציל בריכה. אתה יודע כמה תחומים יש בפיטנס? יש משהו יחודי בתחום הפיטנס שלא קיים בעבודה אחרת, כי בנאדם בדרך כלל שכיר, מחפש עבודה כשמפטרים אותו. אבל בתחום הכושר, בגלל שאנשים מדריכים בסטודיו, יש להם שעה פנויה פה, אחר צהרים שם, מערכת השעות דינמית ומשתנה כל הזמן. בניתי מערכת שמאתרת בדיוק את העבודות האלה. יש גם הרבה מדריכים שהם זקוקים להחלפה בגלל מחלה או משהו אחר, הוא זקוק להחלפה תוך זמן קצר ופה בדיוק האתר נכנס לתמונה. מדובר בפרויקט ברמה ארצית".

מה עוד יהיה באתר שלך? כיום אין מנוע חיפוש שיכול לתת מענה לתחום של הפיטנס, וזה בדיוק מה שבנינו. המערכת נותנת מענה לתחום דינמי מאוד. כל מדריך, כל איש בתחום הכושר, כמה תותח שיהיה, תמיד יהיו לו חורים במערכת שעות העבודה שלו שהוא יירצה לסתום אותם. עוד יהיו באתר סטים מקצועיים של קטעים למדריכים, עם זכויות יוצרים, ומדריכים יוכלו להוריד מהאתר את התוכן בדיוק כפי שהם יגדירו אותו".

משפחה? איך מתמודדים עם כל זה? "יש לי תאומות בנות שנתיים ותינוק בן שנה, לא משעמם לי. יש לילדים גן, יש צוות מטפלות, יש אותי ובעלי, יש את הסבתות, ממש מערך לוגיסטי. בנאדם שעושה אי אפשר לשאול אותו איך הוא עושה. יש לי ילדים בבית, אבל מסתדרים, יש אבא מסור וסבא וסבתא. מארגנים את הזמן, אין דבר כזה אין זמן. דווקא כשאין לך הרבה דברים לעשות, אתה דוחה את מעט המשימות שיש לך, אבל אם יש לך הרבה משימות, אין לך אפשרות לדחות אותן".

לסיום, מה חשוב לך להעביר לקוראי אשדוד נט? " חשוב לי שיידעו שעם כל העשיה הזאת ופיתוח האתר, לחוגים במתנ"סים אני תמיד אגיע. לא משנה מה קורה, תמיד אגיע להעביר חוג. היה חשוב לי לספר על הלהקה ועל החוגים כי יש בנות שגרות ליד המתנ"ס ולא ידעו על החוג. יש נערה שהגיע יום אחד למתנ"ס כי היא הייתה חולה, היא הצטרפה לשיעור ניסיון ואתה רואה שיש לה כשרון. אמא שלה אמרה שהן בכלל לא ידעו שיש חוג כזה במתנ"ס. חשוב לי שכולם ידעו שיש חוג כזה, ואפשר לבוא שיעור ניסיון, בחינם. הלב שלי נמצא בנווה יהונתן, אני לא נמצאת שם בגלל המשכורת, זה הרבה יותר מזה. רכזי החוגים עושים מעל ומעבר לסייע להורים, לדאוג לכל ילד למסגרת. יש לי גם חוג אירובי שאני מפעילה, שנשים ידעו שיש להן חוג כזה בעלות זולה הרבה יותר מאשר מכון כושר, חוג שהוא גם חוויה".

להרשמה לחוגים שמפעילה פולה רווח במתנ"סים של החברה העירונית באשדוד, ניתן להיכנס לאתר החוגים והלהקה: www.123studio.co.il 

 

 

 

 

 

 
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('4a5bfcee-5768-4667-a8a6-01b148892766','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,true,18157,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('4a5bfcee-5768-4667-a8a6-01b148892766','/dyncontent/2017/6/5/ddc064ee-648d-4ba4-ad6e-72da51a98ff7.jpg',1808,'אייטם לוח אשדוד נט 525*60',525,78,true,18157,'Image','');},15]]);})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה