נהגי אשדוד היזהרו - מצלמה חדשה לפקחים


להאזנה לתוכן:

מחלקת הפיקוח על החנייה מצטיידת בטכנולוגיית אכיפה חדשה - מכונית עם מצלמה מיוחדת היכולה לתעד עברות חניה מבלי שהפקח ייצא מרכבו. היתרון: סריקה מהירה של שטח נרחב, טיפול מהיר בעבירת החנייה ואכיפה מוגברת כנגד עברייני חניה. בשלב הראשון תבוצע אכיפה כנגד ״עבירות חוצפה״.

ניידת אכיפה חדשה מצטרפת למערך האכיפה של המחלקה לפיקוח על החנייה, ותסייע לאנשי הפיקוח להתמודד בשלב ראשון עם ״עבירות החוצפה״ ובהמשך עם עבירות חנייה אחרות. בעזרת הניידת החדשה יוכלו הפקחים לתעד רכבים החונים שלא כחוק, באמצעות תמונות וסרט וידאו, באופן שיהווה ראיה חד משמעית. ״המצלמה החדשה מאפשרת לבצע 5 צילומים מהירים של רכב החונה שלא כחוק, תוך כדי תנועה ומבלי שהפקח יצטרך לעצור״ אומר מרדני אלגרט, מנהל אגף תפו״ח, ומציין כי ״תמונות אלה מצורפות לדו"ח שעבריין החנייה יקבל  בדואר״. בנוסף מסביר אלגרט כי ״במידה והתמונות הללו לא יספקו את הנהג אפשר יהיה להיעזר בסרט וידאו המתעד את הרכב באותו אירוע, תוך ציון המקום והזמן הרלוונטיים״.

הטכנולוגיה החדישה עברה תקופת הרצה. ״עשינו פיילוט ראשוני ובשלב זה יש לנו ניידת אחת עם המצלמה החדשנית״ מסבירים באגף ומבהירים כי ״בזמן הקרוב תהיה מכונית נוספת עם מצלמה חדשנית״. 

אלגרט אומר כי בשנה האחרונה, נעשו במחלקת הפיקוח על החנייה לא מעט שינויים, משמעותיים ביותר, המשדרגים את עבודת המחלקה. ״עברנו למשרדי הקבע ברובע ב׳, החלפנו את הקטנועים ברכבי עבודה מתאימים ושינינו את כל תפישת העבודה במחלקה״ הוא אומר ומציין כי ניתן דגש גם על השירות לציבור. ״לציבור המבקרים במשרדי המחלקה יש כעת חנייה בשפע והם יכולים לבוא לברר ולטפל בענייניהם מול עובדי המחלקה״.

שינויים אלה, הציוד החדיש ותפישת העבודה החדשה, מאפשרים לעובדי הפיקוח לבצע את משימתם העיקרית - שמירה על הסדר והחנייה, בצורה הרבה יותר אפקטיבית ממה שהיה בעבר. ״אין לנו עניין ברישום דו"חות ובהשתת קנסות על איש, זו בודאי לא המטרה שלנו״ אומרים במחלקה. ״לנו חשוב מאוד שהנהגים יתנהגו נכון וישמרו על הסדר. לבד מהעובדה שהתנהגות אסורה בדרכים פוגעת מאוד באיכות החיים של כולנו, היא גם מסכנת חיי אדם״ אומרים הם ומדגישים כי ״זו גם הסיבה שכל עשרת פקחי החנייה שלנו מתרכזים כעת בעבירות המוגדרות בעינינו כ׳עבירות חוצפה׳, ובהמשך נאכוף גם כנגד יתר עבירות החנייה״.

צילום: אריק גורנו

 

״עבירות חוצפה״ מוגדרות כעבירות שיש בהן סכנה ממשית והפרעה לתנועה, כגון: חניה באדום לבן, חנייה במקומות המיועדים לנכים, חניה על מעברים ומדרכות, חניות כפולות וכיו״ב. כנגד אלה כאמור תבוצע אכיפה אינטנסיבית ובלתי מתפשרת. 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה