אושר תקציב אשדוד לשנת 2014


להאזנה לתוכן:

מועצת העיר אישרה ברוב גדול (27 בעד לעומת 4 מתנגדים) את תקציב עיריית אשדוד לשנת 2014. התקציב יעמוד על כ-מיליארד שלוש מאות ועשרים מיליון ₪, המבטא עלייה של כ-59 מיליון ₪ לעומת אשתקד.
אשדוד רושמת עודף של כ-28 מיליון ₪.

מועצת העיר אישרה את תקציב העירייה לשנת 2014.

התקציב, מיליארד שלוש מאות ועשרים מיליון ₪ מצביע על המדיניות שמובילה העירייה גם בשנה זו: המשך הגידול משמעותי בסל השירותים הניתנים לאזרח.

ראש העיר ד"ריחיאל לסרי בישיבת המועצה:

"בשנת 2014 ניערך לקראת יישום עתידי של עיקרי תכנית 'אשדוד 2020' – הקמת הקמפוס האקדמי, בניית טיילת חוף הים וקריית הספורט באשדוד.

הצעת התקציב הנוכחי, מביאה לידי ביטוי אחריות ציבורית וניהולית ארוכת טווח, חשיבה שאינה מתמקדת רק בהישגים לשנה הקרובה, אלא מתוכננת בקפידה גם לשנים הבאות, מתוך מטרה להפוך חזון כולל למציאות חיה, לצד שמירה קפדנית על האיזון התקציבי של הרשות.

עוד הוסיף וסיכם ראש העיר:

"הקדנציה האחרונה היתה מוצלחת ומבורכת בעשייה בכל תחומי החיים, מלווה בתחושת סיפוק וגאווה על ההחלטות שקיבלנו במועצת העיר הנכבדה ועל הניהול הכספי האחראי והמבוקר. יחד הנהגנו שינוי אמיתי בעיר והובלנו את אשדוד להישגים משמעותיים ברמה המקומית, הלאומית והבינלאומית. הצבנו יעדים והגענו לתוצאות משביעות רצון, תוך יישום חזון העמדת התושב במרכז. בכוחות מאוחדים הגענו לפסגות עירוניות רבות, רשמנו הישגים לאומיים בתחומי החינוך, איכות הסביבה, התרבות, הספורט והתחבורה ובהטמעת אורח חיים בריא ופעיל ברוב בתי האב באשדוד.

כפי שהנהגנו בכל שנות הקדנציה החולפת, גם בשנת 2014 נמשיך להציב בראש סדר העדיפויות את תחום החינוך, ונשקיע מאמצים ומשאבים רבים למינוף העשייה החינוכית הרחבה, שילווה את ילדינו מן הגן אל האוניברסיטה, וזאת לצד הגברת העשייה בתחום איכות החיים המיידית של התושב.

ראשי מנהלות הרבעים הפרוסים בכל אזורי בעיר, מהווים מעין רשות קטנה בתוך הרובע ונותנים מענה ישיר ואישי לתושב. בכך מייצרים קשר הדוק עם התושבים ומסגלים תפיסת שירות המבוססת על ראייה רחבה של כל הצרכים, שיתוף ציבור רחב והצבת התושב במרכז.

המשכן לאומנויות הבמה הניף את דגל התרבות באשדוד לגבהים שטרם הכרנו. לצד האמפיתיאטרון, מוזיאון מונארט ובית יד לבנים, המוזיאון לתרבות הפלשתית וסדנאות האומנות לנוער ולמשפחה הופכת אשדוד לפנינה תרבותית-אומנותית לכל המשפחה, ברמה הלאומית.

פארק "אשדוד-ים", שבמרכזו האגם המלאכותי, המזרקה, מגרשי הספורט ומתקני השעשועים, הנפרס על שטח של כ-200 דונם יחד עם האמפיתיאטרון הגדול ביותר בארץ, מעניק לתושבי העיר מקומות בילוי חדשים ומגוונים.

בשנה החולפת חנכנו את "מרכז כיוונים" המרשים, המהווה בית חם לצעירות וצעירי העיר בהכוונה לשערי האקדמיה ועולם התעסוקה ואת המרכז להורות משמעותית. תכניות ופרויקטים נוספים נמצאים בעיצומם ויתווספו למכלול השירותים המסופקים לתושבי הרשות.

הקדנציה האחרונה התאפיינה בעשייה עירונית אדירה, שהזניקה את אשדוד לקדמת הערים האיכותיות והמובילות במדינת ישראל. תוצאות ההשקעה ניכרות בכל תחומי החיים ובכל רחבי העיר, תוך שהיא מביאה לידי ביטוי אחריות ציבורית וניהולית ארוכת טווח, חשיבה שאינה מתמקדת רק בהישגים לשנה הקרובה, אלא מתוכננת בקפידה גם לשנים הבאות, מתוך מטרה להפוך חזון כולל למציאות חיה, לצד שמירה קפדנית על האיזון התקציבי של הרשות.

כך גם באשר להקצאת המשאבים הנעשית באחריות רבה, במסירות ובקפדנות, וזאת מבלי להעלות את שיעור הארנונה מעבר לשיעור המתחייב הנגזר מהנחיית משרד הפנים.

"היעדים הרבים והבלתי מתפשרים שלנו לאשדוד, מחייבים אותנו להמשיך לפעול ביעילות מרבית על מנת לעמוד ביעדי הביצוע, באמצעות תוכניות מקושרות תקציב ויצירתיות של המנהלים וגורמי המקצוע."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה